Vasaras pasākumu laikā pieaudzis kafejnīcu, restorānu un viesnīcu noslogojums
0
Kurzemes rallijs, festivāls ”Baltic Beach party” un festivāls ”Liepājas dzintars 30” gandrīz divas reizes palielināja Liepājas kafejnīcu un restorānu noslogojumu un apgrozījumu. Savukārt Liepājas viesnīcas minēto vasaras pasākumu laikā bija aizņemtas par visiem simts procentiem. Tādus secinājumus izdarījusi Liepājas Attīstības pārvaldes Komercnodaļa, veicot kafejnīcu, restorānu un viesnīcu aptauju.
Aptaujā informācija iegūta no 39 restorāniem un kafejnīcām, kas atrodas pilsētas centrālajā daļā un vietās, kur ir lielākā tūristu un pilsētas viesu plūsma. Pavisam Liepājā darbojas vairāk nekā 130 kafejnīcu un restorānu.
Savukārt par situāciju svētku laikā viesnīcās un viesu namos aptaujā atbildējuši visi uzņēmumi, kas ar šādu biznesu Liepājā nodarbojas. Šobrīd pilsētā atvērta ir 21 viesnīca un viesu nams.
”Viesu pieplūdums vasaras svētku laikā ir liels pārbaudījums pakalpojumu nozares uzņēmējiem. Taču, ja salīdzinām, kā bija iepriekšējos gados, ar to vairums ēdināšanas un viesnīcu uzņēmumi veiksmīgi ir tikuši galā,” atzīst Komercnodaļas vadītāja Sanita Linde.
Lai šīs vasaras sezonas laikā uzņēmumi labāk sagatavotos vērienīgajiem kultūras un izklaides pasākumiem, kuru organizēšanā piedalījās arī pašvaldība, Dome pirms tam nosūtīja vēstuli, aicinot izmantot iespēju parūpēties par viesiem, lai katrs no viņiem justos gaidīts un aprūpēts.
Pēc Komercnodaļas datiem par pārdoto biļešu skaitu un citiem apmeklētāju skaita vērtēšanas kritērijiem Kurzemes rallija laikā (notika no 6. līdz 9. jūlijam) Liepāju apmeklēja aptuveni 20 000 viesu, ”Baltic Beach party” (no 21. līdz 23. jūlijam) – 45 000 viesu, festivālu ”Liepājas dzintars 30” – 12 000 viesu.
Arī nākošajā gadā pašvaldība atbalstīs svētkus un pasākumus, kas Liepājai piesaista viesus un tūristus, tādējādi veicinot pakalpojumu uzņēmējdarbības attīstību.
Aigars Štāls,
sabiedrisko attiecību speciālists