Pirmdiena, 1. jūnijs Mairita, Bernedīne, Biruta
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Uztrauc jaunā kārtība internetbankās

Uztrauc jaunā kārtība internetbankās
Foto: LETA
05.04.2017 07:15

"Kurzemes Vārds"

Atslēgvārdi

No 1. aprīļa Latvijas bankas ir ieviesušas izmaiņas ierasto kodu karšu izmantošanā, kas nepieciešamas, lai izpildītu Eiropas Savienības regulu prasības paaugstināt norēķinu drošību internetbankās. Kaut arī liela daļa banku klientu par jauninājumiem neuztraucas un seko norādījumiem, tomēr netrūkst arī iedzīvotāju, kuri pārmaiņas uztver ar bažām.

“Nemaz nezinu, kā es tagad varēšu samaksāt komunālos rēķinus. Neko nesaprotu, kas man ir jādara,” satraukumu “Kurzemes Vārdam” pauda kāda Liepājas pensionāre, kura ar laikraksta starpniecību vēlējās saņemt padomu.

To, ka skaidrojums nepieciešams daudziem iedzīvotājiem, rāda šās nedēļas sākumā vērojamā ažiotāža Latvijas banku mājaslapās. Nedēļas pirmajās dienās, atverot, piemēram, klientu skaita ziņā Latvijā lielākās bankas – “Swedbank” – mājaslapu, tur parādījās uzraksts, kurā klientus aicināja būt pacietīgiem un brīdināja, ka sakarā ar milzīgo zvanītāju skaitu, kuri vēlas rast skaidrojumus, bankas informatīvie tālruņi esot pārkarsuši, tāpēc savienojumu var nākties gaidīt ilgi. Banka aicināja interesentus mājaslapā internetā iepazīties ar aktuālo informāciju un jau sagatavotajām atbildēm uz populārākajiem jautājumiem.

Aptaujājot mūspuses iedzīvotājus, var secināt, ka izpratne par banku lietām un attieksme pret tām ir ļoti dažāda. Tā Pensionāru dienas centra vadītāja Astrīda Vērdiņa laikrakstam pauda, ka par izmaiņām internetbankas lietošanā nav interesējusies, jo tās viņu neskar. “Caur banku saņemu tikai pensiju, tur nekas nemainās, tāpēc neko nezināšu teikt,” atzina A. Vērdiņa. Arī Pensionāru dienas centrā cilvēki neesot apsprieduši šo jautājumu. “Ja būtu interesējušies un jautājuši, tad mēs arī censtos noskaidrot un sniegt atbildes. Bet pagaidām tādas vajadzības nav bijis,” sacīja A. Vērdiņa.

Līdzīgās domās ir Liepājas pensionāre Valija Purmale, kura ir aktīva interneta lietotāja un interesējas par visu jauno šajā jomā. “Saprotu, ka jaunā kārtība attiecas tikai uz pārskaitījumiem bankā. Tā kā man nav nekādu pārskaitījumu, tad tas mani neskar un nav nekā neskaidra,” bilda V. Purmale.

“Nekādu satraukumu par bankas jauno kārtību nejūtu, jo lielākoties pārskaitu tikai regulāros maksājumus, un, ja vajadzēs vēl kādu reizi ievadīt kodu no īsziņas, tad to arī izdarīšu,” savukārt saka trīsdesmitgadīgā liepājniece Anda. Viņai pirms laika banka lūgusi apstiprināt telefona numuru, un sieviete to, protams, izdarījusi. “Mani tehnoloģijas nebiedē, turklāt parasti lietotājiem tiek dotas instrukcijas, tāpēc, ko vajadzēs, to arī darīšu. Jauna kārtība būs tikai pirmo reizi, pēc tam jau pie visa pierod. Tā kā viedtālrunis ir mana ikdiena, pieļauju, ka izmantošu arī jauno aplikāciju “Smart ID”, kas atpazīst drošu lietotāju,” saka Anda. Viņa domā, ka varbūt problemātiskāk būs ar vīra internetbanku. “Līdz šim ģimenē es veicu maksājumus arī no viņa konta, jo vīram nav viedtālruņa un ar tehnoloģijām viņš vispār ir uz jūs,” liepājniece skaidro. Tagad, iespējams, ka pārskaitīt naudu varēs tikai abi kopā, jo būs svarīgi, lai vīrs, uz kura telefonu atnāks “drošības īsziņa”, ir turpat blakus. “Taču arī viņa banka pirms kāda laika lūdza apstiprināt tā saukto maksājumu “balto sarakstu” jeb regulāros maksājumus, un to mēs izdarījām, tāpēc lielām problēmām nevajadzētu būt,” domā Anda.

Bet kādā apmēram 40 gadus vecu liepājnieku ģimenē bankas jauninājumu jautājums pat raisījis nesaskaņas. Sieva jau laikus esot ielādējusi viedtālrunī īpašo aplikāciju “SmartID”. Šādu iespēju piedāvā visas lielākās Latvijas bankas. “Esmu ļoti apmierināta, nav nekādu problēmu,” saka sieviete. Citādākās domās ir ģimenes galva, kuram nav nekādas vēlēšanās iedziļināties globālā tīmekļa piedāvātajās iespējās. “Viņš kategoriski atsakās iegādāties skārienjutīgo telefonu, kurā varētu pieslēgt internetu. Viņu šīs tehnoloģijas galīgi neinteresē. Viņš ir gatavs iet un kārtot maksājumus bankā tāpat kā senos laikos. Un ir arī mierā ar to, ka par šādiem maksājumiem banka iekasēs komisijas maksu,” stāsta sieva, kura vīra noraidošo attieksmi pret jaunumiem tehnoloģiju jomā savulaik vēlējusies izmainīt, bet nu tam atmetusi ar roku un samierinājusies.

Izpētot informāciju dažādu banku mājaslapās, redzams, ka katrai finanšu iestādei ir savs plāns stingrās autentifikācijas jeb unikālo kodu ieviešanai. Ja klientiem ir neskaidrības, tad izvērstu skaidrojumu var sniegt tikai banka, tāpēc interesentiem jāzvana uz bankas informatīvo tālruni vai jāmeklē atbildes mājaslapā internetā, vai arī jādodas un tuvējo bankas filiāli, lai visu noskaidrotu.

36 komentāri

2017-04-05 07:36

Jautrītsis: Saprotu pensionāriem grūti ko iemācīties, bet ja 40 gadīgs vīrietis tāds bremze. Sieva - mūc no tāda.

2017-04-05 07:50

XXL: DNB banka visvienkarsak atnak papildus parole uz mobilo telefonu ka izzina ja maksajums lielaks par 30 eiro ,kas ari jaievada lodzina kas paradas pie maksajuma
Loti vienkarsi paldies DNB

2017-04-05 08:01

Interesanti!: Vai arī es laikrakstā varu saņemt padomu?Un no mana jautājuma uzcepiet veselu rakstu.
Mani interesē gurķu marinēšana un pareiza burku sterilizēšana.

2017-04-05 08:16

??: Un kā ar SEB?

2017-04-05 08:32

SEB konts: Viss jau ir super, nav dikti sarežģīti un tā, tikai viens BET! Visur, VISI stāstīja, ka tas maciņu nekādi neskars! Bet, kodu kalkulators maksā apaļus 10eur! Nez kā tas saucas, ja ne maciņa skaršana? Kapēc man būtu jāmaksā ES samurgojumu dēļ, īpaši tapēc, ka bankas danco pēc viņu stabulītes?

2017-04-05 08:57

par patiesu neatkarību: Tagad katrs jevriks ko izvelk no iedzīvotāju kabatām ir liels atspaids pat lielām bankām. No kā tad tās bankas dzīvos, mikromaksājumi iedzvotājiem, ka sāls pie zupas, bez tiem ne bankas , nedz valsts nevar iztikt.
Bet kodu kalkulatoru uyztver kā vienreizēju nodevu, gan jau kalkulatoru iepirkshana bija saistita ar vajadzigajiem cilvekiem, naudinja aizies tiem kam pienākas

2017-04-05 08:59

zeķe: nav jau nauda obligāti jāglabā bankā.....bankas sāk aizmirst, ka viņas rīkojas ar klientu naudu, nevis ar savējo

2017-04-05 09:40

anonims: 30e maksā seb ( ar pieslēgšanas maksu ), tagad akcija-uz pusi lētāk.

2017-04-05 10:15

suslis: ar šādu rīcību bankas radījušas nestabilitāti---SEB banka vispirms uztaisīja pamatīgu haosu savā i-lapā ,bet tūlīt pēc tam putru ar papildkodiem--un to visu nosauc par atvieglotu piekļuvi.Es saprotu ,ka kādiem par šādu ""revolucionāru ""labumu tiek pamatīgs piķis--pēc principa ,jo sliktāk ,jo labāk.ja nav ilgstošas stabilitātes ,tas tas ir slikti.Vēl tas ir veids ,ka baidoties no ES sabrukšanas ,tiek pumpēta laukā skaidrā nauda.

