Uzsākta Karostas tilta Ziemeļu daļas montāža
Saskaņā ar Karostas tilta tehnisko projektu, ir uzsākti sagrautās tilta ziemeļu daļas montāžas darbi, kuri saskaņā ar darba grafiku jāpabeidz līdz šā gada jūlija sākumam. Liepājas SEZ pārvaldes noslēgtais līgums par papildus vienošanos ar SIA “Rīgas tilti” paredz, ka tilts jānodod ekspluatācijā 2009. gada augustā.
Karostas tilta rekonstrukcija notiek pēc plānotā darba grafika un ne mirkli nav apstājusies. Kā norāda Liepājas SEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš, tilta sagrautās daļas izgatavošana notiek raiti, ir uzsākti montāžas darbi, lai jau šā gada augustā tilts atkal būtu atvērts gājējiem un auto satiksmei. Tilta rekonstrukciju gan finansiāli, gan laika termiņu ziņā ievērojami ietekmēja 2006. gada 12. jūlijā notikušais negadījums, kad zem Gruzijas karoga peldošais tankuģis ”Anna”, bojātas stūres iekārtas dēļ, ieskrēja izgriežamā Karostas tilta ziemeļu daļā un to sadragāja.
Būvdarbu ģenerāluzņēmējs SIA ”Rīgas tilti” tehniskais direktors Guntis Briedis apstiprināja, ka darbi norit pēc apstiprinātā plāna. Šobrīd pilnībā ir pabeigta tilta ziemeļu daļas balsta stiprināšana un uzsākta aptverošā gredzena un aptverošā rāmja montāža. Lai veiktu šos darbus tiek izmantots peldošais celtnis, bet sākot tilta montāžu tiks izmantots stacionārs torņa celtnis.
Tāpat SIA ”Rīgas tilti” tehniskais direktors apstiprināja, ka par aptuveni 70 % ir izgatavotas visas tilta ziemeļu daļas detaļas, kas pakāpeniski tiks piegādātas un uzstādītas. Montāžas darbus plānots pabeigt līdz jūlija sākumam. Ir izgatavota un piegādāta arī automatizētā tilta vadības sistēma, kas ir moderna un ļaus tiltu ātrāk izgriezt. Līdz augustam plānots izbūvēt brauktuvi un ietves, kā arī noregulēt tiltu. Pilnībā Karostas tilta rekonstrukcija jāpabeidz līdz šā gada augusta beigām.
Karostas tilta ziemeļu daļas rekonstrukcijas kopējās izmaksas sastāda 4 320 070 eiro bez PVN un tās ir lielākas nekā iepriekš bija plānots. Pēc tilta ziemeļu daļas demontāžas 2007. gada aprīlī, tika veikta atkārtota tilta apsekošana, kuras laikā tika konstatēts, ka negadījumā cietis tilta balsts. Lai nodrošinātu tilta nestspēju pēc rekonstrukcijas, būvinspekcija norādīja uz nepieciešamību abus balstus nostiprināt. Tas arī ir vien no iemesliem, kas sadārdzinājis tilta ziemeļu daļas rekonstrukciju.
Karostas tilta rekonstrukciju bija plānots uzsākt 2006. gada jūlija beigās, kas ir viena no trim projekta ”Liepājas ostas pievadceļi” daļām. Karostas tilta dienvidu daļas rekonstrukcija tika uzsākta 2007. gada janvārī un pabeigta 2008. gada augustā. Dienvidu daļas rekonstrukcijas izmaksas izmaksas sastādīja 2 297 428 eiro bez PVN.
Projekts tiek finansēts no ES Kohēzijas fonda līdzekļiem, kā arī valsts, pašvaldības un Liepājas SEZ pārvaldes budžeta. Ņemot vērā patiesās Karostas tilta sagrautās ziemeļu daļas atjaunošanas un rekonstrukcijas izmaksas, Liepājas SEZ pārvalde palielināja prasības summu par negadījumā nodarīto zaudējumu piedziņu, jo palielinājās iepriekš prognozētās Karostas tilta atjaunošanas izmaksas. Prasības summa ir 2 516 416 eiro.
Līvija Dzērve,
Liepājas SEZ Sabiedrisko attiecību speciāliste