Plāno atgriezties pie vienotas biļetes Liepājai un Grobiņai
TV Kurzeme/ "Kurzemes Vārds"
Autotransporta direkcijas (ATD) sarunā ar Grobiņas novada domes, Liepājas autobusu parka un Kurzemes plānošanas reģiona pārstāvjiem 11. februārī pārrunāti risinājumi pasažieru pārvadājumu problēmām Liepājas–Grobiņas maršrutos. Plānotas izmaiņas kustības sarakstos, kā arī varētu ieviest vienotu biļeti pilsētas un konkrētos piepilsētas maršrutos, informē ATD.
Grobiņas maršruti mainīja statusu šī gada 1. janvārī – no pilsētas kļuva par reģionālajiem. Tā kā bija ierobežotas iespējas iegādāties mēnešbiļetes un elektroniskās braukšanas kartes, gandrīz visi pasažieri pirka biļeti pie šofera. Reisi kavējās pat pusstundu. “Ir ieviestas papīra mēnešbiļetes, piesaistīti konduktori, paplašināti biļešu tirdzniecības punkti. Ņemot vērā, ka tie ir pagaidu risinājumi, ir plānots veikt arī citus uzlabojumus. Piemēram, ir jāpārskata attiecīgo maršrutu kustības saraksts, lai iedzīvotāji būtu droši, ka autobuss konkrētā pieturā ieradīsies laikus,” stāsta ATD pārstāve Lilita Pelčere.
Jauno kustības sarakstu varētu precizēt līdz marta sākumam, bet spēkā tas stāsies aprīlī. Papildus tam nolemts, ka konduktori strādās līdz brīdim, kad Liepājas autobusu parks ieviesīs elektronisku biļešu validāciju autobusu salonā.
Cimdenieku iedzīvotāji ir lūguši nodrošināt vēl vienu rīta reisu uz Liepāju pulksten 7.20. Ar šo priekšlikumu ATD vērsīsies Sabiedriskā transporta padomē. Tāpat apsvērta lielāka autobusa nodrošināšana reisos uz Cimdeniekiem. Grobiņas novada domes priekšsēdētāja vietnieks Aivars Galeckis norāda, ka vairāki Cimdenieku iedzīvotāji strādā Dubeņos, tāpēc tiekot apsvērta iespēja pirmajam reisam no Liepājas uz Dubeņiem kursēt agrāk. “Konkrētus atiešanas laikus vēl nenosauksim, jo kursēšanas grafiks ir jāizplāno tā, lai nebūtu šauras vietas, kad autobuss nepaspēj aizbraukt un jau kavē nākamo reisu,” viņš saka.
Daudziem pasažieriem, kuri ikdienā brauc šajos maršrutos uz darbu vai skolu, ceļš ir stipri sadārdzinājies, jo jāiegādājas divas biļetes – braucienam reģionālajā maršrutā un pilsētas maršrutā. Ar Liepājas pilsētas pašvaldību pārrunāti vairāki iespējamie risinājumi. Plānots ieviest vienoto biļeti, ar kuru varētu braukt gan konkrētajos reģionālajos, gan arī pilsētas maršrutos, ziņo ATD. “Svarīgi, ka Liepāja nesaka nē,” uzsver A. Galeckis.
“Optimistiski skatāmies, ka vasarā risinājums būs,” saka Liepājas domes priekšsēdētāja vietnieks Atis Deksnis. Pagaidām viņš nevarot pateikt, kā tieši darbosies vienotā biļete, jo ar saviem piedāvājumiem vēl nāks gan ATD, gan Grobiņas pašvaldība. Viņaprāt, šobrīd svarīgākais ir tas, ka visas puses sēdušās pie sarunu galda un ir ieinteresētas rīkoties, lai uzlabotu satiksmi starp Liepāju un Grobiņu.
Uzziņai
Grobiņas maršrutu statistika janvārī
Maršrutā Liepāja–Grobiņa pārvadāti 23 340 pasažieri, Liepāja–Dubeņi – 7756.
Pārvadāti 2384 pasažieri, kuri uzrādījuši “3+ Ģimenes karti”.
Maršrutā Liepāja–Grobiņa ieņēmumi no pārdotajām biļetēm sedz gandrīz 75% tā uzturēšanas izmaksu, bet maršrutā Liepāja–Dubeņi – nedaudz vairāk par 51%.