Ceturtdiena, 28. maijs Vilhelms, Vilis

Attīstoties kravu plūsmai, uz Nīneshamnu sācis kursēt prāmis “Stena Flavia”

Attīstoties kravu plūsmai, uz Nīneshamnu sācis kursēt prāmis “Stena Flavia”
14.04.2015 14:26

liepajniekiem.lv

Šodien, 14.aprīlī, pirmo reizi mūsu ostā ienāca prāmis
“Stena Flavia”, kas pateicoties kravu plūsmas attīstībai sācis kursēt
no Liepājas uz Zviedrijas pilsētu Nīneshamnu – stājies mazākā brāļa, prāmja ”URD”
vietā, portāls pārliecinājās ostā.

Prāmis “Stena Flavia” šobrīd apkalpo “Stena
Line” maršrutu no Ventspils uz Vāciju un Zviedriju, preses konferencē īsi
pirms prāmja ienākšanas ostā medijiem pastāstīja SIA “Stena Line” komercdirektora
pienākumu izpildītājs Oskars Osis.

Viņš stāstīja, ka prāmis “Stena Flavia”, kurš kopš
2010.gada kursē starp Ventspili un Vācijas pilsētu Travemindi, maršrutā
Liepāja-Nīneshamna aizstāj prāmi ”URD”, kas turpmāk kursēs maršrutā Liepāja-Traveminde.
Tādējādi maršrutus no Latvijas uz Nīneshamnu turpmāk apkalpos “Stena
Flavia” un “Scottish Viking”.

”Šis prāmis ir vairāk piemērots kravu pārvadājumiem,”
skaidroja O.Osis: ”Redzot, ka attīstās kravu plūsma starp Baltiju un
Skandināviju, kas ir lielāka nekā starp Baltiju un Vāciju, nolemts palielināt
sadarbību ar Skandināviju. Turklāt šis prāmis ir arī piemērotāks pasažieru
pārvadāšanai – uz tā ir vairāk nekā 800 gultas vietas. Otrs svarīgs moments ir
tas, ka prāmis no Liepājas ostas izies pasažieriem tīkamākā laikā – septiņos vakarā,
nevis piecos no rīta.”

“Ro-pax” tipa prāmis “Stena Flavia” ir
būvēts 2008.gadā, tā ietilpība ir 2300 kravu līnijmetri, 200 pasažieru auto un
830 pasažieru vietas. Pēc O.Oša teiktā iepriekš šis prāmis kursēja līnijā
Ventspils-Traveminde: ”Salīdzinājumā ar prāmi ”URD” šis ir ievērojami
ietilpīgāks – uz prāmja ”URD” ir 1000 kravu līnijmetri un 280 līdz 290
pasažieru vietas.”

”Kapacitāte pārdalīta, jo pēdējo gadu laikā pieaugusi kravu
plūsma no Baltijas valstīm uz Skandināviju un no Skandināvijas uz Baltijas
valstīm,” turpina O.Osis: ”Mēs tuvojamies jau agrāk izvirzītajam mērķim:
ieviest divus identiskus prāmjus, kas būtu vienlīdz piemēroti kā kravu
pārvadāšanai, tā pasažieru ērtībām. Turklāt prāmis “Stena Flavia” ir
ātrāks.”

“Stena Line”, kas ir Zviedrijas kuģu pārvadājumu
kompānija, kas apkalpo 22 prāmju līnijas Ziemeļeiropā, apkopotā statistika
liecina, ka 2014.gadā maršrutā uz Skandināviju apkalpotas 100 300 kravas
vienības un 67 000 pasažieru, no kuriem 50 000 bijuši kravas
automobiļu šoferi. Salīdzinājumam: 2014.gadā uz Vāciju apkalpotas 50 000 kravas
vienības un 30 000 pasažieru.

Lūkojoties nākotnē, O.Osis teic: ”Dinamika jānotur pagājušā
gada līmenī, taču 2015.gadā prognozējam palielinājumu Skandināvijas virzienā par
15 līdz 20%. Taču vēlreiz gribu uzsvērt, ka “Stena Flavia” tomēr ir
kravas prāmis, tādēļ disko naktis uz tā pasažieriem nepiedāvājam. Tomēr varam
garantēt kvalitatīvu servisu par pieņemamu cenu – kvalitatīvas kajītes un
apkalpošanu, labu virtuvi, kā arī neierobežotu bagāžas daudzumu.”

Liepājas SEZ SIA ”Terrabalt” valdes loceklis Āris Ozoliņš
atzīst, ka SIA ”Terrabalt” prāmja “Stena Flavia” ienākšana ostā ir
liels ieguvums: ”Tas ir papildu reiss.” Viņš, atskatoties pagātnē, atceras:
”Vispirms bija prāmju līnija Liepāja-Traveminde, nu ir arī prāmju līnija uz
Zviedriju.”

Ā.Ozoliņš neslēpa prieku par ”Stena Line” uzdrīkstēšanos un
pauda cerību, ka attīstība neapstāsies. Tajā pašā laikā neslēpjot: ”SIA
”Terrabalt” tas ir izaicinājums – uzņemt tik lielu prāmi un apkalpot kravu
pārvadājumu apjomus. Taču esam šim izaicinājumam gatavi un ceram, ka
apmierināti būs gan pakalpojumu sniedzēji, gan pasažieri.”

Viņš piebilda, ka SIA ”Terrabalt” regulāri investē aprīkojumā,
lai uzņēmums varētu kvalitatīvi apkalpot lielo prāmi. Gadā pēc Ā.Ozoliņa teiktā
šim mērķim tiek investēts ap 100 000 eiro. Patlaban uzņēmumā nodarbināti
50 darbinieki, kuri ar pienākumu apjomu spēj tikt galā. ”Taču, līdzko būs tāda
nepieciešamība, esam gatavi palielināt darbinieku skaitu.”

Savukārt Liepājas SEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš portālam
pastāstīja, ka Liepājas SEZ pārvalde no savas puses dod pienesumu, attīstot
ostas infrastruktūru. Viņš atklāja, ka šobrīd topā ir ostas piebraucamais ceļš:
”Tiek gatavots projekts apgaismojuma izbūvei. Tāpat ceļa paplašināšanai, lai
nodrošinātu lielāku satiksmes intensitāti.” Projekts paredz paplašināt piebraucamo
ceļu uz ”Terrabalt” – brauktuvei būs četras joslas.

Pēc G.Krieviņa stāstītā SEZ nākotnē plāno arī loģistikas
mezglu, lai ērti būtu gan ostas uzņēmumiem, gan prāmja operatoram un
pasažieriem. Jo pēc viņa prognozēm ceļu uz prāmi atradīs ne tikai kravu
pārvadātāji, bet arī tūrisma operatori un ceļotāji.

Te Ā.Ozoliņš piebilst, ka līdzko pieaugs pasažieru plūsma,
SIA ”Terrabalt” atvērs kafejnīcu un izbrīvēs papildus autostāvvietu klientu
vieglajam autotransportam: ”Par klientu ērtībām tiek domāts.”

Foto galerija

Distances līgums

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz