Romantisms un izcili viesmākslinieki
Maijā izskanēs Liepājas Simfoniskā orķestra šīs sezonas pēdējie divi koncerti, bet jau piektdien Liepājas teātrī simfoniskās mūzikas cienītāji tiek aicināti uz jauku tikšanos koncertā “Romantisms un 20. gadsimts”. Tikko ar lieliem panākumiem mūsu orķestris kopā ar valsts akadēmisko kori “Latvija” spēlēja divos Lieldienu koncertos – atskaņoja V. A. Mocarta “Rekviēmu” Latvijā lielākajā baptistu lūgšanu namā Ventspilī un Latvijas Universitātes Lielajā aulā Rīgā. Bet tagad Liepājā pirmo reizi viesosies ievērojamais poļu diriģents Tadeušs Voicehovskis.
Latvijā viņš ir strādājis vairākkārt gan ar Nacionālo simfonisko orķestri, gan ar lielisko soprānu Inesi Galanti viņas soloprogrammā, bet īpašu ievērību viņš guva tieši ar ļoti veiksmīgo Ž. Bizē operas “Karmena” neordināro iestudējumu mūsu Baltajā namā, kur sevi titullomā izcili parādīja Kristīne Zadovska.
Maestro repertuārā ir ļoti plašs pasaulē pieprasītas un populāras simfoniskās mūzikas skaņdarbu klāsts. Liepājas teātrī klausītājiem tiks piedāvāta Roberta Šūmaņa 4.simfonija, Mihaila Gļinkas uvertīra operai “Ruslans un Ludmila”. Īpašs pārsteigums būs Bela Bartoka “Pirmais koncerts vijolei”, kurā solo kopā ar Liepājas Simfonisko orķestri spēlēs jaunā, ļoti talantīgā latviešu vijolniece Vineta Sareika.
Jaunā vijolniece gan ar mūsu orķestri un diriģentu Imantu Resni nemuzicē pirmo reizi. Izdevniecībā Viņa piedalījusies arī Jāņa Ivanova un Romualda Kalsona instrumentālo koncertu ierakstos.
22 gadus vecā Vineta Sareika kā soliste un ar “Trio Salvador Dali” jau uzstājusies vairākās slavenās Parīzes zālēs – Luvrā, Radio namā u.c., kā arī piedalījusies turnejā pa lielākajām Japānas pilsētām. Vijolniece ir otrā latviešu mūziķe, kura absolvējusi Parīzes Nacionālo augstāko mūzikas konservatoriju pēc komponista Tālivalža Ķeniņa 1950. gadā. Pašlaik viņa studē Karalienes Elizabetes mūzikas kapelā vijoles spēli pie profesora Ogistēna Dimē un kamermuzicēšanu pie “Artemis kvarteta”. Vineta Sareika guvusi panākumus augstākā līmeņa starptautiskos konkursos.
Indra Imbovica,
“Kurzemes Vārds”