Pirmdiena, 29. aprīlis Raimonds, Laine, Vilnis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Vai atlaižu velns piektdienā ir tik melns?

“Ņem vienu, otrs par brīvu!”, “Nakts izpārdošana!”, “Melnās piektdienas akcija televīzijai!”, “Gada lielākās atlaides – Melnās nedēļas piedāvājums,” – ziņas visos iespējamos kanālos vilina atvērt maciņu. Sega, panna, kontaktlēcas, zivju eļļa, ceļojums uz Tenerifi – tik lēti kā nekad.

Vai atlaižu velns piektdienā ir tik melns?
"Black Friday" ārzemēs nav gluži tas pats, kas Melnā piektdiena Latvijā – atlaides piedāvā visur, taču svešzemē tās ir reālas, bet šeit lielākoties simboliskas. (Foto: Egons Zīverts)
"Black Friday" ārzemēs nav gluži tas pats, kas Melnā piektdiena Latvijā – atlaides piedāvā visur, taču svešzemē tās ir reālas, bet šeit lielākoties simboliskas. (Foto: Egons Zīverts)
24.11.2023 05:00

Liena Rimkus, Ilze Ozoliņa

"Kurzemes Vārds"

Vai tas ir kāds labsirdības žests vai tieši otrādi – viltīgs aprēķins? Kāda tad ir preces pašizmaksa, ja reiz ar 80% atlaidi tā jebkurā gadījumā sedz ražošanā ieguldīto, pārdevēju darbalaiku, veikala telpu īri, apgaismojumu un visu pārējo? Īsi pirms miega telefons iedžinkstas atkal – kredītkompānija piedāvā paņemt īpaši izdevīgo “Black Friday” kredītu.

Negrābj, kas pagadās

Liepājnieks Māris par cenām lieki galvu nelauza, bet arī neslinko, lai tās salīdzinātu. Viņu mājās smejoties dēvē par atlaižu bukletu, jo ik nedēļu pirms došanās uz veikalu viņš izpēta katra lielveikala katalogus, salīdzina cenas un pērk konkrētus produktus tajos veikalos, kuros ir atlaides.

“Nē, man nav slinkums pētīt un braukāt.

Es vienkārši nevaru nopirkt olas par 3,5 eiro, ja zinu, ka aiz stūra tās maksā 2 eiro. Kāpēc man tas būtu jādara?”

Rūpīgi izvērtējot cenas, ar apdomu viņš iegādājies arī sadzīves tehniku, televizoru, Ziemassvētku dāvanas mājiniekiem.

“Tiešām sanācis, ka pēdējos gados Melnās piektdienas ir nostrādājušas manā labā. Domāju, visdrīzāk, tāpēc, ka es zinu, ko man vajag, un tad medīju konkrētās preces. Tas nav tā – atveru veikala lapu un grābju, kas pagadās. Nē. Zinu, cik tas maksāja iepriekš, salīdzinu ar citiem veikaliem un pieņemu lēmumu. Esmu ietaupījis, noteikti,” vīrietis ir pārliecināts.

“Patiesībā es līdzīgi rīkojos, iegādājoties kaut ko interneta aptiekās. Atveru visus lodziņus un tad vienu un to pašu produktu metu katrā iekšā, kur lētāk, tur pasūtu,” piebilst viņa dzīvesbiedre.

Citās domās ir seniore Aiva.

“Nu, kādas melnās iepirkšanās! Tagad tik daudz krāpnieku, ka es neuzticos nekādiem brīnumiem.

Kvalitatīvas lietas nevar maksāt lēti, turklāt ir jāciena ieguldītais darbs. Nav arī jēgas pirkt tāpat vien un turēt plauktā. Lielos pirkumus pati uz savu galvu neveicu, palīdz dēls. Bet ikdienas atlaides jau gan papētu citreiz – lielveikalos, kad pērku mazmeitām kādu lelli, protams, ir patīkami, ja cena zemāka. Arī pārtiku pērkot, skatos, kur akcijas zīmīte.

Vispār šā brīža cenas ir tik paaugstinātas, ka akcijas vienkārši ir veids, kā tiešām atļauties nopirkt produktus. Taču tādi iepirkšanās trakumi nav man, nē.”

Savukārt Norai netīkams šķiet pat šāds tirgošanās apzīmējums – Melnā piektdiena. “Vīramāte stāsta, Latvijas laikā Liepājā viena decembra svētdiena pirms Ziemassvētkiem saukta par Zelta svētdienu. Tad visas bodes bijušas vaļā Ziemassvētku lietiņu un dāvaniņu iegādei. Tādi svētki pirms svētkiem. Zelta svētdiena skan jaukāk,” ierosina liepājniece.

Viņai piebalso Ilze: “Jā, melnā piektdiena ir piektdiena trīspadsmitajā datumā.”

“Tā ir acu aizmālēšana!”

Trakulīgie iepirkšanas svētki Melnā piektdiena, kas pārņēmuši pasauli un nonākuši arī līdz Latvijai, pirms daudziem gadiem aizsākušies ASV.

Amerikā to svin novembra pēdējā piektdienā, uzreiz pēc Pateicības dienas (šogad “Black Friday” atzīmē 24. novembrī), dažādām precēm piedāvājot ļoti kārdinošas atlaides.

Daudzās valstīs šajā dienā valda īsts iepirkšanās neprāts – pie tirgotavām pacietīgākie rindu aizņem jau naktī, bet, kad veikali ver durvis, tajos metas iekšā pūlis, ķerot un grābjot, ko var. Neizpaliek savstarpēja plēšanās, kautiņi un citi incidenti.

Latvijā līdzīga ažiotāža piedzīvota nesen, kad veikals “Lidl” akcijā piedāvāja bērnu rotaļu virtuvītes.

Mūsu valstī tirgotāji un pakalpojuma sniedzēji ar katru gadu aizvien vairāk cenšas Melno piektdienu izmantot pircēju pievilināšanai. Tomēr īstena iepirkšanās šeit iet secen, jo piedāvātās atlaides lielākoties ir mērenas, salīdzinot ar cenām citviet.

Piemēram, ASV interneta vietnē “Best Buy” nedēļas sākumā Melnās piektdienas piedāvājumā putekļsūcēja “iRobot Roomba i7” cena bija 375 ASV dolāru, tikmēr Latvijā tas vidēji maksā 700 eiro, arī, pērkot televizoru vai portatīvo datoru, var ietaupīt vairāk nekā simts eiro.

Tāpēc daudzi Latvijas iedzīvotāji labprātāk iepērkas internetā, izvēloties ārvalstu tirgotāju piedāvājumu.

Izpētot Melnās piektdienas piedāvājumu Liepājā, secināms, ka

veikalos visbiežāk dominē 20–25% izpārdošanas atlaides, lielāks cenas samazinājums attiecināts tikai uz atsevišķām precēm.

Šomēnes Latvijā veikta aptauja, kurā piedalījušies vairāk nekā 1000 iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Tajā noskaidrots, ka šogad Melnās piektdienas laikā plāno iepirkties teju 40% aptaujāto, lai iegādātos sev nepieciešamās preces par īpašām atlaidēm.

Visaktīvākie pircēji būšot iedzīvotāji vecuma grupā no 18 līdz 29 gadiem – vairāk nekā puse jeb 58% plāno iepirkties par zemākām cenām.

Daļa uzrunāto liepājnieku pret plaši izreklamēto izpārdošanu gan izturas skeptiski. “Tā ir acu aizmālēšana!” pārliecināts Jānis, norādot,

ja rūpīgi seko līdzi konkrētu preču cenām, tad reizēm pamanāms, ka “atlaižu” laikā tās ir augstākas nekā oktobrī vai septembrī.

Arī jaunā māmiņa Liene principiāli netic Melnās piektdienas vilinājumiem. “Uz mani absolūti nekādu iespaidu neatstāj šādi piedāvājumi. Reklāmas, kas apgalvo, ka to vajag un nu tik jāpērk, jo tā ir modē, neraisa nekādas emocijas. Tā man bijis vienmēr.

Bērniem interesantas un vajadzīgas lietas atrodu un nopērku bez jebkādām reklāmām. Turklāt, ja redzu veikalā kādu saistošu un foršu preci, neskrienu uzreiz pirkt, paskatos interneta veikalā, kur cena lielākoties ir no divām līdz piecām reizēm lētāka un kvalitāte tā pati.

Īpašām mārketinga akcijām neticu, esmu pārliecināta, ka preces “ar atlaidi” pārdod par to pašu cenu, ko pirms Melnās piektdienas, tik dažas dienas pirms tās tām paceļ cenu.”

Tirgus pārāk mazs

“Pasaulē “Black Friday” tiešām ir viena no gada visgaidītākajām akcijām, kurā reāli ir atlaides. Taču pie mums ļoti bieži piedāvāto atlaižu lielums nesaskan ar to, ko sagaida jebkurš patērētājs un klients.

Ja pasaulē mobilos telefonus, citu tehniku, kā arī apģērbus un aksesuārus izpārdošanā tirgo ar 50–60% atlaidi, tad mūsu tirgus diemžēl ir tik mazs, ka tirgotāji vienkārši nespēj nodrošināt tik lielu cenu kritumu. Tāds ir mans subjektīvais viedoklis,” pauž uzņēmuma “DinoZoo” mārketinga direktors Normunds Namnieks.

Iepriekš viņš ir pārstāvējis vienu no lielākajiem e-komercijas uzņēmumiem Baltijā “1a.lv” un no pieredzes zina teikt, lai iedotu vērā ņemamu atlaidi, piemēram, IT tehnikai, piegādes faktiski jāveic jau gada pirmajā pusē, lai produktus iepirktu par salīdzinoši zemām cenām.

“Taču nevienam jau Latvijā nav tik lieli brīvie līdzekļi, lai ieguldītu precēs, kas plauktos gulēs vairāk nekā sešus mēnešus, lai pēc tam tās piedāvātu ar Latvijas tirgum netipisku atlaidi.

Ir jāiepērk arī milzīgs apjoms, lai preci varētu pārdot lētāk.

Neviens nevar iedot zemāku cenu nekā tā, par kuru prece iepirkta. Šobrīd interneta veikalu piedāvājumi ir tik pieejami, ka daudzi Latvijā gaida mirkli, lai par labām cenām iepirktos ārzemju veikalos. Arī piegādes nosacījumi kļuvuši tik demokrātiski, ka daudzi to var atļauties.”

Viņš gan atzīmē, ka no mārketinga viedokļa Melnā piektdiena tirgotājiem un pakalpojuma sniedzējiem jebkurā gadījumā ir veiksmīgs pasākums, pat ja piedāvātā atlaide nav liela.

“Mārketinga uzdevums ir mēģināt savu piedāvājumu “iepakot”, ka atlaide ir, lai gan reāli tā varbūt ir nebūtiska. Taču tas kopējais, kā žargonā saka, haips jeb vilkme ir, pat ja Latvijā preču atlaižu lielums īsti neatbilst tam, ko pasaulē pieņemts uzskatīt par “Black Friday” piedāvājumiem.”

Pajautā sev – vai man tas ir vajadzīgs?

Kristīne Blumfelde-Rutka, Rīgas Stradiņa universitātes Starptautiskā biznesa un ekonomikas katedras studiju programmas vadītāja

To, vai konkrētais piedāvājums ir izdevīgs, jāvērtē katram patērētājam individuāli. Bez šaubām, lielajā informācijas plūsmā var sastapties ar piedāvājumiem, kad atlaide nebūs tik liela, kā patiešām rēķinātu no oriģinālās cenas. Piešķirot atlaidi, var pielietot dažādus ne pārāk godīgus paņēmienus.

Ja klients ilgstošā laika posmā seko līdzi kāda konkrēta produkta cenai, viņš apzinās, kāda ir tā pamatcena, un tādējādi spēj noteikt, vai atlaide ir vērā ņemama vai tomēr nē.

Melnā piektdiena Eiropā ienākusi no ASV un saistīta tieši ar Pateicības dienas tradīcijām un Ziemassvētku iepirkšanās perioda atklāšanu.

Te gan jāsaka, mainoties ekonomiskajai sistēmai Latvijā, samazinoties pirktspējai, likumsakarīgi, ka uzņēmēji ķeras pie visiem iespējamiem variantiem, kā savu pircēju sasniegt.

Mazumtirgotājs visbiežāk cer, ka augs pārdošanas apjoms, kas palielinās arī peļņu, tātad aktivizēs savus patērētājus.

Neesmu informēta par statistiku, cik lielā mērā Latvijas iedzīvotāji izmanto šīs vērienīgās akcijas, lai gan ir skaidrs – pieprasījums ir, tomēr uzskatu, ka tas vairāk attiecināms uz plānotiem pirkumiem.

Reklāmas psiholoģiskie knifi ir daudzi un dažādi, tie konkrētā veidā tiek saistīti ar mērķauditoriju.

Ir auditorijas, kuras uzrunā tieši finansiālā puse, tomēr mūsdienās uzņēmumi aizvien vairāk piedāvā arī bezmaksas piegādi, tas darbojas ļoti labi. Tāpat arī atliktie maksājumi vai preces iegāde bez pirmās iemaksas.

Tas arī ir visefektīvākais veids – pareizi uzrunāt konkrēto mērķauditoriju, jo katrai no tām ir cits psiholoģiskās iedarbošanās veids.

Nereti nozarēm ir atšķirīgi modeļi, piemēram, kosmētikai – pērc vienu produktu, otru varēsi iegādāties par puscenu, tāpat ir ar produktu komplektiem.

Atlaižu kuponi internetā ir iedarbīgi, līdzīgi kā konkrētas atlaides norādītos laikos. Protams, patērētājs neviļus sāk prātot – ja šis piedāvājums vairs pieejams tikai divas stundas, tad man tas jāiegādājas tagad, lai neaizmirstu par to.

No ētikas puses aizvien vairāk gan tiek runāts par atbildīgo patēriņu.

Būtu labi, ja mēs spētu rūpīgi izvērtēt pirkumu nepieciešamību – gan no savas finansiālās situācijas, gan klimata pārmaiņu kontekstā.

Rietumu kultūrā iegājusies iespēja atdot pirkumus, un pēc svētkiem ļoti daudzās Eiropas pilsētās tas arī tiek darīts, prece nonāk atpakaļ veikalā, jautājums – kas ar šo preci notiek tālāk, kur pārdevējs to liek?

Skaidrs, ka biznesa un uzņēmēja galvenais mērķis ir gūt peļņu, bet tajā pašā laikā gribētos patērētājus aicināt izvērtēt savas vajadzības un pētīt sevi, veicot pirkumus, nedaudz ļauties pašanalīzei – kas bija tas, uz ko es noreaģēju?

Pētījumi ir pierādījuši, ka cilvēki mēdz iepirkties, garlaicības mākti, tāpat zināms bezmiega fenomens, kad cilvēks ļaujas nakts iepirkšanās priekam, kas savā ziņā nomierina, izklaidē.

Būtu vērtīgi sev pajautāt – kādam mērķim es šo produktu iegādājos? Vai man tas patiešām ir vajadzīgs? Cik ilgi es to lietošu, un vai tas ir kvalitatīvs? Var telefonā saglabāt ekrānuzņēmumu, lai preci neaizmirstu, tomēr iedotu sev nelielu laika sprīdi apdomāties, vai tiešām konkrētā lieta ir nepieciešama.

E-komercijas pasaule gan, visdrīzāk, jums tāpat atgādinās, kādus produktus esat skatījušies, un, ja vēl ielikuši tos grozā, gaidiet ziņu: “Hei! Tu iepirkumu grozā aizmirsi preces!”

Uzziņai

Iepērcies droši un gudri!

Ne visi solījumi reklāmās ir patiesi, tāpēc Pātērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) piedāvā padomus par drošu un gudru iepirkšanos Melnajā piektdienā, lai palīdzētu atšķirt patiesi izdevīgus darījumus no maldinošiem.

> Ja labprātāk izvēlaties iepirkties tiešsaistē, saprotams, ka nav iespējams uzlaikot vai pārliecināties, ka izraudzītā prece jums der, tāpēc šajos gadījumos ikvienam ir tiesības atdot pirkumus 14 dienu laikā, nenorādot atteikšanās iemeslu. Iesakām savu lēmumu par preču atdošanu paziņot tirgotājam rakstiski, piemēram, izmantojot e-pastu.

Tomēr jāņem vērā, ka ir pirkumi, kas nav piemēroti atdošanai atpakaļ, piemēram, ceļojumi, pārtika vai citas preces, kam ir īss derīguma termiņš, un personalizētas preces, piemēram, rotaslietas ar gravējumu.

> Esat pamanījuši tiešsaistes veikala reklāmas, kas par neticami zemām cenām pārdod preces, kas pieejamas visās varavīksnes krāsās? Šķiet, ka šīs reklāmas jums seko. Tās uzstāj, ka zemās cenas pieejamas tikai šajā dienā, bet nākamajā preces būs jau pazudušas kā rīta rasa.

Visticamāk, ka šādi tiešsaistes veikali nodrošina preču piegādi tieši no ražotāja jeb tā dēvēto dropshipping. Tas ir likumīgi, bet patērētājs var saskarties ar sarežģījumiem, jo visbiežāk preču ražotājs atrodas Tālajos Austrumos, un tas var radīt problēmas, ja nepieciešama to atdošana.

Turklāt ne vienmēr piedāvātās preces atbilst Eiropas veselības un kvalitātes standartiem.

> Daudzi tiešsaistes veikali izmanto tādus manipulatīvus paziņojumus kā “gandrīz izpārdots” vai “atlikušas tikai trīs preces”.

Šādas mārketinga stratēģijas pazīstamas kā maldinošās saskarnes jeb dark patterns, kas izstrādātas, lai ietekmētu patērētāju un piespiestu viņu veikt neapdomīgus pirkumus. Mudinām patērētājus apgūt prasmes atpazīt maldinošās saskarnes un neļauties steidzīgu lēmumu pieņemšanai.

Ja kārotā prece tomēr ir izpārdota, atcerieties, ka citur var būt alternatīvi un pat lētāki piedāvājumi.

> Melnā piektdiena simbolizē pārmērīgu patēriņu, sabojātu lietu izmešanu un aizvietošanu, lielu atkritumu apjomu, ātro modi, izšķērdīgu dzīvesveidu, kā arī CO2 emisiju palielināšanos no tiešsaistē iegādāto preču atdošanas.

Citiem vārdiem sakot, tā ir skumja diena vides ilgtspējai. Tāpēc aicinām neļauties kārdinājumiem, jo par ikkatru preci, kas paliek noliktavā, priecājas vide un arī jūsu naudas maks.

Avots: PTAC

Melnās piektdienas neprāts

> “Black Friday” var tiešām kļūt par gada melnāko dienu. Laikā no 2006. līdz 2018. gadam 44 Melnās piektdienas incidentos Amerikā gājuši bojā 11 cilvēki un 109  ievainoti, vēsta “New York Post” interneta vietne.

> Pirmais Melnās piektdienas nāves gadījums ASV reģistrēts 2008. gadā – Longaildendā gāja bojā veikala “Walmart” darbinieks, kad aptuveni 2000 pircēju liels pūlis metās tirgotavā un vīrieti sabradāja. 

> 2011. gadā Melnajā piektdienā kāda sieviete Kalifornijas štatā “Walmart” pircējiem iepūta acīs piparu gāzi, radot vieglus ievainojumus 20 cilvēkiem. Incidents sākās, kad cilvēki gaidīja rindā, lai iegādātos spēļu konsoli “Xbox 360”.

> 2012. gada trakajā izpārdošanas dienā divi cilvēki tika nošauti pie “Walmart” Talahasī, Floridā, strīda laikā par stāvvietu.

> 2015. gadā vairāki cilvēki sakāvās tirdzniecības centrā Florencē, Kentuki štatā, iespējams, par “Air Jordan” sporta apaviem. Šis gads tolaik tika nodēvēts par “vissliktāko Melnās piektdienas kautiņu vēsturē”, jo intensīvi tika izmantoti viedtālruņi, kas varēja uzreiz nofilmēt incidentu video.

Avots: dažādi interneta resursi

Es domāju tā: Vai var ticēt akcijām un atlaidēm?

Dace Zāģere – strādā:

– Īsti jau ne, jo cilvēki kļūst zinošāki. Par akciju “Melnā piektdiena” es vispār nedomāju, jo tā saistīta ar visādiem mārketinga trikiem un zemūdens akmeņiem, ne jau labdarību. Kad nepieciešams, nopērku, ko vajag, nevis gaidu un ticu milzīgām atlaidēm. Kāpēc jāpērk, jāatdod sava nauda par patiesībā nevajadzīgām lietām, kuras kādā akcijā piedāvā lētāk?

Tagad, pirms Ziemassvētkiem, ļoti izdevīgs laiks, lai aicinātu pirkt. Ļoti jāapdomā, ko tu pērc un kāpēc.

Antra Nadziņa – mūzikas skolotāja:

– Neuzticos. Veikalos visu laiku ir dažādas akcijas un atkal akcijas. Neesmu no tās paaudzes, kas neskaita un nedomā, ko pērk. Kad es dzirdu “Melnā piektdiena”, tas man asociējas ar kaut ko sliktu, nevis labu.

Man patīk visu rēķināt, tāpēc iepērkoties vienmēr pētu cenas. Man patīk saprast, cik prece patiesībā maksā, cik paņem veikals. Neviens un neko nepārdos zem pašizmaksas.

Zenta Junkule – pensionāre:

– Īstenībā ne, jo esmu novērojusi, ka, pirms tiek izsludināta kāda akcija vai atlaides, pārdevēji nomaina, paaugstina precēm cenas. Pēc tam reklamē, ka atlaides par 50 un vairāk procentiem. Kaut kāda atlaide sanāk, bet ne jau veikaliem par sliktu.

Ja pārtikai lietošanas termiņš beidzas un tad pārdod lētāk, to es saprotu, jo ir atlaide. Citas mantas varbūt pārdod lētāk, jo tās neviens nepērk un noliktavas pilnas.

Emīls Agrums – inženieris:

– Teikšu, ka neuzticos. Kaut kas tur nešķiet tīrs… Esmu pats redzējis, ka precei viena cena, tad to paaugstina un pēc tam piemēro kaut kādu atlaidi, sakot, ka nu gan ir lēti.

Domāju, ka daudzi pavelkas uz atlaidēm un tikai pērk. Gan jau es arī uzķertos uz kādu izsludinātu akciju… Mārketingā strādājošie zina, ko dara, jo galvenais ir pārdot pēc iespējas vairāk. 

Silvija Neimane – nestrādā:

– Esmu strādājusi veikalā, zinu, kā notiek. Akcijas vajag, lai izpārdotu noliktavas un atbrīvotos no nesezonas precēm.

Akcijas var būt izdevīgas, jo precei tomēr cena būs zemāka, bet pilnīgi visam ticēt nevajag. Jāliek lietā loģiskais prāts. Tirgotāji sev pāri nedarīs. 

Šobrīd aktuāli

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par satura pakalpojuma pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: [email protected]), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, vai interneta vietnē kurzemes-vards.lv, turpmāk tekstā – VIETNE KV, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI. PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ/VIETNĒ KV šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNĒ/VIETNĒ KV maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. PAKALPOJUMS ir kāds no šajā punktā uzskaitītajiem satura pakalpojumiem, kurš ir nopērkams VIETNĒ/VIETNĒ KV, un kura abonementu PIRCĒJS ir tiesīgs iegādāties:
  1. Liepajniekiem plus – maksas digitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus”,
  2. ”Kurzemes Vārds” elektroniskais abonements – maksas digitālā satura pakalpojums VIETNĒ KV, tajā skaitā drukātam laikrakstam ”Kurzemes Vārds” (reģistrēts masu informācijas reģistrā ar nr. 000700763, no 28.11.1991.) vizuālā un satura apjoma ziņā identiska elektroniska kopija, kā arī pieeja viena mēneša iepriekšējo elektronisko kopiju arhīvam,
  3. ”Kurzemes Vārds” drukātais laikraksts – papīra formātā iznākošs reģionālais laikraksts (reģistrēts masu informācijas reģistrā ar nr. 000700763, no 28.11.1991.), kura piegādi PIRCĒJAM Liepājā un Grobiņā (pilsētā) nodrošina SIA ”AC Kurzemes Vārds”, vai citur Latvijā VAS ”Latvijas Pasts” saskaņā ar tā piegādes grafiku.
  4. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

PAKALPOJUMA abonements ir fiksēts termiņā, par noteiktu cenu, kuru KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā. KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. PAKALPOJUMA abonementa cenā ietverti ir visi uz to attiecināmie nodokļi, tajā skaitā pievienotās vērtības nodoklis (turpmāk – PVN) saskaņā ar LR normatīvajiem aktiem:

  1. Liepajniekiem plus ir 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par cenu – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi).
  2. ”Kurzemes Vārds” elektroniskais abonements ir 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par cenu – EUR 4.99 (četri euro un 99 centi).
  3. ”Kurzemes Vārds” drukātais laikraksts ir papīra formāta izdevums par cenu – EUR 8.95 (astoņi euro un 95 centi) vienam mēnesim.
  4. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ/VIETNĒ KV. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu PAKALPOJUMAM Liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements, bet uz nākamo kalendāro mēnesi pagarinoties automātiski PAKAPLOJUMAM Kurzemes Vārds drukātais laikraksts abonementam , un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. PAKALPOJUMA ABONEMENTA KURZEMES VĀRDS DRUKĀTAIS LAIKRAKSTS PIEGĀDES UZSĀKŠANA.
    1. Ja PIRCĒJS ir veicis PAKALPOJUMA samaksu darba dienā līdz plkst.14.00, tad abonementa piegāde tiek uzsākta ar nākamo darba dienu, ja piegādi nodrošina AC Kurzemes Vārds, vai pēc divām darba dienām, ja piegādi nodrošina Latvijas Pasts;
    2. Ja PIRCĒJS ir veicis samaksu darba dienā pēc plkst 14:00, tad abonementa piegāde tiek uzsākta ar aiznākamo darba dienu, ja piegādi nodrošina AC Kurzemes Vārds, vai pēc trim darba dienām, ja piegādi nodrošina Latvijas Pasts;
  2. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

KV Šī Līguma ietvaros ar PAKALPOJUMU Liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz