Skolēni varēs izzināt hidrobioloģiju un citas “oģijas”
No nākamā gada Zinātnes un izglītības inovāciju centrā (ZIIC) skolēni varēs pētīt un izzināt tādas zinātnes jomas kā hidrobioloģija, entomoloģija, ekotehnoloģija, ģeogrāfija, ģeoloģija un anatomija. Ir piešķirta licence interešu izglītības programmai “Vides pārvaldība II”, kas domāta izglītojamiem vecumā no 11 līdz 18 gadiem.
Ligita Kupčus-Apēna
"Kurzemes Vārds"
Šajā programmā ir iekļautas četras dažādas nodarbības: “Cilvēka iekšējo orgānu” aprobācija norisinājās tiešsaistē, un to apguva skolas no dažādiem Latvijas reģioniem, savukārt nodarbībās “Biotehnoloģija”, “Zemes slāņu izpēte” un “Zooloģija zem lupas” skolēniem būs iespēja piedalīties nākamgad.
“Katra nodarbība izstrādāta unikāla, interaktīva, ar tehnoloģisko elementu iesaisti, kā arī mācību procesā izmantos dažādas instalācijas Dabas mājā, lai pievērstu izglītojamo interesi starpdisciplinārai zinātnes nozarei, kas pēta dabas sistēmas un to mijiedarbību ar mūsdienīgo cilvēku vidi,” pastāsta ZIIC Dabas mājas vides eksperte Sniedze Više.
Atgādinām, ka šogad licencēja arī interešu izglītības programmu “Vides pārvaldība” izglītojamiem vecumā no 5 līdz 10 gadiem, un abas programmas pašlaik tiek aprobētas un pakāpeniski attīstītas.
S. Više paskaidro, ka jaunā programma no iepriekšējās atšķiras ar to, ka nodarbībās ir vēl vairāk integrētas un izmantotas metodes, kuras ir balstītas uz projekta “Inovāciju centra attīstība Liepājas pilsētā” sadarbības partneru – reģionālā muzeja Jaermuseet Norvēģijā un Liepājas Universitātes Dabas un inženierzinātņu fakultātes – uzkrāto pieredzi un zināšanām.
“Ļoti iespējams, ka dažas no tām būs jauninājums un vienreizēja pieredze Latvijā,” ieintriģē S. Više. To uzdevums būs jauniešos rosināt interesi par dabas zinātņu un tehnoloģiju tēmām (STEM) un vides zinātņu jomu. Galvenais uzsvars likts uz skolēnu iespēju praktiski darboties, pētīt un izzināt tādas zinātnes jomas kā hidrobioloģija, entomoloģija, ekotehnoloģija, ģeogrāfija, ģeoloģija, anatomija u.c., tādā veidā teorētiskās zināšanas savienot ar praksē balstītu darbību.