2017-04-05 10:39

aunu bars: Tikai skaidrā naudā.bez starpniekiem. Kā LNA UN BANKĀM.aziet uz TEC kasi kur ražo divi vienā krāsnī,gan elektribu un apkuri.samaksā un nekādu problēmu.

2017-04-05 10:57

Рижанин: И вместе со всей этой хренью можно заплатить карточкой или купить авиабилеты за тысячи евро без всяких дополнений.
Полную чушь придумали, причем все банки разную.

2017-04-05 11:00

vislabak: Vislabāk un drošāk ir nopirkt tomēr to koda pulti(līdzīga kā mašīnas pults)...jā..10 Euro...bet tad nav jāčakarējas ar telefonu..jālādē kaut kādas programmas..un tt. No telefona ari dati ir nohakerējami ! Tāpēc,nopērciet pultīti...tikko jāpārskaita nauda, tā bijušās kodu kartes vietā nospiežiet pults podziņu un izleks kods..ļoti ērti un droši!

2017-04-05 11:07

Ага: Ключевое слово nopērciet
Мне этот пульт банк уже два раза менял по причине брака

2017-04-05 11:08

kiks: Telefons visnedrošākā lieta - tie var pazust, uzkārties utt un tad jau ar visu aplikāciju un visu tavu naudu.
Ja par swed viss ir skaidrs, tad SEB man nemaz nav skaidrs. Ja taisās ierobezot pārskaitījumu līdz 150eur, tad man tāda banka nav vajadzīga

2017-04-05 11:20

partizanis1: nevajag muldēt par seb banku ,tur īpaši nekas nemainās,līdz pirmajam jūnijam,jūs varēsiet pārskaitīt,uz jebkuru banku 500 eiro dienā,p;ec tam 150 eiro dienā,viss notiek ar to pašu koda karti....

2017-04-05 11:38

to partizanis1: pats apstiprini, ka ierobežo pārskaitījumus līdz 150 eur, ko saki ka citi muld?

2017-04-05 11:48

to to: nevis līdz, bet no, liela atšķirība.

2017-04-05 12:17

SEB: Piekrītu SEB konts. Tracina bankas visatļautība. Pēc jaunās mājas lapas izveides, piemēram nekādi nevarēju pieteikt, lai izņemtu naudu no kŕājkonta. Ir iespējams tikai papildināt kŕājkontu, ne izņemt. Sazvanīt pa maksas tālruni banku ar nav iespējams. Plus vēl jaunumi no vasaras, kad būs jāiegādājas kodu karte. Nordeka bankā tās izsūta bez maksas. Domāju mainīt banku.

2017-04-05 12:36

mieru tikai mieru: bez šaubām, kārtējais naudas slaukšanas pasākums. Ehh, kā tie cilvēki kādreiz dzīvoja - bez kodu kartēm, bez internetbankām, bet viedtālruņiem. Mierīgāki, tāpēc droši vien arī laimīgāki...

2017-04-05 12:40

Īzijs: Lasu un brīnos - kas jūs tiešām esat tup.... elementāras darbības sagādā tādas problēmas. Kā jūs uz tualeti vēl mākat aiziet.

2017-04-05 13:44

Arī omīte: VAJAG TAČU IZLASĪT UN TAD CELT TO BRĒKU,VAI JUMS IR DAUDZ TĀDU MAKSĀJUMU,KAS JĀPĀRSKAITA UZ CITU BANKU,MAN SWEDBANK KLIENTEI VISPĀR NAV.

2017-04-05 14:45

Kantainais: par SEB banku --pie kājas tādu banku ,kuras dēļ man neērtības,sazvanīt ar nav iespējams--jau apmainīju banku.

2017-04-05 15:44

Sveiks.: Kaut kādi jūs te kājmināmie. Spuldzīti ieskrūvēt paši vismaz mākat, vai arī tur jums kāds ķeblīti groza?
P.s. Esmu SEB klients, izmantoju kodu kalkulatoru un nepiesārņoju prātu ar ziņām par pārmaiņām. Jo man nekas nemainās.

2017-04-05 16:51

sveikam: Nestāsti niekus. Mainās visām bankām. Tikai SEB to ievieš pakāpeniski. Tizlākais, ka visādas opcijas daudz kur atkal nāksies par naudu nopirkt.

2017-04-05 17:15

To 16.51: Kas tieši mainās, ja tev ir kodu kalkulators? lūdzu, īsumā. Kādas opcijas? Tu zini vairāk kā bankas speciālisti?

2017-04-05 17:18

zoja: Sēžu kā muļķe - visi par kaut ko cepās , bet man swedbankā viss pa vecam . Pagājušā mēneša sākumā laikam taisīja kaut kādu izmēģinājumu , tad bija jāaizsūta telef.nr. , tūlīt atsūtīja ciparu kodu un ok . Tagad viss pa vecam . Ja kas , esmu pensionāre un kaut kā jocīgi - nekāda uztraukuma .

2017-04-05 17:42

dolars: nevis ieviesas ,bet gan uzspeideusas .Ka ari papildus izmaksas ,par kartes apkalposanu ,komisijas makasas,un citas neertibas ...Marasms

2017-04-05 18:09

EXCEL+: Tagad hakeriem viens uzdevums - nopumpet no jusu telefoniem pieejas kodus, tas ir - bridi kad banka suta jums kodu, partvert to un izmantot pirmajiem. To nedaris cilveks, to daris dators un jus NEKAD nebusiet atraki par datoru! Pieklut jusu telefonam nav lielu problemu, galvenais ir datorprogramma, kas atshifres konkretajam telefonam piesaistito bankas kontu un parejais ir tikai tehnikas jautajums :) Bus suudi, jus redzesiet, un pavisam driz !!!

2017-04-05 18:33

Vcv: Kā lietoju eID karti priekš autorizācijas Swedbankā, tā turpinu. Nekādu problēmu :)

2017-04-05 19:36

vislabak: Agru vai vēlu,visām bankām būs izmaiņas...un vislabāk ir koda kalkulators. To neviens nenoskanēs,nepārtvers,ne kaimiņš, ne hakers!...es ta'du nopirku Citadelē ..10 ero...bet zinu,ka galva nesāpēs.

2017-04-05 19:38

XXL: Nevajag izmantot tadas bankas pakalpojumus kur nekas nav skaidrs
DNB viss vienkarsi atnak sms izzina ar kodu ko ievadi un OK

2017-04-05 19:56

> SEB konts: Ir tādi pajoliņi, kā tu, kuri nesaprot, ka tas tiek darīts viņu drošības dēl! Gribētu dzirdēt tavu kviekšanu, kad kāds hakeris, dēļ sliktas aizsardzības, iztīrītu tavu kontu! Tad gan tu nožēlotu, ka tās regulas nav vēl stingrākas!

2017-04-05 20:40

bet bet: > vislabak
Kodu kalkulatoru var nozagt, pazaudēt utt un lai to lietotu, vajadzīgs tikai PIN kods. Tā ir vienīgā aizsardzība, bet to uzlauzt - ir elektronikas specuki, kuri no kalkulatora PIN kodu var nolasīt, jo tas glabājas kalkulatora mikroshēmas atmiņā - jāprot tikai piekļūt un nolasīt. Un tad ar tavu kalkulatoru var brīvi rīkoties ikviens!

2017-04-05 23:04

to > SEB konts: Kodu kalkulators, kam ir 4 cipari ir drošāks par MANU paroli+kodu kartes samurgojums? :D Izstāstīsi sīkāk? :D Vienīgi kā lietotājam ir vienkāršāk, tikai cipari, visādi citādi naudas kāšana, nez kāpēc man ES debīlismu dēļ būtu jāšķiras no 10eur?

2017-04-06 06:53

Saimnieksa: Latvietis sevi uzskata katrs par gudrāku kā otrs latvietis, bet te lasot komentārus redzu kad esat visdumjākie pasaulē jo turat naudu bankā,cik lielam zābakam jābūt lai barotu žīdus, es turu tikai skaidu naudu un konts man tikai skaitās un problēmu nav.

2017-04-06 10:17

ralfa: >>saimnieksa
pats raksta, kā analfabēts, bet apsaukā citus, ''skaidu'' naudu tiešām bankas nepieņem.:DDD

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par digitālā satura pakalpojuma liepajniekiem plus abonementa pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: [email protected]), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI.  PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. a) PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNES maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. b) Liepajniekiem plus ir maksasdigitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus” , un kura abonementu PIRCĒJS  ir tiesīgs iegādāties, turpmāk tekstā – PAKALPOJUMS,
  3. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

 PAKALPOJUMA abonements ir fiksēta termiņa – 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par  cenu  – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi). PAKALPOJUMA abonementa maksā ietverts pievienotās vērtības nodoklis (PVN) 21% apmērā. PAKALPOJUMA abonementa cenu KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā . KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. 

  1. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu, un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

Šī Līguma ietvaros KV sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

 Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

 LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

 Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz