Foto: Valsts naftas rezerves varētu glabāt arī Liepājā
Liepāju ceturtdien apmeklēja SIA “Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor” (“Possessor”) pārstāvji, lai apskatītu lejamkravu termināļus, kas varētu piedalīties iepirkumā par valsts naftas produktu drošības rezervju uzglabāšanu.
liepajniekiem.lv
No šī gada Latvijā ieviests jauns valsts naftas produktu drošības rezervju pārvaldības modelis.
Drošības rezervju pārvaldītājs tagad ir “Possessor”, kas pārņēmis no Būvniecības valsts kontroles biroja Centrālās krājumu uzturēšanas struktūras uzdevumus.
Jaunais modelis paredz, ka jau šogad 20% no naftas produktu drošības rezervēm tiks iegādātas valsts īpašumā un katru nākamo gadu šis apjoms tiks palielināts vēl par 20%.
Attiecīgi 2029. gadā un turpmāk 100% apmērā naftas produktu drošības rezerves tiks iegādātas valsts īpašumā.
Iepriekš naftas produkti Latvijai nepiederēja – tika veikti maksājumi tikai par iespēju tos iegādāties.
Jaunais risinājums paredz, ka drošības rezerves piederēs valstij, kas stiprināšot piegādes drošību un savlaicīgu naftas produktu pieejamību krīzes gadījumā, kā arī kopējo valsts noturību pret apdraudējumu.
Turklāt tiks rīkots publisks iepirkums par naftas produktu infrastruktūras īri.
Līdz ar to tas palielinās iespējas, ka iepirkumā piedalīsies vairāki Latvijas komersanti un lielāks rezervju apjoms tiks glabāts Latvijā, iepriekš skaidroja Ekonomikas ministrija.
“Possessor” pārstāvji Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldē tikās ar tās vadību, kā arī iepazinās ar potenciālajiem sadarbības partneriem, kas varētu piedalīties konkursā par naftas produktu infrastruktūras īri.
“Sākām ar Liepāju, pēc tam dosimies uz Ventspili un apskatīsim arī naftas produktu infrastruktūru Rīgā. Pagaidām apmeklējam ostas pilsētas, bet pēc tam skatīsimies, kāda infrastruktūra pieejama iekšzemē,” sacīja “Possessor” valdes loceklis Kaspars Kociņš, paužot prieku, ka vairāki Liepājas uzņēmēji izrādījuši interesi par iespējamo sadarbību.
“Šī ir ostas pilsēta, un termināļiem šeit ir iespēja produktus gan uzkraut un nokraut no kuģiem, gan dzelzceļa, gan arī autocisternām.
Tas būtu tikai loģiski, ja mēs atrastu vienu vai vairākus sadarbības partnerus Liepājas reģionā.
Tas arī ir viens no mērķiem – saprast, vai šeit uzņēmumiem vispār ir interese. Šādu vēlmi saredzējām un attiecīgi ceram, ka tālākos posmos varēsim atrast jau konkrētus partnerus,” norādīja K. Kociņš.
“Possessor” pārstāvji Liepājā apmeklēja naftas produktu vairumtirdzniecības uzņēmumu – SIA “V. Biļuka komercfirma “”Evija””, kā arī uzņēmumus “Transit Termināls”, “GI Termināls” un “DG Termināls”.
“GI Termināla” valdes priekšsēdētājs Jānis Kisiels, jautāts, vai viņa vadītajam uzņēmumam būtu interese piedalīties iepirkumā par naftas produktu infrastruktūras īri, sacīja: “Protams, piedalīties varam, taču domāju, ka Latvijā ir pietiekami daudz brīvu rezervuāru parku, kuri būtu daudz piemērotāki valsts rezervju glabāšanai. Pēc apjoma tie vienkārši ir lielāki.
Cik saprotu, lielākoties tiek veidotas dīzeļdegvielas rezerves, kas ir Latvijā visvairāk patērētā degviela.
Šis konkrētais [“GI Termināls”] ir samērā specifisks ar tehnoloģiskām iekārtām un paredzēts specifisku kravu glabāšanai un pārdošanai. “GI Termināls” apkalpo dažādas naftas ķīmijas kravas.”
Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par sagatavoto saturu atbild portāls liepajniekiem.lv.