Ledus lauzēji strādājuši krietni
Kaut arī ziema bija visai skarba un uz ūdeņiem veidojās bieza ledus sega, Liepājas ostā darbs nav apsīcis nevienu dienu.
Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieks Guntars Krieviņš atzina, ka prātīgāk ir maksāt naudu ledus lauzējiem, nekā slēgt ostu, nedarīt neko un gaidīt, kad pienāks pavasaris.
SEZ pārvaldes sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe informēja, ka ledus laušanu ostas akvatorijā visas sezonas gaitā nodrošinājusi Ostas pārvaldes velkoņa “Namejs” apkalpe, kas, atbrīvojot kuģiem ceļu, pavisam šoziem strādājusi 431 stundu. Grūtākos brīžos, kad temperatūra noslīdēja zemāk un ledus sastrēgumi kļuva draudīgāki, ostas darboties spēju saglabāšanā iesaistījusies firma “Tak-serviss”, kas reizumis pat palīgā izsaukusi jaudīgo velkoni no Ventspils. Šis kuģis galvenokārt strādājis Karostas kanālā, kur vajadzējis gādāt, lai darbs neapsīktu firmas “Cemex” terminālī, kas nodarbojas ar cementa eksportu, un firmās, kas specializējušās šķidro kravu apkalpošanā. Kopumā firma “Tug Services”, cīnoties ar ledu, mūsu ostā aizvadījusi 141 stundu un tai par šo pakalpojumu samaksāts 41 tūkstotis latu. Šim mērķim izlietotais finansējums ir ņemts no ostas uzturēšanas budžeta.
Rezumējot paveikto, ostas pārvaldnieks Aivars Boja atzina, ka ledus lauzēji diezgan ekstremālos apstākļos ir strādājuši pamatīgi. “Firma “Tug Services” godprātīgi pildīja uzdevumu. Cepuri nost mūsu vectētiņa “Nameja” apkalpes priekšā, kas bija nomodā gan nakti, gan dienu. Protams, mēs šiem cilvēkiem par darbu arī attiecīgi samaksājām, kā to paredz likumdošana,” viņš teica, paužot cerību, ka ziemas grūtākais posms jau aizvadīts.
Pēteris Jaunzems,
“Kurzemes Vārds”
Tāds izskatās velkoņa “Namejs” priekšgals pēc cīņas ar ledu.