Ceturtdiena, 2. maijs Sigmunds, Zigismunds, Zigmunds
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

No preču pasūtīšanas līdz piegādei: loģistikas loma tiešsaistes tirdzniecībā

Tiešsaistes tirdzniecība ir kļuvusi par būtisku komerciālās pasaules sastāvdaļu, nodrošinot pircējiem ērtu un pieejamu veidu, kā iegādāties preces. Šobrīd ikvienam fiziskam veikalam ir sava tiešsaistes tirdzniecība platforma, kas ļauj apkalpot pircējus 7/24 režīmā. Tiešsaistes veikala veiksmīgas darbības nodrošināšanā svarīga loma ir loģistikai, jo tā apkalpo visus piegādes ķēdes posmus no ražotāja līdz mazumtirgotājam un tālāk līdz pircējam. Šajā atbildīgajā procesā loģistikas darbiniekiem tiek uzticēta preču pārvaldība, piegāde un apkalpošana.

No preču pasūtīšanas līdz piegādei: loģistikas loma tiešsaistes tirdzniecībā
Foto: Publicitātes
29.02.2024 14:24

Apmaksāta informācija

Kā loģistikas procesi atšķiras fiziskā un tiešsaistes veikalā?

Tiešsaistes tirdzniecība būtiski atšķiras no tirdzniecības fiziskā veikalā, tālab atšķirīga ir arī loģistikas loma. Paraudzīsimies, kādas ir raksturīgās atšķirības.

Preču glabāšana un pārvaldība

Fiziskos veikalos preces tiek glabātas un pārvaldītas noliktavās un plauktos, kas atrodas veikala teritorijā.

Tiešsaistes veikali bieži izmanto centralizētu noliktavu sistēmu, kurā visas preces tiek glabātas vienuviet. Pēc pasūtījuma saņemšanas noliktavas vadības sistēmā preci atrod, pārbauda atbilstību un komplektāciju, sagatavo nosūtīšanai.

Bieži vien centralizētās noliktavas atrodas citās valstīs, tādēļ piegāde līdz tiešsaistes veikalam var ietvert vairākus posmus, tai skaitā preces nogādi līdz pārvadātāja noliktavai.

Preču pārbaude un komplektācija

Fiziskie veikali bieži veic preču izpakošanu, pārbaudi un sagatavošanu pārdošanai uz vietas veikalā vai savā noliktavā, izmantojot veikala darbinieku resursus.

Tiešsaistes veikali var automatizēt preču sagatavošanas procesu, izmantojot speciāli izstrādātus rīkus un tehnoloģijas, kas ļauj efektīvi, bez daudzu darbinieku iesaistes, sagatavot preces piegādei pasūtītājam.

Piegādes metodes

Fiziskie veikali paši saņem preces no piegādātājiem, un preču izkraušanu veic veikala darbinieki.

Savukārt, tiešsaistes veikali, lai nodrošinātu preču piegādi klientiem, var izmantot vairākas piegādes metodes, tostarp kurjeru vai ārējo loģistikas partneru pakalpojumus. 

Tādējādi loģistikas procesi tiešsaistes veikalā bieži vien ir vairāk automatizēti un atkarīgi no tehnoloģiju izmantošanas, savukārt fiziskajos veikalos ir lielāka nepieciešamība pēc darbaspēka un manuālu darbību veikšanas. 

Darbs loģistikā ir piemērots cilvēkiem ar dažādu izglītību un iepriekšējo darba pieredzi, jo loģistikas jomā ir vajadzīgi darbinieki ne tikai visos preču piegādes ķēdes posmos, bet tā arī piedāvā daudzveidīgas iespējas karjerai un profesionālai izaugsmei.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz