Sarūgtinājums par dienas vidus mēnešbiļetes likvidēšanu
Redakcijā vērsās kāda lasītāja, pensionāre no Zaļās birzes, paužot sarūgtinājumu par sabiedriskā transporta biļešu izmaiņām, proti, par lēmumu likvidēt mēnešbiļeti, kas paredzēta braucieniem autobusā dienas vidū.
Ilze Ozoliņa
"Kurzemes Vārds"
Seniore, kura gan vēlējās palikt anonīma, pastāstīja, ka viņa izmantojot 19 eiro vērto autobusa mēnešbiļeti, kas derīga braucieniem no pulksten 10 līdz 15 kā darbdienās, tā arī brīvdienās un svētku dienās. Taču, ņemot vērā zemo pieprasījumu, pagājušās nedēļas domes sēdē deputāti lēma šo mēnešbiļešu veidu no 1. novembra likvidēt.
Pēc izmaiņām lētākā mēnešbiļete maksās 24 eiro. “Tātad mums pakalpojums sadārdzināsies par pieciem eiro, kas pensionāram ir liela summa. Turklāt šis abonements būs paredzēts braucieniem sabiedriskajā transportā tikai darba dienās, kas nozīmē, ka brīvdienās vai svētkos, lai nokļūtu, piemēram, uz baznīcu, būs jāpērk atsevišķa biļete,” teic seniore, norādot, ka viņa nav vienīgā, kura ir nemierā ar šādām izmaiņām. “Es runāju arī citu Zaļās birzes pensionāru vārdā.”
“Skaidrs, ka dienas vidus mēnešbiļeti izmanto pensionāri, viņiem tā arī bija paredzēta. Taču šobrīd šo abonementa biļetes veidu izmanto ļoti maz cilvēku – tie ir desmiti jeb divciparu skaitlis mēnesī. Tad, kad šo mēnešbiļeti ieviesa, vēl nebija tā dēvētā 80+ biļete (senioriem, kuri sasnieguši 80 gadu vecumu, sabiedriskais transports Liepājā ir bez maksas – I. O.). Jūnijā šo 80+ abonementa biļeti izņēma apmēram 1700 cilvēku. Līdz ar to liela daļa no tiem, kam bija mērķēta šī dienas vidus biļete, ir pārgājuši uz 80+ biļeti,” skaidro aģentūras “Liepājas sabiedriskais transports” vadītāja vietas izpildītājs Toms Malkevičs. Viņš arī atzīmē, ka tiem nestrādājošiem pensionāriem, kam piešķirtās pensijas apmērs un piemaksa par darba stāžu mēnesī kopumā nepārsniedz 318 eiro, un tas attiecas arī uz citu valstu pensijas saņēmējiem, braucienam pilsētas sabiedriskajā transportā paredzēts atvieglojums 50% apmērā.
“Mēs rēķinājāmies ar to, ka saistībā ar biļešu izmaiņām būs neapmierinātie, tai skaitā tie, kas izmanto dienas vidus mēnešbiļeti. Nepamierināti varētu būt arī tie cilvēki, kas līdz šim pirka tikai tramvaja mēnešbiļeti, jo vienotā autobusa un tramvaja biļete turpmāk būs dārgāka. Taču daudzi no šīm izmaiņām būs ieguvēji. Tie, kuri līdz šim iegādājās mēnešbiļeti tikai braucieniem autobusā, par to pašu cenu tagad varēs braukt arī tramvajā. Savukārt tiem, kas pirka kopējo biļeti, ietaupījums būs astoņi eiro.”
Pensionāriem, kuri izmanto dienas vidus biļeti, viņš iesaka izvērtēt citu piedāvājumu, proti, desmit braucienu biļeti, kas maksā 6,60 eiro. Ja ar sabiedrisko transportu nebrauc katru dienu, tad šī ir laba alternatīva, ko ļoti daudzi arī izmanto, klāsta T. Malkevičs.
Jau rakstījām, ka no 1. novembra tiks ieviesta vienota autobusa un tramvaja abonementa biļete, ar kuru pasažieri varēs braukt abos transportlīdzekļos jebkurā pilsētas maršrutā Liepājas teritorijā.
Turpmāk vairs nebūs atsevišķas mēnešbiļetes dažādiem transporta veidiem, bet vienota abonementa biļete, kas mēnesī maksās 30 eiro braukšanai katru dienu, tikai darba dienām – 24 eiro, savukārt ceturksnim – 80 eiro. Viena brauciena biļetes cena Liepājas sabiedriskajā transportā iepriekšpārdošanā nemainīsies – arī turpmāk tā būs 0,70 eiro, taču dārgāka būs biļete, pērkot pie transportlīdzekļa vadītāja, – līdzšinējo 80 centu vietā tā maksās vienu eiro.
Uzziņai
- Liepājas sabiedrisko transportu (autobuss, tramvajs) vidēji mēnesī izmanto apmēram 1 miljons pasažieru.
- Populārākais biļešu veids – viena brauciena biļetes, kam ir četri veidi, proti, viena brauciena biļete iepriekšpārdošanā, viena brauciena biļete pie transportlīdzekļa vadītāja, 10 braucienu biļešu komplekts un vienas dienas biļete.
- No mēnesī pārdotajām biļetēm gandrīz 50% pasažieru izvēlas pirkt 10 braucienu biļešu komplektus.
- Mēnesī vidēji tiek pārdota 2431 abonementa biļete bez pašvaldības noteiktajiem maksas atvieglojumiem:
- autobusu pārvadājumiem – 2044 (85%);
- tramvaja pārvadājumiem – 272 (11%);
- abiem pārvadājumu veidiem – 115 (4,2%).
Avots: Liepājas sabiedriskais transports