Vakariņās – siers ar tārpiņiem
liepajniekiem.lv
Kāda liepājnieka iepirkšanās veikalā “Maxima” pamatīgi pabojājusi 5.augusta vakaru. “Svētdienas vakarā nopirku pudeli vīna un sieru, lai jauki pavadītu laiku ar sievu,” stāsta vīrietis. “Kad mājās atvērām siera iepakojumu, bijām šokā!”
“Camembert” siers bijis pilns ar maziem tārpiņiem.
Vīrietis ar piedzīvoto dalījies vietnē “Facebook”, kur cilvēku reakcija bijusi dažāda. “Uzreiz visi sāka komentēt, diskutēt, kas vainīgs. Vieni smējās, kāds steidza kritizēt veikalu, taču citi – mani.” Tāpat bijuši cilvēki, kas vainojuši viņu “Maximas” vārda nomelnošanā un apgalvoja, ka tas viss ir izdomāts – tādas preces nemaz veikalā neesot.
“Tā kā man nav ieraduma ņemt čekus pārtikas veikalos, man nebija pierādījumu, ka sieru tiešām esmu pircis “Maximā”. Nākamajā dienā es aizgāju vēlreiz uz to pašu veikalu, nopirku divus tādus sierus un nofilmēju siera atvēršanas procesu.” Tārpi bija visos sieros. Pirktais siers nav bijis nocents, kā arī derīguma termiņš nebija beidzies.
Vīrietis vērsies pie “Maximas” pārstāvjiem Rīgā, kas atdevuši viņa iztērēto naudu par sieriem, kam bijis pirkumu apliecinošs dokuments – čeks.
Tiesa, vīrietis pamanījis vēl ko – siera plauktā norādītā cena atšķīrusies no tās, ko viņam nācies maksāt pie kases, kas ir patērētāju tiesību pārkāpums. Viņš par to nekavējoties informējis veikala administratoru.
Veikala pārstāvji viņam solījuši, ka tiks pārbaudītas cenas, kā arī izņemta visa sieru partija no veikaliem.
Arī SIA “Maxima Latvija” komunikācijas vadītāja Liene Dupate-Ugule portālam apliecināja, ka solītās darbības arī veiktas. “Saņēmām informāciju pa tiešo no pircēja un operatīvi reaģējām, izņemot minēto produkta partiju no šī veikala, kā arī esam veikuši pārbaudi šī produkta atbilstībai uzņēmuma “Maxima Latvija” kvalitātes standartiem arī citos veikalos.”
Lai noskaidrotu, kā visā siera partijā radušies tārpi, tiks veikta ekspertīze. “Varam apstiprināt, ka šis produkts no citām partijām atbilst visiem kvalitātes standartiem un to, kāpēc konkrētajā veikalā Liepājā atradies bojāts produkts, skaidros ekspertīze. Tā kā uzņēmumam “Maxima Latvija” ikviens klients ir svarīgs, produktu augstā kvalitāte ir standarts, tāpēc katru gadījumu rūpīgi izmeklējam un atbilstoši rīkojamies,” skaidro Liene Dupate-Ugule.
Uzņēmuma pārstāvji ar klientu sazinājušies un atvainojušies, lai mazinātu rūgtumu par radušos situāciju. Vīrietis apliecina, ka saņēmis arī morālo kompensāciju.
“Pārstāvji solīja, ka kompensēs man morālo kaitējumu par sabojātu vakaru. Kompensāciju saņēmu – pudeli šampanieša, vīnogas un sieru. Cerams, ka bez tārpiem,” nosmej liepājnieks.
Savukārt Pārtikas un veterinārā dienesta Dienvidkurzemes pārvaldes vadītāja vietniece Iveta Eglija skaidro, ka tārpu izcelšanās iemeslu ir grūti noteikt, taču atzīst, ka veikala pārstāvji nevar zināt, kas atrodas katrā iepakojumā. Ir vairāki faktori, kas ražošanas laikā var ietekmēt produkta kvalitāti.