Uzsākts pilsētas ielu remonts
0
Šogad turpināsies Liepājas asfaltbetona seguma ielu renovācijas un rekonstrukcijas programmas īstenošana – šis būs tās izpildes otrais gads. Programmas ietvaros paredzētie darbi jau ir uzsākti Ģenerāļa Baloža, Peldu, Brīvības, Ganību, Tirgus, Tirgoņu un Kungu ielās. Remontdarbi šajā gadā notiks 33 objektos. Šobrīd atsevišķās ielās, piemēram, Tirgoņu, notiek apakšzemes komunikāciju remonts, tikai pēc tam veiks pašu ielas labiekārtošanu. Maijā asfaltēšanas darbi sāksies Brīvības ielas posmā starp Dzelzceļnieku un Esperanto ielu, Ganību, Kungu, Peldu, Tirgus ielā, Ezermalas ielā.
Maijā arī sāksies Raiņa, 1905.gada, Baseina, Kapsētas krustojuma rekonstrukcija un ietves rekonstrukcija Šķēdes ielā.
Jau pagājušā gada nogalē bija noteikts šogad veicamo darbu apjoms un remonta termiņi, kā arī sākta gatavot projektu dokumentāciju. Martā SIA ”Komunālā pārvalde” pabeidza sastādīt remonta grafikus par visiem remontējamiem vai rekonstruējamiem objektiem. Remontdarbi tajos turpināsies līdz šā gada oktobrim – kopumā 33 objektos.
”Plānojot darbus, esam centušies sastādīt tādu grafiku, lai traucējumi būtu pēc iespējas mazāki. Tomēr katram satiksmes dalībniekam un pilsētas iedzīvotājam ar izmaiņām transporta plūsmā būs jārēķinās. Tādēļ lūdzu autovadītājus un gājējus izturēties ar sapratni,” saka SIA ”Komunālā pārvalde” valdes priekšsēdētājs Ģirts Reinbergs.
Tā kā pērn Vecliepājas pusē daudzviet jau ir veikts vērienīgs remonts, tad šogad šajā pilsētas daļā autobraucējiem būs mazāk problēmu. Atsevišķās vietās satiksme tomēr būs apgrūtināta, piemēram, Dzintaru ielā.
”Sākot sakārtot kādu ielas posmu, tiek paredzēti un saskaņoti arī tā saucamie zemes darbi, tas ir, apakšzemes komunikāciju rekonstrukcija, remonts,” to, kāpēc dažkārt ielu remontam nepieciešams ilgāks laiks, skaidro Domes izpilddirektora vietnieks Didzis Jēriņš. Kad uzklāts jauns asfalta segums, atbilstoši noteikumiem, atkārtotus rakšanas darbus šajā vietā drīkst veikt tikai pēc pieciem gadiem. ”Tāpēc apakšzemes komunikāciju turētājiem – gāzes, ūdensvada, kanalizācijas, telekomunikāciju, elektroapgādes u.c. uzņēmumiem tieši tagad ir vajadzīgs papildu laiks, lai remontējamajā ielas posmā sakārtotu vai atjaunotu savu saimniecību,” piebilst D. Jēriņš.
Izpilddirektora vietnieks vēl prognozē, ka Jaunliepājā, piemēram, Brīvības ielas posmu rekonstrukcija un renovācija un Jaunās ostmalas rekonstrukcija autobraucējiem varētu radīt problēmas.
”Bez tam,” kā atzīst D. Jēriņš, ”viens no sarežģītākajiem objektiem būs Raiņa, 1905.gada, Baseina, Kapsētas ielas krustojuma rekonstrukcija.” Šajā vietā paredzēts iebūvēt jaunu lietus ūdens savākšanas kolektoru un veikt citus apjomīgus rekonstrukcijas darbus.
”Slēdzot darbu izpildes līgumu, viena no pašvaldības prasībām bija darbu šajā pilsētas vietā organizēt tā, lai transporta kustībai būtu pēc iespējas mazāk traucējumu, taču pieļauju, ka tik vienkārši nebūs,” norāda D. Jēriņš. Viņš gan uzsver, ka, neskatoties uz neērtībām, pēc darbu pabeigšanas braukt vai iet pa gludu asfaltu būs daudz patīkamāk nekā pirms neērtībām.
Ikviens pilsētas iedzīvotājs ar 2007. gadā veicamo ielu remonta grafiku var iepazīties mājas lapā www.liepaja.lv – sadaļā ”Ielu renovācija”.
Šogad ielu renovācijas un rekonstrukcijas programmas īstenošanai paredzēts investēt piesaistītus kredītlīdzekļus 3,8 miljona latu apmērā.
2005. gada 28. jūlijā Liepājas pilsētas Dome apstiprināja ielu renovācijas un rekonstrukcijas programmu, kuras mērķis ir trīs gados veikt būtiskus uzlabojumus ielu infrastruktūrā. Šis būs otrai gads, kopš šī programma tiek īstenota.
Aigars Štāls,
Liepājas domes sabiedrisko attiecību speciālists
Aigara Štāla foto
Šobrīd atsevišķās ielās, piemēram, Tirgoņu, notiek apakšzemes komunikāciju remonts, tikai pēc tam veiks pašu ielas labiekārtošanu.