Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Trešdiena, 17. jūlijs

Vārdadiena: Aleksejs, Aleksis

Vakariņas ar reklāmas piedevu  (18)

Atslēgvārdi merkurita.lv | sūdzība | patērētāju tiesības | ptac

Portālā vērsās kāda pensionāre Grēta (vārds mainīts), kura ar savu pieredzi vēlas informēt arī citus, pievērst uzmanību tam, kādās loterijās piedalāmies un vai galu beigās tas vispār ir tā vērts. 

“Kuldīgas gadatirdziņā aizpildīju loterijas anketu, kurā bija jānorāda vārds, uzvārds, dzīvesvieta un vecums.” Sākotnēji liepājniece nesapratusi, kādēļ piedaloties izlozē jānorāda gadu skaits, taču, neko sliktu nenojautusi, aizpildījusi prasības. “Pēc pāris nedēļām saņēmu zvanu, ka esmu viena no izredzētajiem – izlozes uzvarētāja. Telefoniski mani uzaicināja uz apbalvošanas ceremoniju, kura norisināsies svinīgā gaisotnē un ar pasniegtām vakariņām. Sava mūža laikā neko iepriekš laimējusi nebiju, tādēļ nopriecājos,” situāciju atceras kundze.

Šīs akcijas rīkotājs bija uzņēmums SIA “Merkurita LV”. Ierodoties norunātajā laikā un vietā, Grētu sagaidīja uzņēmuma pārstāve un milzīgs kalns ar vilnas produkciju – segas, spilveni, gultas veļa. Sākotnējo prieku kundzes sejā nomainīja apjukums. 

“Ierados norunātajā kafejnīcā, taču par pārsteigumu man, svinīgas gaisotnes izpalika. Tā vietā, nemaz nenojaušot, biju atnākusi uz konkrētā uzņēmuma produkcijas prezentāciju. Ja iepriekš būtu par to brīdināta, nemaz nebūtu nākusi, jo intereses un vajadzības ko iegādāties man nebija,” stāsta sieviete un atklāj, ka atnākot uz pasākumu, jau sapratusi, ka rīkotā izloze ir bijis tikai veids kā atvilināt cilvēkus uz produktu prezentācijām, ko dažādi darboņi rīko kafejnīcās. 

Viņa atzīst, ka solītās vakariņas tik tiešām arī saņēmusi, taču tas nav bijis galvenais ierašanās mērķis. “Sākumā ierodoties situācija nemaz nebija tik traka. Pasākuma vadītāja sasveicinājās, pārmija pāris vārdus, pasniedza vakariņas – karbonādi. Domāju, ka ar to arī viss beigsies, taču izrādās, ka tas bija tikai sākums.” Kundze stāsta, ka tālāk sekojusi teju divu stundu ilga “smadzeņu skalošana”, kurā uzņēmuma pārstāve aktīvi, izliekot visu savu sirdi un dvēseli, stāstīja par produktiem, cik tie labi un dzīvībai teju ārkārtīgi nepieciešami.

“Visu pasākuma laiku sieviete mani centās apstrādāt un pierunāt, lai iegādājos viņu produkciju. Protams, es saprotu, ka tas ir viņas darbs, taču mani nepameta sajūta, ka sieviete ir izgājusi īpašus cilvēku apvārdošanas kursus,” stāsta Grēta.

Kad kundze uzdevusi jautājumus par produkcijas izmaksām, viņa konkrētas atbildes nav saņēmusi. “Vairākkārt jautāju precīzu ciparu, cik maksā kāds no produktiem. Atbildi nesaņēmu. Tā vietā man skaidroja, cik izdevīgi tas būs, sadalot maksājumu uz vairākiem mēnešiem. Taču gala ciparu nenosauca. Tad pie sevis parēķināju, ka kopējās izmaksas ir teju astronomiskas. Īpaši pensionāriem.”

Prezentācijas laikā Grēta sapratusi, kādēļ izlozes anketā bijusi nepieciešamība norādīt vecumu. “Sapratu, ka viņi savām prezentācijām meklē tieši vecāka gada gājuma cilvēkus, kurus ir vieglāk apvārdot, un kuri, iespējams, ir lētticīgāki. Cik nav bijuši gadījumi, kad pensionāri atdod pēdējo kapeiku, lai nosegtu maksājumus par preci, kura viņiem nemaz nav bijusi vajadzīga,” sašutumu pauž kundze.

Pasākuma nobeiguma daļā, kad pārstāve sapratusi, ka šoreiz neko īsti nopārdot nesanāks, arī viņas laipnība esot pazudusi. “Kad prezentācija jau ritēja uz beigām, un neapmierinātība vadītājas sejā īsti vairs nebija noslēpjama,

man pasniedza arī solīto dāvanu – kurpēs liekamās vilnas pēdiņas.

Maigi sakot, biju nelielā šokā. Mans laiks noteikti bija vērtīgāks par saņemto balvu! Nemaz nerunājot, ka balva telefoniski bija pieteikta kā kas grandiozs.”

Grēta atzīst, ka pēc pasākuma tomēr ir ieguvusi arī ko vērtīgu – mācību. “Situācija it kā ir smieklīga, taču nedaudz arī skumja. Noteikti nākamreiz, piedaloties kādās loterijās būšu vērīgāka. Jo kā saka – par brīvu nav pat siers peļu slazdā!” Kundze nenoliedz, ka, iespējams, loterijas noteikumos ar mazu druku esot bijis minēts par izlozes kārtību vai noteikumiem, taču tam uzmanību nav pievērsusi. “Citreiz nebūšu tik lētticīga un izlasīšu visu kārtīgāk. To pašu iesaku arī citiem, ja nevēlas izniekot savu laiku, apmaiņā pret karbonādi un pēdiņām,” atzīst liepājniece.

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) patērētāju komunikācijas un informēšanas daļas vecākā konsultante Evija Lene informē, ka pirmšķietami konkrētajā situācijā nav saskatāms patērētāju tiesību pārkāpums. Viņa stāsta, ka pēdējā gada laikā PTAC ir saņēmis trīs sūdzības un sniedzis patērētājiem 11 konsultācijas par uzņēmumu SIA “Merkurita LV”. Konsultante informē, ka šāda veida sūdzības nav saņemtas, lielākoties patērētāji ir vērsušies PTAC saistībā ar atteikuma tiesību izmantošanu.

“Konkrētā situācijā nav saskatāma patērētāja maldināšana, tomēr no uzņēmuma puses korekti būtu patērētājai izstāstīt pasākuma programmu un tā ilgumu.

Tāpat komersantam ir tiesības prasīt personas datu saturošu informāciju, taču katra patērētāja paša izvēle ir sniegt vai nesniegt šādu informāciju. Informācijas sniegšanas gadījumā patērētājam ir tiesības pieprasīt komersantam informāciju, kur šī informācijas tiks izmantota un kā tā tiks uzglabāta,” paskaidro E.Lene.

Neskatoties uz to, ka konkrētajā gadījumā patērētāju tiesības nav pārkāptas, interneta vidē atrodamas vairākas sūdzības par “Merkurita LV” pārdošanas stratēģiju. Piemēram, portālā Sudzibas.lv ir lasāmas vairākas negatīvas atsauksmes, kur cilvēki pauž sašutumu par iespējamiem krāpniecības mēģinājumiem uzņēmuma darbībā. 

Savukārt “Merkurita LV” valdes priekšsēdētājs Ēriks Saukums noliedz, ka būtu notikusi kāda nekorekta rīcība no uzņēmuma puses.

“Ja kundze ir piedalījusies loterijā, tad tājā noteikti ir norādīta papildus informācija. Tāpat noteikti viņai ir zvanīts un telefoniski viss par pasākuma gaitu arī izstāstīts. 

Tāpat domāju, ka ir sūtītas arī īsziņas ar informāciju kas, kur un kā notiks. Ja cilvēks ir laimējis dāvanu, tad mēs to arī pasniedzam. Savukārt, ja rīkojam prezentācijas pasākumu, tad cilvēku par to arī informējam,” skaidro E. Saukums. 

Uzņēmuma pārstāvis pieļaujot domu, ka kundze, iespējams, ko sajaukusi, taču uzsver, ka cilvēki nekad netiekot apzināti maldināti. “Cilvēkiem parasti tiek zvanīts nevis vienu reizi, bet vairākas. Ja mēs cilvēku aicinām tikai pēc dāvanas, tad loģiski, ka uzaicinājumā tas arī tiek pateikts. 

Ja tas ir pārdošanas pasākums, kādus mēs mēdzam rīkot, tad vienmēr cilvēkam tiek piedāvāta iespēja un izvēle vai piedalīties. Informējam, ka prezentācijas laikā tiks parādīta kāda prece, pastāstīts par to. Un cilvēkam vienmēr ir iespēja atteikties. Tas viss tiek atrunāts. Nekādā gadījumā nevarētu būt, ka iepriekš nav atrunāts pasākuma plāns.”

Savukārt vecums loterijas anketā ir bijis jānorāda tikai uzņēmuma statistikas vajadzībām. “Izlozē piedalās visi, kuri ir aizpildījuši loterijas anketas un sasnieguši pilngadību. Vecums ir jānorāda, jo mums ir sava statistika, kādi cilvēki vairāk piedalās utt.,” stāsta uzņēmuma pārstāvis.

Komentējot bažas par iespējamo agresīvo pārdošanu, E. Saukums skaidro: “Mūsu mārketinga politika ir tāda, ka mēs cilvēkiem parādām, izstāstām par preci. Nevienam nekad netiek ar varu kaut kas uzspiests un pārdots. Bēda ir tāda, ka kādreiz tas cilvēks tiešām iekšēji sevī jūt apziņu, ka viņam vajadzētu iegādāties šo preci, taču tajā paša laikā, viņš nevēlas to pirkt. Tāpēc varbūt arī rodas tāda sajūta. Bet es pavisam noteikti varu apgalvot, ka mēs neko neuzspiežam. Tā ir katra cilvēka brīva izvēle. Kādreiz varbūt tā asociējās, ka ja noris prezentācijas pasākums, tad tā ir uzspiešana. Nesaprotu, kāpēc tāds stereotips ir radies?”

  • Komentāri (18)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Sabiedrība

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!