Trešdiena, 24. aprīlis Nameda, Visvaldis, Ritvaldis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Karostas kanāla attīrīšanai piesaistīs ES Kohēzijas fonda līdzekļus

Karostas kanāla attīrīšanai piesaistīs ES Kohēzijas fonda līdzekļus
16.02.2012 16:30

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde ir iesniegusi ES Kohēzijas fonda finansējuma saņemšanai projektu “Vēsturiski piesārņotas vietas Liepājas ostas Karostas kanāla attīrīšana”. Plānots no ES Kohēzijas fonda piesaistīt līdzekļus 85% apmērā no projekta izmaksām, bet saskaņā ar MK noteikumiem Nr. 662, Karostas kanāla attīrīšanas projektam rezervēti 11 miljoni latu, informē LSEZ sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

 Projekts iesniegts ierobežotas projektu atlases kārtas 2. uzsaukumā darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” 3.3.1.6 aktivitātē “Liepājas Karostas ilgtspējīgas attīstības priekšnoteikumu nodrošināšanai”.

Kā pastāstīja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes Investīciju un mārketinga daļas vadītājs Ivo Koliņš: “Ceram uz pozitīvu projekta virzību un finansējuma saņemšanu. Paralēli projekta iesniegšanai ES Kohēzijas fondā, gatavojam dokumentāciju iepirkuma procedūrai par darbu veikšanu, ko varētu izsludināt tuvākajā laikā”.

Jau ziņots, ka vēl pagājušā gada otrajā pusē jau bija uzsākta iepirkuma procedūra par Karostas kanāla attīrīšanu, diemžēl visi iesniegtie piedāvājumi ievērojami pārsniedza projektam piesaistāmo finansējuma apjomu. Ivo Koliņš norāda, ka gatavojot jauno iepirkuma dokumentāciju tiekot paplašināts piemērojamo tehnoloģiju skaits, kas visticamāk veicinās sekmīgu iepirkuma procedūru.

Helsinku Komisija  Karostas kanālu  ir noteikusi par vienu no deviņām vispiesārņotākajām teritorijām Latvijas Republikā. Karostas kanāls ir mākslīga būve, kas ir izveidota 20 gs. sākumā. No 1945. līdz 1994. gadam Karostas kanāls bija slēgta militāra teritorijā, kurā atradās Padomju Savienības. Karostas kanāla kopējā platība ir 874 897 m2, tai skaitā attīrāmā platība, kura sastāda 780 000 m2. Militārās bāzes darbība ir atstājusi paliekošu ietekmi uz teritoriju.

Laika posmā no 1992. līdz 2005. gadam ir veikta virkne kanāla akvatorijas apsekošanu, kā rezultātā ir noteikts piesārņoto nogulumu apjoms un piesārņojuma sastāvs, kas nosaka, ka piesārņojuma pamatmasa ir radusies Padomju Savienības bruņoto spēku darbības rezultātā. Līdz šim veiktās izpētes rāda, ka ar naftas produktiem un smagajiem metāliem (Hg, As, Pb, Zn, Cu, Cd, Se) ir piesārņoti ~ 650 000 m3 Karostas kanāla gultnē atrodošos dūņu un smilšu sanesu nogulumu. Karostas kanāla piesārņoto nogulumu biezums mainās robežās no 0.2 līdz 2.2 m, to vidējais biezums – ~ 0,6 m. Piesārņojuma koncentrācija un slāņa biezums ir lielāks kanāla austrumu daļā.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz