Mākslinieki apglezno krēslus
Rīgas Krēslu fabrika savas 10 gadu jubilejas priekšvakarā rīkoja akciju – pieci mākslinieki apgleznoja ražotnē tapušos krēslus, kurus paredzēts pārdot izsolē un iegūto naudu ziedot labdarībai – sadarbībā ar invalīdu un viņu draugu biedrību “Apeirons” tiks iegādāti ratiņkrēsli bērniem invalīdiem.
Viens no māksliniekiem, kas piedalījās krēslu apgleznošanā, bija arī liepājnieks Andris Vītoliņš, kurš pazīstams kā urbanās mākslas pārstāvis. Viņa radītais krēsls “Rafinērija” simbolizējot vietu, kur rodas enerģija. “Šī ir naftas rafinērija. Tā ir enerģijas avots. Man ir svarīgi, lai sēdētājs gūtu enerģiju, sēžot uz šī krēsla,” – tā par savu ideju pastāstīja mākslinieks.
Krēslu apgleznošanā, kas notika Rīgas Krēslu fabrikā un kur pēc nolakošanas krēsli tiks izlikti apskatei, piedalījās arī citi pazīstami Latvijas mākslinieki. Elita Patmalniece radīja košu un ļoti pamanāmu krēslu “Trešdiena”, kas būšot dekoratīvs elements ar aci un lūpām. Gleznotājs Kaspars Zariņš uzgleznoja “Sarkano suņu krēslu”. Viņa dzīvesbiedre māksliniece Vija Zariņa savā melnajā “Skaistulī” iestrādāja smalkas sudraba lapiņas, bet Roberts Koļcovs savu lolojumu nodēvēja “Sēdi šeit, sēdiet abi”, ieliekot tajā domu par vietu, kur vīrišķais satiek sievišķo un sievišķais – vīrišķo.
“Kurzemes Vārds”
Andra Vītoliņa krēsls “Rafinērija” simbolizē enerģiju.