Liepājnieki pērn aktīvāk zvanījuši uz Domes “karsto tālruni”
Uz Liepājas Domes “karsto tālruni”, kur iedzīvotājiem visu diennakti ir iespēja piezvanīt un izteikt savus ierosinājumus, 2010. gadā saņemti 398 zvani, kas ir par 66 zvanītājiem vairāk nekā 2009. gadā.
Iedzīvotāji kļuvuši lietišķāki savos priekšlikumos un lielākoties informējuši par lietām, kur viņuprāt nepieciešama pašvaldības rīcība, mazāk saņemta anonīma kritika bez konkrēta adresāta.
Tāpat kā iepriekšējos gados, iedzīvotāju visvairāk apspriestais temats, zvanot uz ”karsto tālruni”, ir bijusi pilsētas teritoriju sakopšana, ielu tīrīšana – savus vērojumus un priekšlikumus izteikuši 115 iedzīvotāji ( 2009. gadā – 79). Par ielu tehnisko stāvokli un remontdarbiem viedokli izteicis 31 liepājnieks ( 2009. gadā – 26). Par apgaismojumu tāpat kā pērn saņemti 69 zvani.
Palielinājies sūdzību skaits par sabiedrisko transportu – ja 2009. gadā saņemti 9 zvani, tad pērn – 21 zvans.
Toties mazinājies to zvanītāju skaits, kuri pieprasa pašvaldībai pieslēgt vai atslēgt apkuri – pērn saņemti tikai 8 zvani ( 2009. gadā – 34). Tas liecina, ka iedzīvotāji kļuvuši labāk informēti par to, ka par mājas pievienošanu apkurei var lemt paši, vienojoties ar nama apsaimniekotāju.
Iedzīvotāji zvanījuši par visdažādākajām problēmām – par koku apzāģēšanu ( 10), par atkritumiem un gružu konteineriem (13), par kanalizāciju un notekūdeņu noplūšanu (14), par ”simtlatnieku” nodarbināšanu (5), par pamestām, bīstamām ēkām (4), par valsts karogu ( 4). Iedzīvotāji informējuši arī par mājas dzīvniekiem, par nekārtībām kāpņu telpās, par sabiedriskajām tualetēm, par darba veicējiem, kuri siltina skolas. Ir saņemti arī iedzīvotāju signāli par Annas tirgus robežšķirtni, par vēlmi iegādāties zivis Ķempes ielā, par skolēnu darbu vasarā, par tukšās taras nodošanas punktu izveidi, par biroja ”Aprūpe mājās” darbu, par iespējamo ūdens avotiņa piesārņojumu Karostā, par elektrības stabiem un sadales kastēm utt.
Lai gan lielākā daļa zvanu ir anonīmi, Domes izpilddirekcija tos analizē un iespēju robežās veic pasākumus, lai pārbaudītu un novērstu iedzīvotāju minētos trūkumus, nodotu tālāk nozaru atbildīgajiem darbiniekiem liepājnieku ierosinājumus.
Liepājnieki jau vairāk nekā desmit gadus izmanto šo iespēju: piezvanīt un informēt pašvaldību par sev svarīgām lietām pa diennakts ”karsto tālruni” 34 25197. Šī tālruņa līnija tika izveidota 1998. gadā, lai Domes vadība un speciālisti varētu uzklausīt un operatīvi risināt iedzīvotāju aktuālās problēmas, un tā ir pierādījusi sevi kā operatīva saikne starp pašvaldību un iedzīvotājiem. Kopš 1998. gada beigām, kopš Domē darbojas ”karstais tālrunis”, to jau izmantojuši vairāk nekā 5000 liepājnieku.
Gunta Jākobsone,
sabiedrisko attiecību speciāliste