Salauzto ledu vējš aiznes
"Kurzemes Vārds"
“Ziema nav tas patīkamākais
gadalaiks darbam ostā,” saka Liepājas ostas kapteinis Pēteris Gudkovs.
“Ir aukstums, veidojas ledus, un tas darbu padara smagāku, grūtāku,
ilgāku, arī izdevumi ir krietni lielāki.”
Ledus
dēļ krietni sarežģītāka ir gan kuģu tauvošana, gan attauvošana. Ja vasarā labos
laika apstākļos liela kuģa ievešana un pietauvošana prasa lielākais divas
stundas, tad ziemā, cīnoties ar ledu, tas aizņem ilgāku laiku. Bet tauvotājiem
salā un vējā jāstāv un jāgaida. Turklāt
darbs ziemā ir arī daudz bīstamāks, jo piestātnes ir apledojušas un ļoti
slidenas. Arī kuģu tauvas ūdenī samirkst, apledo un kļūst smagas. Daudz
bīstamākos apstākļos ir jāstrādā arī ločiem. “Vistrakākie darba apstākļi
viņiem ir sniegputenī. Tad patiešām ir šausmas. Ir ļoti grūti,” atzīmē
ostas kapteinis.
Liepājas
osta ir neaizsalstoša. Tas nozīmē, ka arī stipra sala laikā tā nepārtrauc savu
darbību. Citās ostās bargajā spelgonī kuģu navigāciju aptur, bet Liepājā
peldlīdzekļi turpina kuģot un piestātnēs izkraut vai uzņemt kravas. Tomēr tas
nebūt nenozīmē, ka ostas akvatorijā neveidojas ledus.
Sasalusī
ūdens virskārta ir jālauž, bet pēc tam lielā mērā ir jāpaļaujas uz krasta vēju,
lai tas ledus gabalus sadzītu jūrā. Ostai
labvēlīgāks ir austrumu vējš, taču tas nes arī salu. Turpretim rietenis ledus
gabalus no jūras dzen atpakaļ ostā.
Plašāk lasiet laikraksta “Kurzemes Vārds” 14. janvāra numurā.
#kvards-20160114-01#