Ostas dienesti remontē kuģus
Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldei pieder aptuveni desmit kuģu, kas paredzēti ostas pamatfunkciju veikšanai un akvatorijas apsaimniekošanai. Tie regulāri jāremontē.
Kapteiņdienesta rīcībā ir divi loču kuģi, kā arī velkonis “Namejs”, bet Hidrogrāfijas dienests savu uzdevumu izpildei izmanto “Kapteini Grantu” un vairākus palīgkuģus, kas gādā par ostas apsaimniekošanu.
Tāpat kā automobiļiem un traktortehnikai, arī kuģiem katru gadu paredzēta tehniskā apskate, kurai pienācīgi jāsapošas. Gatavošanās tai izpaužas remontdarbos, ko reizi pa četriem gadiem veic sausajā dokā, bet starplaikā – piestātnē uz ūdens. Apskatei vasaras sākumā jau sagatavots loču kuģis “Pilot 1”, bet pirms dažām nedēļām arī “Austra”. Tie nokrāsoti un citādi sakārtoti. Pašlaik patiešām vērienīgi remontdarbi notiek uz nepilnus četrdesmit gadus nokalpojušā hidrogrāfijas kuģa “Kapteinis Grants”, kura kapteinis ir veterāns Ēvalds Mežals.
Hidrogrāfijas dienesta vadītājs Dainis Eņģelis pastāstīja, ka kuģim jau nomainīts galvenais un palīga dzinējs, kā arī notiekot korpusa sakārtošana. Būtiski, ka šo remontuzdevumu veikšanai hidrogrāfi neaicina talkā speciālas firmas, kuru pakalpojumi ir dārgi, bet saskaņā ar līgumiem no pamatpienākumiem brīvajā laikā gāzgriešanas, metināšanas un citus pienākumus augstā kvalitātē paveic dienesta darbinieki Andris Ziemelis, Vilnis Gotlands un Anatolijs Slivkins. Savukārt dienesta mehāniķis Aigars Kalniņš pilda tādas kā sagādnieka funkcijas, laikus atvedot kolēģiem gāzes balonus, armatūru un citas lietas. Tā organizējot darbu, Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldei ietaupoties līdzekļi, kas ļoti nepieciešami drīzākai Kalpaka tilta rekonstrukcijas pabeigšanai.
Pēteris Jaunzems,
“Kurzemes Vārds”
Aigars Kalniņš (no kreisās), Anatolijs Slivkins un Andris Ziemelis.