Pirmdiena, 29. aprīlis Raimonds, Laine, Vilnis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Vai Liepājas kokteilis būs ar stāstu?

Vai Liepājas kokteilis būs ar stāstu?
02.03.2012 14:34

Ligita Kupčus

Atslēgvārdi

Notikusi otrā Liepājas dzēriena degustācijas kārta, lai izvēlētos piemērotāko recepti vasaras kokteilim. Tos vērtēt bija uzaicināti pārstāvji no tautas – dažādu nozaru un vecumu cilvēki, jo kokteilim jābūt tādam, kas garšotu gan sievietei un vīrietim, gan jauniem un veciem.

Ballu skalā no 1 līdz 5 visvairāk punktus saņēmis kluba “Fontaine Palace” bārmeņa Arvila Plīta radītais alkoholiskais kokteilis. Taču gala vārdu teiks profesionāli bārmeņi trešajā degustācijas kārtā, kas notiks marta vidū Rīgā.

Atgādinām, ka pirmā dzēriena degustācija notika 6.februārī klubā “Fontaine Palace”, piedaloties trīs izklaides vietu pārstāvjiem. Šoreiz bārā “Coyote Fly” to bija četri – “Red Sun Buffet”, “Coyote Fly”, “Fontaine Palace” un “Big7”. Aicinājumam neatsaucās vienīgi Latvijas 1.rokkafejnīca. Atšķirībā no pirmās reizes, kad nobaudīšanai tika piedāvāti trīs dzērieni, šajā vakarā vērtējumam tika nodoti veseli septiņi kokteiļi. Visiem dzērieniem, izņemot bāra “Red Sun Buffet” piedāvātajam, bija arī bezalkoholiskā versija.

“Interesanti,” tā degustācijas vakaru un rezultātu īsi komentēja restorānu “Pastnieka māja” un “Libava” pārstāvis Jānis Samoilovs, atturoties no plašākiem vērtējumiem, atstājot to profesionālāku cilvēku kompetencē. Taču viens favorīts esot bijis. Kurš tieši, viņš neatklāja. Visi piedāvātie dzērieni esot bijuši atspirdzinoši. “Mēs, kā ēdinātāji, atbalstīsim,” sacīja J.Samoilovs, solot dzērienu iekļaut restorānu ēdienkartē.

Arhitekte un publiciste Indra Ķempe smaidot atzina, ka piedalīties nebūt neesot bijis nepatīkami. Turklāt arī bārā “Coyote Fly” viesojusies pirmo reizi. “Man pietrūka tas, ka netika izmantoti latviešu alkoholiskie dzērieni un piedevas. Saprotu, ka šos sīrupus ir viegli un ērti lietot, bet kāpēc ne cidonijas, smiltsērkšķis, balzams, mūsu pašu šampanietis?” rosina arhitekte. Taču viņai paticis, ka kokteiļi veidoti vizuāli pievilcīgi acīm. Bārmeņi bija spēlējušies ar Liepājas karoga krāsām, mēģinājuši attēlot jūru ar visām smiltīm. “Tas ir Liepājas garā, meklēt kaut ko jaunu un to, kas nav citiem,” sacīja I.Ķempe par pašu dzēriena ideju, un viņai tas patīkot. “Tikai jautājums, cik tas maksās.”

Degustēšanas vakarā tika rosināta vēl viena interesanta doma. Papētīt, kas ražots Liepājas liķieru fabrikā, kas šeit darbojusies līdz Pirmajam pasaules karam. Un, ja kādā no kokteiļiem kā sastāvdaļa iecerēts liķieris, skatīties, vai nevar izmantot, ja ne gluži tādu pašu, bet līdzīgu liķieri, kas tur ražots. “Tādējādi dzērienam apakšā būtu stāsts,” teic Tūrisma informācijas biroja vadītāja Ieva Hmieļevska, kā, piemēram, ēdienam “Liepājas menciņi”. J.Samoilovs zināja piebilst, ka tas cilvēkus ieinteresējot.

Jau vēstīts, ka Liepājas kokteiļa konceptam ir jābūt tādam, ko varētu pagatavot gan pludmales bārā, gan smalkā restorānā. Turklāt no trim četrām sastāvdaļām.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz