Dziļumu uzturēs Lietuvas kompānija
"Kurzemes Vārds"
Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvalde slēgs līgumu ar Lietuvas kompāniju “Green Line Shipping” par Liepājas ostas kuģu kanālu un akvatorijas dziļuma uzturēšanas darbiem.
Minētā kompānija jau iepriekšējā gadā Liepājas ostā rūpējusies par vētrās sapūsto smilšu sanešu likvidēšanu, un arī šovasar rīkotajā iepirkumā, kurā piedalījušies trīs pretendenti, tā iesniegusi saimnieciski visizdevīgāko piedāvājumu.
“Lietuvas kompānija var piedāvāt konkurētspējīgu cenu, jo tās bāzes osta ir Klaipēda, un izsaukuma gadījumā pārgājiena attālums nav tik liels. Savukārt citviet tuvumā piemērotas padziļināšanas tehnikas nav. Kā zināms, Ventspilij ir savs zemessūcējs – kuģis “Dzelme”, kas ir daudz noslogots, un to nav iespējams tā vienkārši izsaukt,” norādīja Liepājas SEZ pārvaldnieks Jānis Lapiņš.
Viņš skaidroja, ka darba apjoms dziļuma uzturēšanai katru gadu ir atšķirīgs un tas ir atkarīgs no laikapstākļiem. Jo vairāk vētru un spēcīgi straumju, jo biežāk nepieciešams veikt darbus dziļuma uzturēšanai. “Ir bijuši gadi, kad šie darbi nav bijuši nepieciešami vispār, piemēram, pēc ostas padziļināšanas. Šopavasar dziļums bija jāatjauno, un līdz gada beigām, ja nebūs spēcīgu vēju, nopietni darbi nav plānoti. Bet nākamgad tie atkal var būt nepieciešami, tāpēc ir svarīga garantija – līgums ar kompāniju, kas paredz, ka izsaukuma gadījuma tā konkrētā laikā ierodas un veic nepieciešamo darbu.”
Saskaņā ar iepirkuma rezultātiem viena kubikmetra grunts izstrāde un izvešana uz jūras grunts izgāztuvi izmaksās 2,85 eiro (bez pievienotās vērtības nodokļa). Savukārt zemessūcēja izmantošana par vienu izsaukumu izmaksās 72 tūkstošus eiro (neskaitot PVN).