Sestdiena, 18. maijs Inese, Inesis, Ēriks
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Valsts galveno autoceļu remontdarbu dēļ autovadītājiem šovasar jārēķinās ar ilgāku ceļā pavadīto laiku

Valsts galveno autoceļu remontdarbu dēļ autovadītājiem šovasar jārēķinās ar ilgāku ceļā pavadīto laiku
Foto: liepajniekiem.lv
07.04.2015 08:58

LETA

Atslēgvārdi

Šogad uz vairākiem Latvijas galvenajiem
autoceļiem ir plānoti vērienīgi remontdarbi, līdz ar to autovadītājiem
būs jārēķinās ar ilgāku ceļā pavadīto laiku, intervijā Latvijas Radio
sacīja VAS “Latvijas Valsts ceļu” (LVC) valdes priekšsēdētājs Jānis
Lange.
Visvairāk autobraucēji to pamanīšot uz Siguldas šosejas, Liepājas šosejas, Jelgavas šosejas, Valmieras šosejas, “Via Baltica” no Salacgrīvas līdz Ainažiem un citviet.

Kā norādīja Lange, remontdarbu posmos būs satiksmes ierobežojumi,
līdz ar to autovadītājiem jārēķinās ar papildus laiku ceļā. Piemēram,
lai nokļūtu no Rīgas līdz Liepājai pa Liepājas šoseju, kur remontdarbi tiks veikti 57 kilometru garumā, ceļā var būt jāpavada pat par stundu ilgāk.

Kā atzina LVC vadītājs, situācija uz galvenajiem autoceļiem un
reģionālajiem ceļiem uzlabojas, tomēr vietējo ceļu stāvoklis aptuveni 12
000 kilometru garumā turpina pasliktināties.

Pēc Langes teiktā, izvēloties prioritātes ceļu remontēšanai tiek
vērtēts sabiedrības ieguvums, tajā skaitā, intensitāte un citi
kritēriji.

Latvijā ir blīvs autoceļu tīkls, tomēr ir daudz ceļu, kur intensitāte
ir ļoti zema. Kā sacīja Lange, Latvijā vidēji vienam iedzīvotājam ir
jāuztur četras reizes garāks ceļa posms nekā vidēji vienam Vācijas
iedzīvotājam. Vienlaikus LVC vadītājs uzsvēra, ka ceļu būvdarbu
veicējiem uzstādītās prasības ir ļoti augstas, paaugstināts arī
garantijas prasības līdz pieciem gadiem.

Kā ziņots, šajā būvniecības sezonā nopietnākie remontdarbi uz autoceļiem notiks uz Liepājas un Vidzemes šosejas, kā arī Daugavpils-Rēzekne 20 kilometru posmā, aģentūru LETA informēja uzņēmumā VAS “Latvijas Valsts ceļi”.

Uz Liepājas šosejas remontdarbi šogad notiks vairākos posmos, un to kopējais garums ir 57,3 kilometri. Autoceļa Rīga-Liepāja
posmā no Apšupes pārvada pāri dzelzceļam (kas arī tiks pārbūvēts) līdz
Anneniekiem tiks veikti segas pastiprināšanas darbi, kā arī atjaunoti
tilti pār Bērzi un Bērzupīti. Šī posma līgumcena ir 9,73 miljoni eiro,
un to līdzfinansē Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonds. Segas
pastiprināšanas darbi tiks veikti arī posmā no Durbes līdz Grobiņai.
Projekta izmaksas ir 9,3 miljoni eiro. Šajā sezonā plānots sākt
remontdarbus posmā no tilta pār Lielupi pie Kalnciema līdz krustojumam
ar Jelgavas-Tukuma ceļu. Remontdarbu, kuru kopējās izmaksas plānotas
16,6 miljoni eiro, laikā tiks veikta tilta pār Lielupi rekonstrukcija,
kuras laikā visa satiksme tiks organizēta pa pagaidu tiltu. Līgums par
šiem būvdarbiem vēl nav noslēgts.

Tuvākajā laikā sāksies segas rekonstrukcijas būvdarbi uz Vidzemes
šosejas posmā no Langstiņiem līdz Garkalnes dzelzceļa pārvadam. Plānots
veikt abu brauktuvju vecā asfalta seguma reciklēšanu, šķembu pamata
stiprināšanu un jauna trīs kārtu asfalta seguma ieklāšanu. Tiks
rekonstruēts arī sapārotais ceļu pārvads pār dzelzceļu un reģionālā
autoceļa Garkalne-Alauksts pārvads pār Vidzemes šoseju Garkalnē), kā arī
atjaunots gājēju tunelis aiz Langstiņu pagrieziena. Paredzēts, ka šī
projekta izmaksas pārsniegs 18 miljonus eiro.

Tāpat šogad tiks veikta Daugavpils-Rēzekne 20 kilometru gara posma
rekonstrukcija. Kopējās investīcijas šajā posmā ir 15,4 miljoni eiro.

Turpināsies darbi uz Jelgavas šosejas autoceļa Rīga-Jelgava-Lietuvas
robeža (Meitene). Rekonstrukcijas darbu laikā paredzēta segas
pastiprināšana, pielietojot reciklēšanas metodi, kā arī asfaltbetona
seguma nomaiņa. Elejā tiks veikta daļēja ceļa apgaismojuma pārbūve,
regulējamas un apgaismotas gājēju pārejas izbūve. Tāpat šajā posmā tiks
izbūvētas autobusu pieturvietu platformas. Satiksmes drošības
uzlabošanai ir paredzēta koku un krūmu izzāģēšana, transporta
atvairbarjeru un ceļazīmju uzstādīšana. Darbu kopējās izmaksas ir 6,8
miljoni eiro, un tos plānots pabeigt šovasar.

Darbi noritēs vēl vairākos desmitos ceļu posmu visos valsts reģionos.

Šogad dažāda veida ceļu būvniecības un uzturēšanas darbus plānots
veikt uz 1000 kilometriem valsts autoceļu, un 2015.gada plānotais
finansējums ir līdz 256,143 miljoniem eiro, no kuriem 139,2 miljoni eiro
veido valsts budžeta finansējums, un līdz 117 miljoniem eiro – ES fondu
līdzekļi.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz