Pirmdiena, 1. jūnijs Mairita, Bernedīne, Biruta
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Vieniem ielas sāla par daudz, citiem – par maz

Vieniem ielas sāla par daudz, citiem – par maz
Foto: Egons Zīverts
04.01.2017 13:11

liepajniekiem.lv

Portāls saņēmis lasītājas vēstuli: ”Vai ir iespējams uzzināt, kāpēc kompānija, kura atbild par ceļu tīrību ziemas periodā Liepājā, atkal netiek galā ar saviem pienākumiem? Ja 3.janvārī pulksten astoņos vakarā specializētais transports uz ielām kaisīja sāls maisījumu, tad laika posmā no pulksten 23 līdz pusnaktij, izbraucot pa pilsētas lielākajām ielām un cauri dažādiem pilsētas rajoniem, netika manīts neviens tīrs ceļš vai kāda specializētā tehnika, kura darītu savu darbu pie intensīvās snigšanas, kā rezultātā pa ielām kājām gājējs laikam varētu pārvietoties ātrāk nekā autobraucējs.”

”Netīrītais sniegs ar laiku pieblietējas un ielas kļūst aizvien slidenākas un bīstamākas, arī braucot uz 30 km/h nav garantijas, ka nesanesīs auto.”

”Varbūt ceļu uzturētāji uzskata, ka Liepājā, kad sāk snigt, cilvēkiem nav vajadzības vairs pārvietoties,” Laura retoriski jautā: ”Gan jau neesam vienīgie, kuriem kārtējo reizi interesē šis jautājums, tāpēc ceram, ka vērsīsieties pie šīs kompānijas un portālā būs lasāmas kādas atbildes šinī sakarā. 

Tajā pašā laikā portāls uzklausījis vairāku citu autovadītāju neapmierinātību par to, ka, viņuprāt, ielas Liepājā tiek pārāk daudz ”sālītas”. ”Tikko sāk krist pirmās sniegpārslas, tā intensīvi kaisa mitro sāli,” tā Linards, kurš uzskata: ”Kamēr sniega sega vien pāris centimetru, vispār nebūtu nepieciešams neko darīt. Bet, ja sniegs dziļāks, pietiktu ar sniega izstumšanu. Ir taču ziema! Sāls bojā transportlīdzekļus. Bet tie, kuri neprot braukt ziemas apstākļos, lai iet kājām vai brauc ar sabiedrisko transportu.”

Bez sāls mūsu laikapstākļos nevar

Ministru kabineta noteikumi Latvijā paredz ziemā brauktuvju apstrādāšanai kā pretslīdes materiālu izmantot mitro sālu un sāls smilts maisījumu.

”Neizmantojot sāli, nav iespējams mazināt/novērst apledojuma un bīstamu rišu/bedru veidošanos,” skaidro Komunālās pārvaldes Ziemas dienesta vadītājs Normunds Kairis:

”Sāls, sāls/smilts vai sāls/grants maisījuma izmantošana ceļu un ielu brauktuvju uzturēšanā ziemā mūsu klimatiskajā joslā ir pārbaudīta, tradicionāla, piemērota, ilggadēja, finansiālajām iespējām un pieejamam aprīkojumam atbilstoša ceļu uzturēšanas metode. Valstī spēkā esošie normatīvi (juridiskā bāze) nosaka prasības, kādām ir jāatbilst.”

Viņš stāsta: ”Uz asfaltētām ielām galvenokārt izmantojam mitrināto sāli, jo tādejādi uz brauktuvēm ir mazāks piesārņojums. Sāls/smilts vai sāls/grants maisījums nereti aizdambē gūlijas, līdz ar to ir traucēta lietus/sniega notekūdeņu aizvadīšana.

Bez tam sāls/smilts vai sāls/grants maisījums, ja tas izkaisīts lielākā apjomā, papildus, ilgāk  un ar lielākām izmaksām jātīra pavasarī. Cenšamies ievērot visus apstākļus.”

Kaisīts nepārtraukti

Jau informējām, ka uzņēmums ”Clean R”, kas uzvarēja konkursā un tā rezultātā šoziem Liepājā tīra un kaisa ielas, uz savu galvu lēmumu: kad kaisīt, nepieņem. Ielu stāvokli novērtē Komunālās pārvaldes Ziemas dienests, kas attiecīgi nepieciešamības gadījumā dod rīkojumu darbu izpildītājam sākt kaisīšanu vai tīrīšanu.

SIA “Clean R” valdes loceklis Guntars Levics, lūgts komentēt lasītājas pausto par situāciju 3.janvāra izskaņā, portālam skaidroja: ”Ņemot vērā laika prognozes, ceļu uzturēšanas tehnika bija pastiprinātā darba gatavībā jau no otrdienas rīta, īpaši ņemot vērā to, ka tika prognozēta intensīva un ilgstoša snigšana.”

Darba uzdevumu uzsākt ielu tīrīšanu SIA “Clean R” no Komunālās pārvaldes saņēma 3.janvārī pulksten 19.00, kā arī 4.janvārī pulksten 1.00: ”Kas faktiski nozīmē, ka ielu un ceļu tīrīšana un apstrāde ar pretslīdes materiāliem noritēja bez pārtraukumiem.”

Pēc Guntara Levica teiktā: ”Darbu veikšanā no vakardienas, 3.janvāra, pulksten 19 līdz pat 4.janvāra rītam tika iesaistītas 14 tehnikas vienības.

Komunālās pārvaldes Ziemas dienesta vadītājs Normunds Kairis to apstiprina: ”Jau 3.janvāra rīta pusē notika sagatavošanās darbam vakarpusē un naktī. Sekojām laika prognozēm un kopīgi ar ceļu uzturētājiem gatavojāmies darbam tieši sniegputenī.

Tehnika bija pārbaudīta, ar cilvēkiem pārrunāti pienākumi/uzdevumi/maršruti un atrisināti citi jautājumi.”

”3.janvārī pulksten 19 devām rīkojumu uzsākt A, A1 un B klases ielu kaisīšanu ar mitrināto sāli. Darbs turpinājās līdz pulksten 1 naktī.”

Un uzsver: ”Stipras puteņošanas apstākļos nav lietderīgi veikt ielu tīrīšanu. Tas, pēc saistošajiem noteikumiem, ir jādara noteiktā laikā, atbilstoši ielu uzturēšanas klasei, pēc tam kad snigšana ir beigusies.”

”Ziemas dienests nevar novērst snigšanu vai apledojuma izveidošanos, uzdevums ir uzlabot braukšanas apstākļus atbilstoši autoceļu ziemas uzturēšanas klasei,” skaidro Ziemas dienesta vadītājs: ”Galvenās nozīmes ielu brauktuves no sniega jāatbrīvo trīs stundu laikā pēc snigšanas beigām, taču intensīvas snigšanas un puteņa laikā ceļu no sniega pilnībā atbrīvot nav iespējams.”

Pēc viņa teiktā naktī uz 4.janvāri, ap vieniem naktī, sākās ielu tīrīšana, lai gan vēl turpināja snigt un puteņot: ”Arī uz valsts autoceļiem ir noteikta darbu secība, kas tiek ievērota stipras puteņošanas laikā, un noteikti darbu. A, A1 un B klases ielu tīrīšana un kaisīšana tika pabeigta 4.janvāra rītā, atbilstoši ielu klasēm noteiktajiem darbu izpildes laikiem, apjomiem, kvalitātei. Taču atsevišķu posmu pārtīrīšana turpināsies līdz 4.janvāra pēcpusdienai.”

Kad galvenajās ielās braukšanas apstākļi būs apmierinoši, darbs turpināsies C un D klases ielās.

Atslēga: drošs ātrums

Kā portālam pastāstīja Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvaldes vecākā speciāliste sabiedrisko attiecību un sadarbības jautājumos Madara Šeršņova, šogad kopš pirmā sniega negadījumu skaits nav īpaši palielinājies.

”Pagaidām tie negadījumi, kuri reģistrēti dēļ laika apstākļiem, ir divi. 2.janvārī kopumā reģistrēti seši ceļu satiksmes negadījumi, galvenokārt kāds uzbraucis vai nu stāvošai automašīnai, kas nav retums un vienā gadījumā – apgaismes stabam. Arī 3.janvārī kopumā bijuši seši ceļu satiksmes negadījumi un situācija tā pati – autovadītājs uzbraucis virsū citai automašīnai, un noformēts saskaņotais paziņojums. Divos gadījumos gan ceļu satiksmes negadījums noticis tāpēc, ka autovadītāji nav izvēlējušies drošu braukšanas ātrumu attiecībā pret ceļa segumu un meteoroloģiskajiem apstākļiem. Vienā gadījumā automašīna uzbraukusi apgaismes stabam, bet otrā gadījumā vīrietis Rucavas novadā ar automašīnu iebraucis grāvī. Neviens šajos negadījumos nav cietis.”

Tiesa, sniegs piebremzējis ātrbraucējus: ”Apturētie ātrumpārkāpēji ir krietni mazāk. 2.janvārī atļautā braukšanas ātrumu pārkāpis viens transportlīdzekļa vadītājs, bet 3.janvārī – divi.”

”Skatoties uz laika apstākļiem, kādi ir šobrīd, ir jābūt piesardzīgākiem,” uzsver policijas pārstāve: ”Aicinām transportlīdzekļu vadītājus izvēlēties drošu braukšanas ātrumu, kā arī atbilstošu braukšanas stilu.

Drošai transportlīdzekļa vadīšanai ziemas laikā jāizvēlas laika apstākļiem atbilstošs braukšanas ātrums, kā arī jāizvairās no strauju manevru veikšanas.”

Ik pārslu gaisā noķert nevar

Policijas teiktajam pievienojas arī Komunālās pārvaldes pārstāvji. ”Braucot ziemas apstākļos, ir jāizvēlas ceļu stāvoklim un auto tehniskajam stāvoklim atbilstošs ātrums,” uzsver Komunālās pārvaldes Ziemas dienesta vadītājs Normunds Kairis: ”Ir ziema, brauc prātīgi!”

Ziemas sezonā Komunālā pārvalde nesola un spēkā esošie ceļu un ielu brauktuvju uzturēšanas noteikumi neprasa tādus  apstākļus, kā vasaras sezonā: ”Ziemas laikā ikvienam satiksmes dalībniekam ir jārēķinās ar apledojumu, sniega sanesumiem, papildu tehniskajiem šķēršļiem un citiem sarežģījumiem.”

Arī SIA “Clean R” valdes loceklis Guntars Levics pievienojas: ”Autovadītājiem jāņem vērā, ka ilgstošas un intensīvas snigšanas apstākļos nodrošināt nevainojami tīru un sausu brauktuvi nav tehniski iespējams. Līdz ar ko jāizvēlas laika apstākļiem atbilstošs braukšanas ātrums un jābūt īpaši uzmanīgiem.”

___________________

Iesaki tēmu vai ziņo par notiekošo arī Tu! To var izdarīt ikviens portāla lasītājs, izmantojot sākumlapā esošo formu “Piedalies satura veidošanā!”. Turpat iespējams iesūtīt arī dažādus fotostāstus, piemēram, no kāda pilsētā notikuša pasākuma.

Foto galerija

63 komentāri

2017-01-04 13:56

Sveiks.: Būtu labi, ja visi vienreiz aizvērtos. Domāju, ka nabaga Clean R jau dabūjis pietiekoši daudz pa pēcpusi un gan jau cenšas, lai vairāk nebūtu avāriju dēļ slidotavas. Tāpēc vienkārši aizvērsimies un ļausim viņiem beidzot strādāt.

2017-01-04 14:01

skuja: Varbūt tomēr vajag lauzt līgumu ar šo uzņēmumu nevis visu laiku mocīties ar nebūšanām?

2017-01-04 14:04

bambamm: man patīk!!! šogad beidzot nav uz ielām dubļu-sniega putra!!! ielas tīras, auto tīrs!

2017-01-04 14:38

K.k.: Iebildumu nebutu,ja nekaisitu tiru asvaltu pie +7 gradiem,bet kad uzsnieg sniegs-tad sakas problemas.

2017-01-04 15:12

pensionārs: Šorīt vēl plkst.6.00, Ezerkrastā 2 nevarēju pamanīt nevienu sētnieku, izgāju no kāpņu telpas, gandrīz nokritu. Ķempes 2, vai nevarētu uzzināt par šo sētnieku? Par ko maksā ALGU!

2017-01-04 15:14

Labrit: Problemas ir tiem kam nav sajegas ka braukt sados laika apstaklos,un beidziet riet laujiet stradat uznemumam,un kurs nav apmierinats varbut aizies un pastradas pats so darbu.interesanti ko jus teiktu ja vajadzetu sis dienas pa Rigupabraukt

2017-01-04 15:20

Kašķe ir tikai mana iesauka: Man skaidrs ir viens- ziemā no attiecīgajiem dienestiem var saņemt izsmeļošas atbildes telefoniski un pat rakstiski un tikai! Visas 14 vienības, kas it kā ir izbraukušas ielu un ceļu tīrīšanas darbos, acīmredzot ,braukā pa 2-3 ielām un, kad tur ir pietiekoši būts, uzskata, ka savu misiju ir izpildījuši. Tāda darbība, kā ielu atbrīvošana no sniega ar greideru vai kā viņus tur tagad sauc, palīdzību- nav zināma jau krietnu laiku.Ielu kasīšana! Jāa! Ar tīru sāli! Kuldīgas ielā vienmēr, kā uzsnieg vai piesalsts, iela ir kā upe neaizsalstoša, pie kam, neviena grants piciņa vai sauja nav tai tikusi! Un tā arī citās ielās novērojams. Ja pēc MK noteiku'miem ielas jākaisa ar sāls un smilts vai grants maisījumu, tad izpildošie dienesti kaisa labāk ar sāli- otrreiz uz to ielu kādu laiku varēs nebraukt, bet jaucējiem- nebūs jājauc! Un nav brīnums, ka ziemas vidū visa nauda, kas paredzēta ielu tīrīšanai, ir iztērēta, jo sāls vien maksā daudz reižu dārgāk, nekā maisījums. Nu, ja vāl ,protams ,grants nav atvesta savlaicīgi,(es te domāju, gatavojoties ziemai, jo katru gadu,atļaušos apgalvot, ir ziema!) un nu jābrauc uz karjeru pakaļ... Jā-a.Ir zināmas grūtības, par kurām varam tikai minēt. Bet ielas ar tīru sāli kaisīt nedrīkst!Kur skatās vides daļa, kur skatās zaļie un vēl visi simt un viena amatpersona,kas, kā zināms ir sazēlušas kā nātres pavasarī? Bet viņi jau brauc ātri,ātri, cik nu ātri var un neko nepamana, jo no sapulces līdz sanāksmei ir īss laikasprīdis...

2017-01-04 15:26

Kašķe ir tikai mana iesauka: Gribu vēl pajautāt Pensionāram- cikos tad, pēc viņa domām, sētniekam ir jābūt uz ielas no rīta? Un vakarā? Un dienā? Var būt ziemā pensionāram, kuru bezmiegs un interese par otru triec augšā jau 5-os, sķiet, ka sētniekam jābūt 24 stundas uz ielas un jāgaida sniegs? Ja viņš vakarā līdz 24-iem ir norukājies, tad var būt drīkst 7-os vai mazliet vēlāk?

2017-01-04 15:28

boris: Korumpeta Latvija nu ja Liepaja.Ridzinieki tira ielas Liepaja.Kadam jau tas ir izdevii.

2017-01-04 15:28

Pensionāram: Ja jūs moka bezmiegs un interese par to, vai sētnieks jau ir "uz strīpas"5os, tad jūs laikam uzskatāt, ka sētniekam jābūt 24 stundas laukā un jāgaida sniegs?

2017-01-04 15:31

Bambam: Nu bet viss pareizi!+7, bet 40km tālāk vakar bija -9, sasnidzis un naktī sinoptiķi solīja spēcīgu snigšanu. Tikko biju Dānijā, tur sniega vispār nebija, bet naktīs, kad bija iespējams apledojums visi lauku celiņi tika sālīti. Turklāt tur, tāpat kā te gaisa mitrums liels un apledojums veidojas bieži...

2017-01-04 15:33

Cik ilgi ņirgāsies?: Līdz šim pie normālas snigšanas Zaļajā birzī 24 stundu laikā visas ieliņas privātmāju rajonā bija iztīrītas. Šogad zilo brīnumu zeme, tagad ir pusčetri, visu dienu rajonā nav rādījies neviens tīrītājs vai kaisītājs. Talsu iela notīrīta līdz pusei, kur beidzas jaunās mājas, tālāk netīra. Brauc pretī mašīna, vienai jālien kupenā. Kas bija vainas iepriekšējo gadu tīrītājiem, ka ar viņiem līgumu neslēdza? Dome ekonomē nodokļu maksātāju naudu, tad man lūdzu zemāku zemes nodokli, ja jau dzīvoju Sūnu ciemā.

2017-01-04 15:36

tereze: Te jau vairs neiet runa tikai par kaisīšanu-sētnieki tak vispār nestradā

2017-01-04 15:39

maveriks: mīļie cilvēki mēs nedzīvojam āfrikā, mums ir ziema un sniegs nav ko vaimanāt vajag tik braukt!!!

2017-01-04 15:39

meta: pa vasaru setniekiem lafa.tad vajag saraut pa ziemu,oh

2017-01-04 15:50

@hell: Ziniet kāpēc slēpotāji un kamaniņu braucēji vasarā neraud internetā, ka kamanas neslīd?
Jo viņi saprot, ka ir vasara! :)
To arī Jums novēlu! :)

2017-01-04 15:52

Tupums: SNIEGS IR JĀTĪRA NEVIS JĀSĀLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2017-01-04 15:53

Hahahamm: Citaats. Sanak ka ja snigs 3 dienas bez apstajas. Tad celjus nau jaatiira.

Galvenās nozīmes ielu brauktuves no sniega jāatbrīvo trīs stundu laikā pēc snigšanas beigām

2017-01-04 15:55

Tu kašķe !: Esi ļoti gudra ,tad varētu 24 st. un atkal 24 st utt...un dot norādījumus kur kad braukt un tīrīt sniegu,un ar ko,un kā. Tikai savā darbā nekļūdies. Kad būs sāls un grants un kādai mašīnai izsitīs logu - var gadīties ka tā būs Tavējā,tikai nesāc prasīt atlīdzību.Tu taču to gribēji!!!! Jo vairāk kasīsimirs,jo sliktāk ies !!!

2017-01-04 16:01

aizveraties: Visi prot gudri runāt , šiem clean R darbiniekiem ir sadakītas ielas kuras ir pirmas un kuras ir pēc tam jākaisa , liepājnikiem kā vienmēr nekas nav labi , varbūt tie kas savas mašinas atstāj mazajās ielās gar malām viņas varētu aizvākt, jo spectehnika nevar tikt viņām garām . Nīdēt visi ir varoņi, Šeit pat nav vainīgs uzņēmums bet Komunālā pārvalde , kura rīkojumus dod novēloti , ja jums kautkas nepatīk ko jūs paši neejat strādāt to darbu?Varēsiet būt ideāli ! Ir grūti notīrīt ielas ja visu laiku snieg , saprotiet viņus . KAUNS LIEPĀJNIEKI !!!!

2017-01-04 16:13

FERTY: Bedziet kaisīt to sāli, vajag vai nevajag.

2017-01-04 16:15

juliijx: Šī kompānija par grants kaisīšanu vispār aizmirsusi. Ar šiem rīdziniekiem jālauž līgums un jāļauj strādāt vietējiem kuri kaut ko saprot no ielu tīrīšanas.

2017-01-04 16:17

rakaris:): kad vienreiz tiem komunālajiem pajoļiem pieleks , kad no sākuma ir sniegs jānotīra , nevis žļurgā berot sāli bezjēdzīgi , un tā tas gadu gadiem , vai nav laiks to komunālo galveno pajoli nomainīt pret sakarīgāku domājošu cilvēku un pie +3 grādiem sausā laikā sāli nav jāber !!!!

2017-01-04 16:17

kadmiks: Kāpēc uzsnigušais sniegs netiek nostumts, bet nemitīgi kausēts ar sāli?

2017-01-04 16:18

TO JULIIJX: katru gadu ir viens un tas pats un jums nekas nekad nav labi? ej skrien ar spainīti ja gribi granti ,saprotiet ka ziemā nevar neko ideāli !!!!
tikai tas nekas kad katru gadu tikai gāž sāli tikai tagad jums jāpiekasās jaunajai firmai , nepatīk ceļi ? Brauc ar autobusu.
LIELIE NĪDĒTĀJI

2017-01-04 16:20

ravoo: Kāpēc pie plus temperaturas jākaisa sāls?

2017-01-04 16:24

vydy: Tā strādāt nevar. Uldi palīdzi liepājniekiem!

2017-01-04 16:26

juliijx: Ctus gadus ir bijis labi ,tikai šogad ir sācies ārprāts.

2017-01-04 16:30

Pensiķim: Ko tu vazājies pa nakti apkārt? Ietvēm ir jābūt tīrām līdz 8 00. Nosauc savu uzvārdu, lai liepājnieki zin to kašķīgo veci.

2017-01-04 16:33

blaviens: Pilnīgi piekrītu "aizveraties". Cilvēki strādā dienām un naktīm bez jebkādas atpūtas tiklīdz tiek dots rīkojums, bet te viena princese nīd par to, ka ielas nav perfekti tīras. Lai beidzot iegādājas normālu džipu vai lai iet ar kājām. Besī ārā tādi cilvēki.

2017-01-04 16:39

tomeks: klausieties te idjotu bars kas te savakushies aizbraucie uz arzemem un paskatieties kadiem celjiem ir jabut norita kad jabrauc uz darbu tur vinja vienkarshi nav vish ir tirs ta itka nebutu snidzis a Latvija ir ka padomju savieniba vis ka ateja un tikai ataisnojumus klausamies katru gadu ka nebijam gatavi vai nepietiek lidzekli par ko galgala mes maksajam celju nodoklus un akcizes nodoli par degvielu

2017-01-04 16:43

pajolim rakarim: Vai nav laiks apjēgt, ka ziema nav nekāda vasara??? Skandināvi to ir sapratuši un nekasa katru sniegpārslu, vienkārši brauc prātīgāk, bet mūsējiem jau tas laikam par daudz prasīts. Jūtamies tiek bagāti, ka viss jānošķūrē līdz plikam asfaltam kā vasarā un jāuzber vēl pa virsu sāls kaudze... Un arī tad vēl jāvaimanā... Tak pārceļaties uz Āfriku!!! :D

2017-01-04 16:45

to tomeks: Pag, pag! Arī ārzemēs ir sniegs un slideni ceļi, kad ir ziema! Nevajag izplatīt dezinformāciju, domājot, ka te neviens ārpus LV nav ziemā bijis:(

2017-01-04 16:48

dariens: Var jau strādāt no rīta līdz vakaram, bet jābūt kaut kādai saprašanai ko dara, nevis viena doma, tuvojas 0 grādi visu tehniku kaisīt sāli!!!!

2017-01-04 16:55

fffffffffff: Ziemā ir jāvelk ziemas apavi un autiņam ziemas riepas. Kur problēma?
PASKAIDROŠU:
Man un citiem nav pieņemama tā ārprātīgā sāls kaisīšana. Ja ir labas ziemas riepas un ziemas apavi tad nu to sāli nevajag.

2017-01-04 16:56

Braucēja: Vakar Ventspilī, tikko no Rīgas atripoju.. Liepājā NAV sniega, mīļie :) Ko cepamies?

2017-01-04 17:11

hoks: Vienreiz tiešām varētu aizvērties.Ko te var stenēt!. Lai a/c uztur vienreiz paklusē.Nevar pārdzīvot ka netika A-Landam vai aizputniekiem.Tad biznes ietu vaļā!

2017-01-04 17:24

Labrit: Tik tiesam ir tada sajuta ka nidetaji ir tie kas izkrita no konkursa.miljoni gar degunu aizripoja

2017-01-04 17:51

apkakāties to 16:01: aizveries pats,man nav mašina jāaizvāc no ielas..nav mana problēma ka mašina ir pa lielu... lai nopērk mazāku..vai lai stumj ar traktoru..
šis jaunais uzņemums ir pilnīgs mēsls..gluzī tā pat kā viņi gružus vāc..tā tīra ielas

2017-01-04 17:54

apkakāties: sezonas beigās šie varētu apkopot cik tonnas sāli izgāza Liepājas ielās.. es dodu kā minumums 500 tonnas

2017-01-04 17:58

apkakāties: šis ir visslabākais ko jebkad esmu dzirdējis ''Un uzsver: “Stipras puteņošanas apstākļos nav lietderīgi veikt ielu tīrīšanu.'' kāda velna pēc tad vispār esat vajadzīgi

2017-01-04 18:00

mjāāā: Man viss kārtībā, gan ietve notīrīta, gan ceļš smuks tīrs. Bet pie t/c Kurzeme un ap Rožu dārzu gan gatavā slidotava! Nezinu, kas un par ko tur atbild, bet pārvietoties bīstami!

2017-01-04 18:06

neapturajam kakātājam: zin, aizej uz vannas istabu, nomazgā pēcpusi un visu pārējo, citādāk baigi smirdi!!

2017-01-04 18:22

apkakāties: nāc nomazgā manas kakas..ja tev traucē

2017-01-04 18:23

rakaris:): to pajolim rakarim , skandināvi idiņ nekaisa sāli , bet smalkas maltas frakcijas škembas , kuras pavasarī savāķ , lai būtu vismaz kāda daļa izmantojama nākošai ziemas sezonai , tā ieekonomējot izdevumus , bet tu laikam esi no šķēles sulaiņiem ,kas te savus vārgos pirkstiņus sit pa klaviatūru !!!

2017-01-04 18:48

esssa: normalas valstis ka piemeram zviedrija,celus ar kimiju apstrada pirms snigsanas,ta teikt necinas ar sekam bet doma uz prieksu un sali vini neizmanto

2017-01-04 18:57

essss: rakaris,skembas kaisa mazas pilsetas,lielas pilsetas izmato kimiju, laikam maz esi braukajis pa skandinaviju

2017-01-04 19:31

suslis: Kāpēc tā kompānija atkal netiek galā ar saviem pienākumiem ??Da tāpēc ,ka atkal negaidot atnāca ziema!!!
Pat ja sniega nebūtu un nebūtu ar sals ..tad vienalga no budžeta izgrābtu pa pilnu ziemas programmu.Un atkal kādam vainīgi krievi nevis zaglīgie pastalnieki.
Vēl pavisam nesen uz plikām ielām pluss grādos tika kaisīta sāls!!Un neviens neatbildēs par tīšu ceļu bojāšanu.Bet varbūt tā bija tīša sabotāža ,lai ātrāk sabojātu ielas un varētu atkal ko remontēt,..ē..sorry..nogrābt piķi no budžeta??

2017-01-04 19:34

sals: ielas tiras un gludas un vel ieslitas un masinas ari iesalitas lai nesapust bet lai gan saruse vel lielaks stulbums nav redzets ka ielas butu jakaisa ar tiru sali cilvekiem apavi beigti pa to sals putru staigajot tas ir absurds viena žļurga un vairak nekas ka jau seskolenda lai pavasari nebutu javac smiltis beram sali kura pati no sevis pazudis slinki un slimesti lai tik mazak darbu ko darit pavasari....

2017-01-04 19:43

Nazis: Laikam jau lielākā daļa virzās tuvāk Eiropai - uzsniga sniegs un katastrofa. Pabraukt nevar, no kāpņutelpas iziet nevar un tamlīdzīgi.
Jo tālāk, jo trakāk.

2017-01-04 19:52

Liepājniece...: Varbūt kāds domes pārstāvis arī varētu izteikties-vai tiešām kādam šķiet,ka šogad ar ielu tīrīšanu viss ir kārtībā. Ja jau pat Brīvības iela ir ļoti netīra...

2017-01-04 20:24

smails: cleanr ved atkritumus, tīra ielas...viņi labi darbojas Liepājas iepirkumos... Laikam jau kādam tas ir izdevīgi...

2017-01-04 20:32

cxc: Lūdzu nekaisiet sāli uz ielām ar grants segumu ... sāls izēd ceļu un tas paliek vājprātā bedrains ... pietiek tikai noslūpēt sniegu un būs ok ... būs izbraucams un jebkurā gadījuma pa tiem ceļiem neskrien ... sāli varat maukt virsū uz asfalta seguma

2017-01-04 20:52

aizveraties: Visi varoņi nīdēt tikko braucu cauri centram iela izbraucama un neslīd!
Jums kad tik panīdēt pačīkstēt , davaj nīdētāi paši ķeraties pie darba , paši noteikti sēžat birojos pie datoriem un spaidāt podziņas nezināt kas ir fizisks darbs naktīs un dienās bez apstājas.Gribētu redzēt kā jūs pastrādātu! CŪCISKI IR RUNĀT PAR TIEM KAS STRĀDĀ SMAGĀK PAR JUMS !!!

2017-01-04 21:11

autoIngars: Kampējam kampēja bizness, un jūs viņam varat iepūst...

2017-01-04 21:49

> autoIngars: Kas i, zilais, un tu viņam nevari iepūst!

2017-01-04 22:12

TT: Nezinu, man liekas viss ok. Šis nav sniegs. Izbraukāju pilsētu neredzēju neko tādu, kas ierobežotu braukšanu. Tie kas gaudo, tie gaudo pa visu, ka slikti.

2017-01-04 22:37

Perdāns Dirkovirins: Kalvenes ieliņu šodien nokaisija 2reiz.
Cik reizes vakar kaisija, nepateikšu, nebiju mājās, bet vakarā šķiet 4reiz.
Pilnīga darbības imitācija. Kaisa nevis pēc vajadzības, bet gan pēc grafika. Varētu kāds iepazistināt Ziemu ar to grafiku, lai zin cik daudz snigt.
Bet nu, dalbojobu pilsētā, dalbojobu rosība.

2017-01-04 23:16

To ravoo: Kur tev ir plusos graadi mans miilais draudziņ??

2017-01-05 04:31

busiņš: Tikko atbraucu no Rīgas,nu mīļie liepājnieki,aizbrauciet uz Rīgu!
Tur ir vēl trakāk,šeitr jau ir kā paradīzē!

2017-01-05 11:13

dariens: Suņi rej ,bet šķēle turpina biznesu.

2017-01-05 11:45

apkakāties to aizveraties: pag es nezināju ka viņiem ir grūts darbs sēžot pie smagā stūres... tāds pat haļavnijs darbs kā ofisa darbs :P

2017-01-07 15:49

Tā nedrīkst: 6.janvarī 1:15 naktī - 11grādu sals, ielas tīras, sausas. Netiek solīts ne sniegs, ne atkusnis, debess skaidra, bez vēja. Kāda velna pēc ielas jānolej ar to SĀLS zaņķi !!! Izskatās, ka tas tiks regulāri darīts līdz 1.maijam. ATTOPIETIES taču !!! Pavasarī visi elposim to sāli, kas putekļu veidā pacelsies gaisā, nemaz nerunājot par tiešo ļaunumu transportam, ceļiem, tiltiem, dabai.

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par digitālā satura pakalpojuma liepajniekiem plus abonementa pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: [email protected]), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI.  PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. a) PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNES maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. b) Liepajniekiem plus ir maksasdigitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus” , un kura abonementu PIRCĒJS  ir tiesīgs iegādāties, turpmāk tekstā – PAKALPOJUMS,
  3. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

 PAKALPOJUMA abonements ir fiksēta termiņa – 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par  cenu  – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi). PAKALPOJUMA abonementa maksā ietverts pievienotās vērtības nodoklis (PVN) 21% apmērā. PAKALPOJUMA abonementa cenu KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā . KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. 

  1. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu, un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

Šī Līguma ietvaros KV sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

 Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

 LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

 Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz