VID Klientu apkalpošanas centrs būs pieejams retāk
"Kurzemes Vārds"
No 1. februāra Valsts ieņēmumu dienesta Klientu apkalpošanas centri ārpus Rīgas klientus klātienē apkalpos tikai trīs dienas nedēļā.
Pārējā laikā šajos centros veiks iesniegto dokumentu izskatīšanu un apstrādi, kā arī citus ar nodokļu administrēšanu saistītus pienākumus, tādējādi paātrinot iesniegto deklarāciju apstrādi.
VID pārstāve Evita Teice-Mamaja skaidro, ka šāds lēmums pieņemts, rūpīgi izvērtējot klientu apkalpošanas centru noslodzi un klientu plūsmu, kas ir būtiski samazinājusies. Otrs noteicošais faktors esot tas, ka ievērojami resursi ir ieguldīti VID informācijas tehnoloģiju attīstībā, kā rezultātā daudzi procesi ir automatizēti, un praktiski visi pakalpojumi iedzīvotājiem pieejami attālināti, izmantojot VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS). Tas būtiski samazina nepieciešamību apmeklēt VID klātienē.
Liepājā turpmāk VID Klientu apkalpošanas centri būs atvērti pirmdienās no pulksten 9 līdz 18, otrdienās un ceturtdienās no pulksten 9 līdz 17.
Vairāki VID pakalpojumi pieejami arī Valsts un pašvaldības vienotajos klientu apkalpošanas centros Grobiņā, Nīcā, Pāvilostā, Vērgalē, Rucavā, Sikšņos un Vaiņodē. Tur pieņem gan gada ienākumu deklarācijas papīra formātā, gan iespējams saņemt palīdzību, iesniedzot deklarāciju elektroniski. Centros pieņem arī iesniegumus par elektroniskajām algas nodokļu grāmatiņām, reģistrē vai anulē iedzīvotāju ienākuma nodokļa atvieglojumus.