Ceturtdiena, 4. jūnijs Sindija, Sintija, Elfrīda
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

“Zaķi” kļūst aizvien viltīgāki

“Zaķi” kļūst aizvien viltīgāki
Lielāko daļu protokolu par braukšanu bez biļetes sastādīja skolas vecuma jauniešiem. Tikai retais no viņiem naudassodu samaksāja uz vietas, tādēļ nācās rakstīt līgumsodu 30 eiro apmērā. (Foto: Egons Zīverts)
27.01.2020 07:00

Miks Kuncītis

"Kurzemes Vārds"

Pagājušajā nedēļā Krūmu ielā kopā ar Pašvaldības policiju notika “Liepājas sabiedriskā transporta” (LST) organizēts reids, kurā arī “Kurzemes Vārdam” bija iespējams vērot biļešu kontrolieru ikdienas darbu un izdarīt secinājumus, cik cilvēki ir godprātīgi, izmantojot sabiedriskā transporta pakalpojumus. Nepilnas pusotras stundas laikā tika pieķerti 14 bezbiļetnieki, bet vēl vesela jūra izspruka sveikā, izkāpjot iepriekšējā pieturā.

Pagājušā gada augustā laikraksts jau piedalījās līdzīgā reidā, un toreiz divu stundu laikā no autobusa tika izsēdināti aptuveni 30 bezbiļetnieku, liela daļa no viņiem bija jaunieši. Viena no kontrolierēm vasarā izteicās, ka skolas brīvlaikā autobusos un tramvajos vēl esot visai neliels bezbiļetnieku skaits, bet, sākot ar 1. septembri, tas parasti krietni pieaugot.

Kaut arī šoreiz pieķerto zaķu bija mazāk, tas nenozīmē, ka cilvēki sabiedriskajā transportā kļuvuši godprātīgāki, drīzāk modrāki, proti, viņi, jau pa gabalu ieraugot kontrolierus un policistus, pieturvietā no autobusa izlec ārā (biļešu pārbaude notika starp pieturām). Tāpat vairāki pasažieri pirms kontrolieru iekāpšanas veikli paspēja biļetes izkompostrēt. Tiesa, atsevišķos gadījumos ar to nebija līdzēts, kontrolieres bija piefiksējušas šos cilvēkus un, pārbaudot talonā redzamo laiku, varēja pierādīt pārkāpuma faktu. Viens no pasažierim, 49 gadus vecs vīrietis, sākumā stingri uzstāja, ka nav krāpies – biļeti izkompostrējis savlaicīgi. Taču brīdī, kad LST darbinieces jau grasījās rakstīt līgumsodu 30 eiro apmērā, vīrietis tomēr izlēma samaksāt par pārkāpumu uz vietas, tādā veidā ietaupot 20 eiro.

Lielākā daļa pieķerto bezbiļetnieku bija skolas vecumā un, kamēr tika rakstīts protokols, viņu sejā, nevarēja redzēt ne mazāko vainas apziņu. Kāds pasmējās, bet vēl kāds meklēja tradicionālās atrunas, piemēram, sakot, ka mēnešbiļetei tieši vakar beidzies derīguma termiņš un šodien talonu nopirkt aizmirsies. Savukārt kāds puisis aizbildinājās, ka viņam neesot bijusi sīknauda, lai nopirktu biļeti. Viņš gan vēlējās sodu samaksāt uz vietas, taču ar bankas norēķinu karti tas nav iespējams.

Par savu taisnību uzstājīgi cīnījās arī kāda sieviete gados, kura talonu bija izkompostrējusi divreiz, taču, lai arī uz tā bija grūti saskatīt laikus, tomēr varēja izsecināt, ka tas nav izdarīts viena brauciena laikā. Kontrolieres neslēpa – biļešu kompostieri nestrādā, kā nākas, dažkārt esot pat tā, ka nevar saskatīt nevienu ciparu. Tādos gadījumos LST darbinieces cilvēkus nesoda. “Ja tramvajos problēma ar kompostieru tinti tiek ātri atrisināta, tad Liepājas autobusu parkā tā nav. Protams, ka līdz ar to mums ir grūtāk strādāt un, lai izvairītos no konfliktsituācijām, bieži nākas pievērt acis pat tad, ja zinām, ka cilvēks brauc bez biļetes,” teica kontroliere Inga.

Par to, ka kontrolieru darbs nav viegls arī emocionālā ziņā, pārliecinājāmies, kad vairāki potenciālie bezbiļetnieki, kuri bija izkāpuši iepriekšējā pieturā un raitā solī mums gāja garām visdrīzāk uz nākamo pieturvietu, izteica rupjas piezīmes LST darbiniecēm. Piemēram, divas meitenes vecumā ap 16 gadiem pateica: “Mums nospļauties par jums.” Viena no kontrolierēm laikrakstam pastāstīja, ka šīs pusaudzes jau ir zināmas un visu laiku braukā bez biļetēm.

Interesanti, ka, reidam tuvojoties beigām, tika pieķerti aizvien mazāk zaķu. Tam, pēc kontrolieru teiktā, esot loģisks izskaidrojums: “Ja kaut kur stāv kontrole, tad skolēni par atrašanās vietu paziņo pārējiem.” To pilnībā apstiprināja kāds jaunietis autobusā, kurš iesaucās: “Domājat, ka mēs nezinām, ka jūs te stāvat?” Skolēni internetā ziņojot par kontroli, gluži kā citi to dara saistībā ar ceļu policiju.

Uzziņai

Bezbiļetnieku statistika 2019. gadā
Ar līgumsodu sodītie pasažieri – 2545.
Policijā nogādātie pasažieri personības noskaidrošanai un līgumsoda izrakstīšanai – 79.
Izteiktie brīdinājumi, kad pasažieri bez biļetes izsēdināti – 1921.
Izteiktie brīdinājumi, kad uzdots iegādāties braukšanas biļeti – 2149.
Kopējais bezbiļetnieku skaits – 9383.

Avots: “Liepājas sabiedriskais transports”

Foto galerija

47 komentāri

2020-01-27 08:18

Fazenda: Malači jaunieši! Es ieteiktu izveidot aplikāciju telefonos, lai ir operatīvs info par kontroli! Es arī braucu pa zaķi jau daudzus gadus. Ja cilvēks ir uzmanīgs un gudrs, kontrole viņu nepieķers!

2020-01-27 08:27

#vissirlabi: Darbs kontrolieriem nav no vieglajiem, bet, ko slēpt, atalgojums kompensē visas negācijas ar uzviju. Pastrādā par kontrolieri pāris gadus, kārtīgi nopelni, nopērc sev mājiņu pie Vidusjūras un dzīvo kā pasakā līdz mūža beigām - pa dienu makšķerē zivis, ēd apelsīnus, peldies un sauļojies, bet vakarā malko vīnu, uzgrillē zivtiņu un skaties brīnišķo saulrietu....

2020-01-27 08:30

Vova: Visi šitie kontrolieri bērnībā paši bijuši rūdīti bezbiļetnieki un izdzimteņi.

2020-01-27 08:51

IlzeIlze: Esmu ievērojusi, ka kontrole tik māk sodīt bērnus un vecus cilvēkus. Ir kontingents, kuram neko nevar izdarīt, jo baidās. Tāpat visas paziņas, kuras braukā bez biļetēm. Arī bijušie kontrolieri regulāri braukā bez biļetēm. Ja sodītu visus kā pienākas, tad protokolu skaits būtu dubultā.

2020-01-27 09:03

Tai pus tilta: Regulāri pārvietojos ar tramvaju un kas tik nav redzēts un dzirdēts. Bērniem/jauniešiem vispār respekts un cieņa nav iemācīta. Kontrolieri ir pārāk piekāpīgi.

2020-01-27 09:22

Kings: Neesmu nekad pircis talonu un netaisos to darīt. Lai pašvaldība pati maksā par manu braucienu. Ne jau kkada veca aprobežota aita man liks sodu maksāt.

2020-01-27 09:45

Lst: Palasot komentārus, bail iedomāties kā jūs audzinat savus bērnus! Nepārsteidz vairs jauniešu kultūra.

2020-01-27 09:51

?: Kā ar smirdīgajiem bomžiem, kas braukā bez problēmām?

2020-01-27 09:57

un vai tās: fotogrāfijas ir liktas ar redzamo cilvēku atļauju?Un kā ar to ka kontrolieres aizgriežas un samaina tavu talonu pret jau dienu iepriekš vecu talonu.Tad liek maksāt sodu,ej un pierādi ka neesi ēzelis.

2020-01-27 10:28

Lizbete: Patiesībā jau apzogam paši sevi. Viss sākas no mazām lietām, un tad bļaujam,cik viss ir slikti. Dzīvoju nedaudz LOndonā. Tur nekādi nav iespējams braukt bez biļetes. Ja nu gadās aizmirst, tad saprot savu vainu un samaksā sodu. Nav nekādas izrunāšanās, citādi tūlīt būs darīšana ar policiju. SAprotu, ka var aizmirst, var visādi gadīties, bet , ja to dara tīšām, tas jau ir noziegums. Skarbi, bet tādam cilvēkam citā vietā es arī neuzticētos.

2020-01-27 10:30

Hoija to un vai tās: Neviens nav fotografēts privātā buduārā, bet gan sabiedriskajā transportā.

2020-01-27 10:33

Lip77: Piekrītu Līzbetei. Paši ar nemaksāšanu zāģē sev vai saviem vecākiem. Aģentūrai mazāk ienākumu, līdz ar to jāpaceļ biļetes cena. Un dārgāks brauciens sanāk.

2020-01-27 10:59

to Lip77:: Aģentūrai mazāk ienākumu, līdz ar to jāpaceļ biļetes cena. PACEĻOT CENU PASAŽIERI MEKLĒ ALTERNATĪVUS PĀRVIETOŠANOS VEIDUS>>>Līdz ar to aģentūrai diemžēl ienākumi paliek vēl mazāk.

2020-01-27 11:20

es: un cik daudz kontrolieri iebāž kabatā to soda naudu jo 80% viņi soda kvīti neizraksta

2020-01-27 11:58

par zakiem: Ja "zaķis" ir noķerts pirmo reizi, ko pierāda reģistrācija policijā, es uzskatu, būtu skolniekam jāizsaka brīdinājums. Jo arī man skolnieks devās no skolas, a makā 10 eur un vadītājs atsakās mainīt. Ko darīt?! Tu jau esi iekāpis autobusā un mājās ta kaut kā jātiek! Tāpēc - katra "zaķa" situācija jāizvērtē atsevišķi.

2020-01-27 12:06

To par zaķiem: Tāda gadījuma ja nav precīza nauda, tad ir japalūdz lai kāds izmaina naudu, vai arī makā ir jātur rezervē pāris taloni.

2020-01-27 12:19

To es...: Nu par tādu gadījumu ir jāziņo aģentūrai, neviss komentāros jābļaustās. Autobusos ir kameras, kur problēma? Vuenkāršāk bez pierādījumiem kaut ko glupu rakstīt!

2020-01-27 12:23

To...un vai tās...: Oooo šitādu gadījumu dzirdu pirmo reizi :D
Ko tik cilvēki neizdomā, lai attaisnotu savu stulbumu zagt :D
Visi tik balti un pūkaini. Nopērc biļeti, izdari kas jāizdara sab.transportā un neviens tevi nesodīs. Es nezinu, bet man nekad nav bijušas problēmas. Jāsāk ar sevi, un tad apkārt pārējie neliksies tik ļauni :)

2020-01-27 12:47

21 gadsimts: 21.gadsimts. runā ka drīz skaida nauda vispār izies no aprites. Te redziet ne biļeti ne arī ja ir nejauši gadijies ķļūt par zaķi nevar sodu ar karti nomaksāt!!! Pat taksī var ar karti, pat kafiju automātā var iegādāties ar karti. Sajūta tāda ka esi tirgū un vēlies no tantiņas kartupeļus iegādāties!!!

2020-01-27 12:56

Mamma: Bērni līdz 14 gadu vecumam nevar strādāt, uz skolu jādodas ir obligāti, bet kapēc bērnam būtu jāmaksā par braucienu uz obligāto skolu, ja viņš pats naudu vēl nepelna?Ko no vienas pilsētas gala uz otru ar kājām iet? Skolas ver ciet un atver pilsētas pašā malā, kā uz turieni tikt? Es uzskatu ka bērniem ir jābrauc pa velti, un valstij ir tas jāapmaksā, jo bērnu vecāki lilus nodokļus maksā, par ko?

2020-01-27 12:58

Jurkins: Kontrolei jāiet kopā ar mentiem. Lai raksta protokolus un sūta vecākiem uz apmaksu. Pēc tā ka vecāki dabūs patērēt naudiņu tad ar sīkos paaudzinās. Nav ko žēlot tos bezbiļetniekus. Nez cikiem dod atlaides ja veikalā paņem preci nesamaksājot. Šeit ir tieši tas pats - nav naudas - ej ar kājām. Liepāj maza pilsēta.

2020-01-27 13:04

Godigais braucejs: Kontrolieru radi un draugi ka brauc pa zaki ta ari brauks katru dienu braucu ar trmvaju redzu to bardaku

2020-01-27 13:10

Murgs: Kāds te spriež, ka LST samazināsies ienākumi. LST no tā necieš, bet mēs kā sabiedrība gan. Šobrīd nopērkot biļeti cilvēks samaksā par braucienu, tie kas biļetes nepērk parazitē uz nodokļu maksātāju un to cilvēku rēķina, kuri biļetes pērk, jo visi zaudējumi tiek segti no kopējā budžeta. Tāpēc mani izbrīna cilvēks, kurš pats ir samaksājis par braucienu, bet par bezbiļetnieku saka " lai jau brauc". Laikam jau visi tik labi pelnam un viss mums ir sakārtots, ka varam uzturēt vēl parazītu varzu...

2020-01-27 13:17

Pasažieris: Gribētu Zupas kunga viedokli par speciālo kontrolieru pieturas vietu pretīm tramvaju depo, policija viņiem blakus nav redzama, bet tramvaja vadītāji apstājas starp pieturām un tas notiek regulāri.

2020-01-27 13:42

Ritvars: ari vajag iekapt tikai pa pirmam durvim kompostret, raadit dokumentus shoperim redzot

2020-01-27 14:16

to HOIJA: Fotografēšana publiskās vietās ir saistīta ar personas datu aizsardzību, jo pastāv iespēja, ka, fotografējot dažādus objektus, kadrā nonāk arī cilvēki. Tas nozīmē, ka personu fotografēšana bez viņu piekrišanas un fotogrāfiju izplatīšana, piemēram, ievietošana internetā, nav atļauta.

2020-01-27 14:27

godigais braucejs: tramvaja parka darbinieki ari tramvaju izmanto ka personisko transportu apstajas pie veikaliem lai izlaistu savas pazinas briva laika brauc bez taloniem mums par to jamaksa

2020-01-27 14:31

Janiis: Aizmirsu paņemt mēneškartiņu, pieķēra. jāmaksā vēl.

2020-01-27 15:23

Kantainais: Ir nepareizi visā vainot ""zaķus"" ,ja ""zaķi ""tādā veidā cenšas ko ekonomēt .,tad jāprasa LV valdībai ,kura ievedusi Latviju T..Ā..D..Ā..purvā ,ka cilvēkiem vairs nav normālas attieksmes pret dažādiem maksājuma veidiem.Cilvēki jau ir spiesti izvairīties maksāt par braucienu...jo vnk nav naudas ..valstīs ,kur normāla soc .sistēma ,pilsoņu soc aizsardzība pret cilvēkiem ,,ļaudīm nevajag krāpties ,..jo vienkāršāk ir maksāt.
Acīmredzot nav ilgi jāgaida ,ka kādus no tā saucamajiem kontrolieriem vnk kādā sab .tr.līdzekļī sāks sist!! ja klaidoņiem ,bomžiem ,bērniem un citiem lecīgiem tipiem kontrole apiet ar līkumu ,bet kā ērgļu pret lielākotiesu pensijas vecuma cilvēkiem ,tad..
Šādu ziņu par kontroles izturēšanos jau ir pietiekami ,lai izvirzītu apsūdzību .

2020-01-27 15:59

Liepājnieks: Ja valstī būtu normālas algas tad nebūtu jādomā kur ietaupīt.

2020-01-27 16:06

Zzzzz: Ko Jus nidat visi ka slikti ir. Ejiet un stradajiet tad bus par ko braukt. Ko var vaide cik viss slikti.

2020-01-27 16:13

Murgs: Tikai nevajg te čīkstēt par naudas trūkumu, zaķi jau nav tikai kaut kādi skrandaiņi arī jaunieši un pieaugušie, uz kuriem paskatoties galīgi nepateiksi, ka nauda nebūtu, bet maksāt negrib. Parazīti vienvārdsakot.

2020-01-27 16:17

Lelde: Smiekligi. Kontrolierus aizvaino, wow.
Tieši otradak . Personigi man gadijas, ka nopirku biļeti, viss ir. Iekap kontrole, apskatijas, viss ok, atnak otra un saka ka jamaksa sods, par to ka "vakar" braucu tramvaja bez biļetes. Wow, es ar tramvaju pedejo reizi esmu braukusi gadus 2 atpakaļ. Taču viņa turpinaja teikt ka aizmuku un nesamaksaju vinai sodu. Vai shis skaitas normali?

2020-01-27 16:33

baigie gudrīši: Es tik nesaprotu- kāpēc līgumsods? līgumu slēdz puses, un ja viena puse negrib to slēgt, tad nekas no līguma = līgumsoda nesanāk...
Senāk bija sods, un viss skaidrs!

2020-01-27 16:41

Sanita: Nezināju, ka "vesela jūra" brauc ar sabiedrisko transportu 🤣🤣🤣

2020-01-27 16:58

Aculiecinieks: Cienījamā kontrole! lūdzu kontrolējiet īstajā laikā un īstajā vietā, piesaistot arī pašvaldības policijas darbiniekus!!! Piemēram vēlās un agrās diennakts stundas, O.Kalpaka ielā, Atmodas bulvārī - tajās pieturās. Tāpat, kāpēc arī ļaujat izkāpt no autobusa vai tramvaja, neuzrādot biļeti, ar ko līdz šai pieturai atbrauca? Izlec ārā un vēl izsmejas! Tāda sajūta, ka sabiedriskais transports domāts pārsvarā visādiem bezbiļetniekiem un huligāniem, kas nemāk uzvesties!!! Nemākat piepildīt to budžetu!

2020-01-27 17:26

TAS TAČU: Iegādājaties taču riteni daudz reiz lētāk. tagad ziemā ir atlaides riteņiem

2020-01-27 17:47

GK: Vispirms pilsētai jāsakārto braukšanas atlaides. Ja, pilsētā dzīvojošs skolnieks,tad atlaižu kartes. Pēc tam ieejas sistēmu transportā.
Un kontrolieru darbu sakārtošanu. Kontrolieris plus policists.
It īpaši autovadītāju darbu,jo tie ir rupji. Un braukšanas prasmi. Ir pieturas,kur brauc garām ar uzliktu zimi NAV VIETu,bet var redzēt,ka nestāv neviens. Pie tam, māmiņas ar bērniem, sasēdina tos,nevis rokās tur. Kad bērnu dārzu rīta/vakaru laiki, it īpaši. Kāda ved 3 bērnus, aizņem 4 vietas. Bet vai kāds aizdomājas,ka cilvēki brauc no darba un arī grib tikt mājās, nevis stāvēt pieturā pa 40 min. Jo šoferi neko nepasaka. Kad bija par maksu, tad šoferi teica,lai bērnus tur rokās.
Un īpaši kontroli vajag aiz 15skolas, kad iekāpj pilns autobus un aiz tilta izkāpj. Diezvai kādam ir braukšanas kartes. Lai šoferi pārbauda,vai ir kartes/biļetes.
Sistēma nav sakārtota, tāpēc bardaks.

2020-01-27 18:05

Lapa: Es katru dienu braucu ar sabiedrisko transportu ap plkst. 15.00-16.00 un šodien bija pirmā reize kad satiku autobusā kontrolieres mēneša laikā.

2020-01-27 18:55

Adelīna: Godīgums ir ļoti nozīmīga tikumiskā īpašība. Un jāsāk katram pašam ar sevi. Tad arī visa sabiedrība kopumā būs godīgāka

2020-01-27 20:19

me: Diemžēl kontrolieriem ir jāmācās ētika un uzvedība. Ne tikai pret bērniem, veciem cilvēkiem, trūcīgākiem cilvēkiem izturas nievājoši, izsmejoši, bet arī pret jaunam māmiņām, māmiņas ar bērniem, grūtniecēm, u.c. Lai tai brīdī fiksētu kontroliera vārdu, lai ziņotu par briesmīgo attieksmi, attieksme kļūst vēl briesmīgāka, izsmejošāka un kliegšana pa visu autobusu, tramvaju.
Zinu, ka kontrolieri lasa par sevi rakstus un komentārus, pēc tam apspriez un izsmej, bet tāda attieksme ir gadiem. Briesmīgi!!!

2020-01-27 20:35

Divi pensi: >>Lisbetei
Nevajag stāstīt blēņas par Londonu.
Ļoti daudzi brauc pa zaķi un kaut kā izgrozas.
Pusstundu atpakaļ izkāpu no metro kur bija policijas reids kopā ar metro darbiniekiem.
Ja noķer iedod kādu reālu adresi un neīstu identitāti.
Tā lūk gudrīši !

2020-01-27 20:51

Juris: Ko nīdiet ejiet pastrādājiet KONTROLIERA darbu un tad rakstiet un komentējiet

2020-01-27 23:52

tiem: Pie šādām Pūces kunga reformu iecerēm un augstiem nodokļiem, valsts iedzīvotājiem tā kā sabiedriskam transportam ir jābūt par brīvu.

2020-01-29 07:25

Evito...: Vēlu veiksmi darbā normālajiem kontrolieriem, bet Indriņa lai šļūc pa dēli, kad iemācīsies būt normāla, tad arī tev to novēlēs.

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par digitālā satura pakalpojuma liepajniekiem plus abonementa pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: [email protected]), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI.  PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. a) PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNES maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. b) Liepajniekiem plus ir maksasdigitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus” , un kura abonementu PIRCĒJS  ir tiesīgs iegādāties, turpmāk tekstā – PAKALPOJUMS,
  3. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

 PAKALPOJUMA abonements ir fiksēta termiņa – 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par  cenu  – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi). PAKALPOJUMA abonementa maksā ietverts pievienotās vērtības nodoklis (PVN) 21% apmērā. PAKALPOJUMA abonementa cenu KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā . KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. 

  1. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu, un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

Šī Līguma ietvaros KV sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

 Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

 LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

 Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz