Ziemas dienests strādā biežāk. Visvairāk veikta “preventīvā kaisīšana”
No Ziemas dienesta darba sezonas sākuma 25. oktobrī līdz piektdienai, 15. janvārim, darba uzdevumi dienestam doti 25 reizes, galvenokārt tagad, janvārī, kad sācis gan salt, gan snigt, pastāstīja Komunālās pārvaldes pārstāvis Aigars Štāls.
Nora Driķe
"Kurzemes Vārds"
Visvairāk dienests nodarbojoties ar “preventīvo kaisīšanu”, visbiežāk šādi novērsta atkalas veidošanās uz tiltiem un krustojumos ar intensīvu satiksmi. A. Štāls skaidroja: “Neriskējam ļaut sasnigt. Sekojam laika prognozēm vienlaikus vairākos avotos, ziemas dežurants naktī izbrauc pa pilsētu un pieņem lēmumu, konsultējoties ar ceļu uzturētāju SIA “Clean-R”. Reiz naktī bija apledojums, ceļi tika kaisīti, bet no rīta bija atkusnis, apledojums pazudis, varētu domāt, ka nakts darbs ir bijis lieks. Mainīgos laika apstākļos visas nejaušības nevar paredzēt, bet lielas sūdzības nav bijušas. Kopumā braukšanas apstākļi Liepājā nedēļas garumā ir bijuši ļoti apmierinoši.”
Galvenokārt uzmanība pievērsta A, A1 un B klases ielām – maģistrālēm un augstākas klases ielām, pa kurām brauc sabiedriskais transports un kurās ir sabiedriski nozīmīgas ēkas, un par kurām noteikts, ka tajās jānodrošina izbraucamība noteiktā laika sprīdī.
Divas reizes A, A1 un B klases kaisītas ar sāls un grants maisījumu (parasti to dara ar mitrināto sāli). Tikai vienu reizi bijis uzdevums ar granti nokaisīt C klases (grantētās) ielas – mazās ieliņas, tādas ir gan Velnciemā, gan ezermalas rajonā.
Savukārt D klases ielas, kuru saraksts arī ir garš, nav tīrītas nemaz. D klasē ieskaitīta arī Laboratorijas iela Karostā. Tajā iebrauktas ledainas rises, par to “Kurzemes Vārds” uzklausīja sūdzības no Karostas iedzīvotājas Lindas. “Šī iela tomēr ir izbraucama,” stāsta A. Štāls, “ja godīgi, tur jāgaida, kad mainīsies laika apstākļi. Ja tagad mēģinātu slūpēt, tad drīzāk sabojātu tehniku – lāpstas gumijas apmales. Nebūtu lietderīgi tagad tur sākt cīņu.” Viņš pieļauj, ka šī gada beigās Laboratorijas ielai tomēr varētu mainīt klasi uz augstāku, ņemot vērā, ka tajā atrodas gan rūpnīca, gan Garnizona kapsēta.
Pārvaldes pārstāvis atgādina, ka mainīgos laika apstākļos uz brauktuvēm ziemā pieļaujama līdz 6 centimetriem bieza sniega kārta, slapja sniega un sāls/smilts maisījuma kārta – līdz 3 centimetriem bieza, ledus rises – līdz 3 centimetriem dziļas.