Trešdiena, 8. maijs Staņislava, Staņislavs, Stefānija
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Kaisām, tīrām un novēršam šķīdoņa bojājumus ielu segumos

Kopš ziemas sezonas sākuma pagājušā gada 31. oktobrī līdz šā gada janvāra vidum ielu uzturētājiem ir doti 67 darba uzdevumi. Ik reizi, sākot brauktuvju uzturēšanas darbus, t. i., kaisīšanu un sniega tīrīšanu, prioritāte ir ielām, pa kurām notiek tranzīta satiksme, kursē sabiedriskais transports vai kas ir nozīmīgas satiksmei kopējā pilsētas ielu tīklā.

Kaisām, tīrām un novēršam šķīdoņa bojājumus ielu segumos
Avārijas bedrīšu remonts Pasta ielā. Šis ir lokāls asfalta seguma labošanas paņēmiens, ko izmantojam, kad bojājumu novēršanu nav iespējams atlikt līdz pavasarim, kad tam būtu daudz piemērotāki apstākļi. (Foto: Aigars Štāls)
14.02.2024 14:45

"Katram Liepājniekam"

Liepājā šoziem bieži snieg, ilgstoši puteņo, ir krasas gaisa temperatūras svārstības diennakts laikā, taču ielu stāvoklis un izbraukšanas iespējas pilsētā kopumā ir normas robežās.

Ielu braucamās daļas uzturēšanu ziemā organizē Komunālās pārvaldes Ziemas dienests sadarbībā ar uzņēmumu SIA “Vizii Urban”, kas veic brauktuvju tīrīšanu no sniega un kaisīšanu ar sāls un smilts materiālu.

Saskaņā ar pilsētas ielu ikdienas uzturēšanas noteikumiem un ielu uzturēšanas klasēm mainīgos laikapstākļos uz brauktuvēm sniega kārtas biezums ir pieļaujams līdz sešiem centimetriem, slapja sniega un sāls/smilts maisījuma kārta – līdz trim centimetriem, ledus rises – līdz trim centimetriem.

Šajā ziemā starp stipra sala un sniega kupenu periodiem esam piedzīvojuši vairākus straujus atkušņus ar apjomīgām lietavām. Tas ielu segumos veicināja lielu un mazāku bedru veidošanos un satiksmes drošības riskus.

Biežāk bedres, plaisas un citi bojājumi rodas ielu posmos, kas izbūvēti pirms 15–20 gadiem. Ilgi ekspluatētā asfalta seguma sīkajās plaisās iekļūst ūdens, tas sasalst un izplešas, savukārt atkusnī izskaloto bojājumu paplašināšanos veicina transporta riteņu radītā slodze.

Avārijas bedrīšu remonts asfaltētajās ielās, ko veic uzņēmums “CTB”, notiek neatkarīgi no laika apstākļiem. Tas ir lokāls asfalta seguma labošanas paņēmiens tajās vietās, kur bojājumu novēršanu nav iespējams atlikt līdz pavasarim, kad tam būtu daudz piemērotāki apstākļi.

Ātro remontu veic, izmantojot aukstā asfalta iestrādes tehnoloģiju. Tā ir nepilnā atjaunošanas metode, kas izmantojama ziemas apstākļos un tad, kad remonts nepieciešams tūlīt, uzreiz, operatīvi.

Auksto asfaltu bedrēs strādnieki ieklāj vismaz piecu centimetru biezā kārtā. Pirms tam to sakarsē ar gāzes liesmu un, kad melnā masa kļuvusi mīksta, to izlīdzina un noblietē.

Aizvadītā gada decembrī pavisam 18 Liepājas ielu posmos šādi ir aizlīdzinātas bedres un bedrītes 35 kvadrātmetru platībā, un šim uzdevumam izlietoti 2330 eiro, ar PVN.

Savukārt janvārī bedres ir aiztaisītas Uliha, Peldu, Malkas, Stendera, Pumpura, Bāriņu, K. Ukstiņa, Pasta, Jūras ielā, Kuršu laukumā, Zvejnieku alejā, Raiņa ielā, Tērauda, Ģenerāļa Baloža un Kalpaka ielā, kā arī uz Jaunā tilta, Cukura ielas aplī un citās pilsētas vietās.

Plānveida asfalta seguma bojājumu remontu, t. i., kad bojātās vietas vispirms izfrēzē un tad asfaltu klāj jau plašākā brauktuves segmentā vai joslā, Komunālā pārvalde plānos tad, kad diennakts gaisa temperatūra nostabilizēsies vismaz no plus 5 līdz 10 grādiem, tātad – pavasarī.

Ziemas atkušņu laikā diemžēl tiek bojāta arī grants ielu klātne. Taču grants ielu planēšanu jeb izlīdzināšanu Komunālā pārvalde sola uzsākt, tiklīdz būs atbilstoši meteoroloģiskie apstākļi. Lai planēšanu veiktu efektīvi, grants virsmai jābūt optimālā mitrumā.

Grants seguma uzlabošana pastiprinātu nokrišņu laikā nav iespējama un vēlama – ja to darītu, bedres kļūtu vēl plašākas, dziļākas un bīstamākas.

Grants ielu būtiska uzlabošana, respektīvi, bedru problēmas atrisināšana ir iespējama, veicot to pārbūvi uz asfalta segumu, bet tas ir pašvaldības budžeta iespēju jautājums.

Pērn ir uzsākti un šogad turpināsies pārbūves darbi Pļavu, Noliktavas, Ābeļu un Skuju ielā, kur līdz tam bija grants segums.

Šobrīd elektronisko iepirkumu sistēmā Liepājas pašvaldība arī izsludinājusi konkursus par Ploču ielas pārbūvi no Sūkņu līdz Grīzupes ielai un tiesībām izbūvēt Ezerlīču, Rojas, Cieceres un Airītes ielu grantētos vai zemesceļu posmus.

Komunālā pārvalde un ielu uzturētāji aicina autovadītājus ziemas apstākļos ievērot drošas braukšanas pamatlikumus – saglabāt distanci, izvēlēties laika un ceļa apstākļiem atbilstošu braukšanas ātrumu un vienmēr atcerēties, ka bez viņiem pilsētā pārvietojas citi, mazāk aizsargāti satiksmes dalībnieki – gājēji un velobraucēji.

Autovadītāji ir aicināti arī ievērot brīdinājuma zīmes un norādes par iespējamām bīstamajām vietām un īslaicīgiem satiksmes ierobežojumiem operatīvo remontdarbu laikā.

Iedzīvotāji par pilsētas ielu stāvokli ziemas sezonā aicināti informēt Komunālās pārvaldes diennakts dežurantu pa tālruni 22011963, izmantojot arī saziņas vietni “WhatsApp”.

Operatīvi informāciju iespējams noziņot arī pilsētas aplikācijā @Liepāja.

UZZIŅAI

Tīrāmās ielu platības ziemas sezonā:

  • ielu brauktuvju garums – 219,23 km,
  • ielu brauktuves ar kopējo abu joslu garumu – 407,86 km,
  • laukumi – 5750 m²,
  • velo ceļi – aptuveni 50 km.
Aigara Štāla foto
Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz