Otrdiena, 30. aprīlis Liāna, Lilija, Alta
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Vasaras vai vissezonas: kuras riepas labāk izvēlēties vasaras sezonai?

Vasaras vai vissezonas: kuras riepas labāk izvēlēties vasaras sezonai?
11.09.2020 14:55

Apmaksāta informācija

Trodo.lv

Rekordsiltā ziemas sezonas jau tuvojas noslēgumam un noteikti liela daļa auto vadītāju jau sāk gatavoties vasaras sezonas sākumam, kas parasti saistās ar garākiem ģimenes izbraucieniem, ilgākiem pārbraucieniem un klasisko auto cienītāju sezonas sākumu. Katrs auto vadītājs zina – lai vasara uz ceļiem aizritētu droši un patīkami, auto jāaprīko ar piemērotām un labām riepām. Auto rezerves daļu internetveikals Trodo.lv ir skaidro, kāda ir atšķirība starp vasaras un vissezonas riepām, kliedē aizvien populārus mītus par riepām un iesaka, kādas riepas būs uzticamākā izvēle drošiem braucieniem siltajos un pat karstajos vasaras braucienos.

Pieredzējušie auto vadītājiem, visticamāk, riepu jautājumu jau sen kā izpētījuši, savus secinājumus izdarījuši un aizvien zina, kāda veida riepas būs piemērotākās viņu spēkratam. Un tomēr, aizvien der painteresēties, vai inovatīvajā auto industrijā, kas rada aizvien jaunas tehnoloģijas nav parādījušies arī kādi jauni atklājumi riepu jautājumā. Turklāt, kas zina, iespējams klimata pārmaiņu laikā vairs patiesībai neatbilst arī sen kā definētā patiesība, ka ziemā jābrauc ar ziemas riepām, vasarā – ar vasaras, bet, ja ļoti gribas arī pabraukt arī ar tā saucamajām vissezonas riepām, tās uz auto jāmontē starpsezonu periodā, kad īsti siltais pavasaris vēl nav atnācis, taču arī ziema vēl nav aizgājusi un laiku pa laikam var gadīties gan apledojuši ceļi un sniegs, gan arī atkusnis. Tāpēc, Trodo.lv apkopo aktuālāko informāciju par riepām, atgādina ”zelta pamatus” un rekomendē jaunumus.

Vasaras riepas

Pasūti vasaras riepas internetā!

Pirmā būtiskā vasaras riepu atšķirība ir gumijas sastāvs. Vasaras riepas ir cietākas nekā ziemas riepas, nodrošinot lielāku saķeri uz silta un pat karsta asfalta gan sausos, gan arī slapjos laika apstākļos. Tas palielina auto vadāmību un drošību, turklāt – vasaras riepas ir arī ievērojami klusākas un nodrošina komfortablāku braukšanu. Konstrukcijas un gumijas sastāva dēļ, vadāmības precizitātē un stabilitātē ar vasaras riepām vissezonas riepas konkurēt nespēj, nemaz nerunājot par ziemas riepām, kuru mīkstā gumija pastiprināti dilst un sniedz ievērojami sliktāku saķeri.

Iemesli, kāpēc izvēlēties vasaras riepas:

  • Riepas protektors izstrādātas, lai nodrošinātu drošu un stabilu automašīnas vadāmību arī ceļa līkumos un bremzējot;

  • Cietāka riepas gumija nodrošina ievērojami labāku saķeri, kad gaisa temperatūra pārsniedz +7°C;

  • Protektora dizains izstrādāts tā, lai maksimāli izspiestu ūdeni starp ceļa virsmu un automašīnas riepu, līdz minimumam samazinot akvaplanēšanas riskus;

  • Vasaras riepas siltos laika apstākļos nodrošina augstāku vadāmību arī braucot ar lielāku ātrumu, piemēram – uz autobāņa.

Diemžēl, varas riepas strauji zaudē savas teicamās īpašības, tiklīdz gaisa temperatūra pazeminās līdz +7°C un mazāk. Savukārt, braukšana slapjdraņķī vai pa apsnigušiem un apledojušiem ceļiem ar vasaras riepām ir ne tikai nerekomendējama, bet pat viennozīmīgi bīstama.

Vissezonas riepas

 

Pasūti vissezonas riepas internetā!

Vissezonas riepas ir mēģinājums radīt universālas riepas, apvienojot ziemas un vasaras riepu labākās īpašības, lai nodrošinātu drošu automašīnas ekspluatēšanu visos gadalaikos un laika apstākļos. Īstermiņā tās var būt ekonomiski izdevīgākā izvēle.

Vissezonas riepu priekšrocības:

  • Riepas atļauts lietot visu gadu (arī ziemā);

  • Atvieglo ikdienu tiem auto vadītājiem, kuriem nav piemērotas vietas otra riepu komplekta glabāšanai;

  • Nodrošina labu saķeri ar ceļa virsmu mainīgos laika apstākļos, turklāt mazāk dilst.

  • Laba izvēle autovadītājiem, kas brauc salīdzinoši maz (līdz 10 000 km gadā), lielākoties pa pilsētu un salīdzinoši labos laika apstākļos;

  • Nodrošina labu saķeri un vadāmību arī uz grants ceļiem.

Tomēr, lai cik labi izklausītos vissezonas riepu priekšrocības, tām ir arī trūkumi. Lielākoties Latvijā pieejamām vissezonas riepām ir salīdzinoši vāja saķere ar apledojušu ceļu segumu. Vasaras sezonā tās dilst straujāk par vasaras riepām, taču mazāk nekā ziemas riepas. Jāņem vērā, ka vissezonas riepu protektora un konstrukcijas dēļ, automašīna būs mazāk precīza un stabila gan bremzējot, gan pagriezienos un līkumos. Sportiska braukšana ar tām būs ne vien nebaudāma, bet strauji palielinās riepu nodilumu un būs mazāk droša nekā šāda pat braukšana ar konkrētai sezonai paredzētām riepām.

Kādas riepas labāk izvēlēties vasaras sezonā?

Uz šo jautājumu katrs pats var sniegt vislabāko atbildi, izvērtējot savus braukšanas paradumus, ceļa apstākļus, kādos lielākoties tiek braukts, nobrauktais kilometru skaits un braukšanas stils. Protams, jāizvērtē arī savas personīgās finanšu iespējas un automašīnas veiktspēja.

Ja vasarā patīk braukt sportiski, vai ar auto paredzēts mērot lielus attālumus, pareizākā izvēle ir vasaras riepas. Tām būs zemāka rites pretestība, kas samazinās arī degvielas patēriņu. Braukšana noteikti būs komfortablāka un klusāka. Riepas būs prognozējamākas un stabilākas ceļa līkumos un būtiski samazinās bremzēšanas ceļu.

Taču vissezonas riepām ir arī savas priekšrocības mainīgos laika apstākļos, kad gaisa temperatūra vienas dienas laikā var strauji mainīties – kā zināms, Latvijā pavasarī un rudenī netrūkst dienu, kad naktī gaiss atdziest līdz -5 grādiem pēc Celsija, bet dienā sasilst pat līdz 10 un 15 grādiem. Šādos apstākļos vissezonas riepas būs labākā izvēle. Rupjā un salīdzinoši dziļākā  protektora zīmējuma dēļ, vissezonas riepas būs teicama izvēle arī autovadītājiem, kuriem ikdienā lielākoties jābrauc pa grants ceļiem.

Der atcerēties, ka saskaņā ar Ceļu satiksmes noteikumiem no 1. marta līdz 1. decembrim automobiļu, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas, kā arī to piekabju riteņiem jābūt aprīkotiem ar vasaras vai vissezonas riepām. Vasarā ir pieļaujama arī braukšana ar ziemas riepām, taču no 1. maija  – tikai bez radzēm. Minimālais pieļaujamais protektora dziļums ir 1,6 mm. Savukārt, ar ziemas riepām auto ir jābūt aprīkotam no 1. decembra līdz 1. martam. Ziemas riepu minimālais pieļaujamais protektora dziļums ir 4mm.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz