Uzsāk ostas akvatorijas un kuģu ceļu padziļināšanu
Liepājas SEZ pārvalde izsludinājusi konkursu par Liepājas ostas padziļināšanas darbu veikšanu, līdz ar to var uzskatīt, ka ir uzsākusies projekta “Liepājas ostas padziļināšana” realizācija, uzsvēra Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks Jānis Lapiņš. Tas ir transporta nozares projekts, kura mērķis ir uzlabot un sakārtot Liepājas ostas infrastruktūru, nodrošinot TEN – T (Trans – Eiropas transporta tīkla) infrastruktūras attīstību un pilnvērtīgu noslodzi.
Projekta realizācijas papildus mērķis ir kuģošanas drošības uzlabošana ostā, nodrošinot maksimāli drošu kuģu piekļuvi ostai no jūras puses. Projekta kopējās izmaksas 22, 7milj. latu.
Projekta realizācijas rezultātā tiks veikta Liepājas ostas kuģu ceļa un Brīvostas rajona akvatorijas padziļināšana līdz attiecīgi 12.5 un 12.0 metru atzīmēm, veikta “Loču” kanāla rekonstrukcija un Ziemas ostas rajona akvatorijas padziļināšana līdz 7.0 metru dziļumam. Projekta ietvaros modernizēs arī Kuģu satiksmes vadības centru, kas nodrošinās padziļinātās ostas akvatorijas drošu izmantošanu lieltonnāžas un tuvsatiksmes kuģu satiksmei.
Liepājas SEZ pārvaldes Investīciju un Mārketinga daļas vadītājs Ivo Koliņš uzsver, ka uzlabotā ostas infrastruktūra ļaus ievērojami samazināt Liepājas ostu apmeklējošo kuģu izmaksas, palielinot lieltonnāžas kuģu lietderīgo kravnesības noslodzi un samazinot kuģu dīkstāvju izmaksas nelabvēlīgu laika apstākļu gadījumā. Kravu pārvadājumu izmaksu samazināšanās un uzlabotā pieeja ostai no jūras puses veicinās ostas kravu apgrozījuma palielināšanos un pilnvērtīgu TEN – T tīkla infrastruktūras noslodzi.
”Liepājas ostas padziļināšana” projekta plānotās kopējās izmaksas – 22, 7 milj. latu, no kuriem 74.5% jeb 17,6 milj. latu sastāda ES Kohēzijas fonda finansējums, 19,6% jeb 4,6 milj. latu – Latvijas valsts budžeta finansējums un
Liepājas SEZ pārvaldes finansējums – 5.9% vai 1,4 milj. latu. Papildus Liepājas SEZ pārvalde segs arī projekta neattiecināmās izmaksas – pievienotās vērtības nodokļa un projekta realizācijas autoruzraudzības maksājumus.
Plānotais darbu apjoms:
– Ostas kuģu ceļa padziļināšana līdz 12.5 metru atzīmei
– Brīvostas akvatorijas padziļināšana līdz 12.0 metru atzīmei
– Loču kanāla rekonstrukcija un Ziemas ostas padziļināšana līdz 7.0 metru atzīmei.
– Kopējais padziļināšanas darbu apjoms: 5 174 259 m3 .
Papildus projekta ietvaros tiks veikta ostas Kuģu satiksmes vadības centra aparatūras modernizācija un ostas navigācijas aprīkojuma nomaiņa.
Plānotie ieguvumi no projekta realizācijas:
– Ievērojama kuģošanas drošības uzlabošanās,
– Ostas kravu apgrozījuma palielināšanās,
– Kravu transportēšanas izmaksu samazināšanās caur Liepājas ostu.
Izsludinātajam konkursam par Liepājas ostas padziļināšanu, pretendenti var pieteikties likumdošanā noteiktajā termiņā līdz 9. jūnijam. Plānots, ka līgums ar konkursa uzvarētāju par darbu veikšanu tiks noslēgts jūlija sākumā. Savukārt līguma nosacījumi paredz, ka darbi jāuzsāk ne vēlāk kā 60 kalendāro dienu laikā pēc līguma parakstīšanas. Plānotais projekta pabeigšanas datums – 2012. gada 31. jūlijs
Līvija Dzērve,
Sabiedrisko attiecību speciāliste