Kazahstānas uzņēmēji saskata sadarbības iespējas ar Liepājas SEZ
liepajniekiem.lv
Atbildes darba vizītē Liepājas SEZ šā gada 21.jūlijā viesojās Speciālās Ekonomiskās Zonas Khorgos – Eastern Gate (Kazahstāna) pārstāvji, kuri iepazinās ar Liepājas SEZ darbības pamatprincipiem, atvieglojumu sistēmu un uzņēmumiem, izvērtējot iespējas veidot Liepājas SEZ teritorijā transporta un loģistikas centrus un izmantot Liepājas ostas terminālu pakalpojumus, portālam pastāstīja Liepājas SEZ pārvaldes sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.
Kā vizītes noslēgumā atzina SEZ Khorgos – Eastern Gate Investīciju daļas vadītājs Zaslans Nurtazins: ”Esam SEZ Horgosas – Eastern Gate un sevi pozicionējam kā transporta un loģistikas koridoru no Ķīnas uz Eiropu, kā arī citu Centrālāzijas, Krievijas vai Kazahstānas preču eksportu Eiropas virzienā, bet savukārt Liepāju redzam kā rietumu vārtus uz Ziemeļeiropu un Rietumeiropu. Speciālās Ekonomiskās Zonas Khorgos – Eastern Gate delegācija apskatīja lielākās ostas kompānijas un ražošanas uzņēmumus t.sk. iCotton, kas ražo vates diskus, mitrās salvetes un citas higiēnas preces.”
Speciālās Ekonomiskās Zonas Khorgos – Eastern Gate pēc savas stratēģiskās nozīmības pasaules transporta nozarē ir salīdzināma ar Suecas kanālu. Khkorgos sausā osta (dry-port) ir projekts Kazahstānas pusē, kurā no Ķīnas dzelzceļa sastāviem konteineri tiek pārkrauti uz 1520 sliežu platuma vagoniem, lai tālāk turpinātu ceļu Eiropas virzienā. Tas ir stratēģisks projekts, lai fiziski varētu īstenot kravu plūsmas pagriešanu no jūras ceļiem uz sauszemes – auto un dzelzceļu. Turpinās arī vairāku joslu auto maģistrāles izbūve, pa kuru no Alma-Atas var nokļūt Khorgos.
Zaslans Nurtazins, SEZ Khorgos – Eastern Gate Investīciju daļas vadītājs stāsta: ”Jūsu pārstāvji bija pie mums, iepazinās ar to kā strādā mūsu SEZ, šī ir atbildes vizīte. Ir priekšstats un ieceres. Turpināsim strādāt pie konkrētiem projektiem, ko nākotnē kopīgi īstenot. Ikvienā sadarbības projektā nozīme ir personīgajām attiecībām. Mums ir izveidojušies ļoti cieši kontakti ar Liepājas SEZ vadību, ir līdzīgs redzējums un izpratne un pats galvenais uzticēšanās. Bizness jau balstās uz abpusēju sapratni un uzticēšanos. Domāju, ka tas dos labus rezultātus.”
Savukārt Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks Uldis Hmieļevskis teic: ”Kazahstānas valdība ir uzlikusi SEZ Khorgos – Eastern Gate uzdevumu novirzīt kravas no jūras uz sauszemes transportu t.i., lai Ķīnas kravas plūstu cauri Kazahstānai. Mūsu mērķis ir iesaistīties šajā transporta plūsmā un tādēļ Khorgosas pārstāvji ir šeit Liepājā, lai parādītu kādas ir iespējas Liepājas ostā veidot loģistikas centrus, kādus pakalpojumus var nodrošināt Liepājas ostas kompānijas kravu pārkraušanā. Mēs esam redzējuši kā Khorgosā notiek kravu apstrāde, Khorgosas pārstāvji tagad ir redzējuši kā notiek Liepājā un turpināsim strādāt, lai īstenotu konkrētus projektus, kravu plūsmas izveidošanā un aktivizēšanā. Liepājas SEZ un Liepājas ostas mērķis ir arī iekļauties šajā transporta un loģistikas koridorā.”
Portāls jau informēja, ka no 2017.gada 10.līdz 14.jūlijam Liepājas SEZ pārvaldnieks Jānis Lapiņš un Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks Uldis Hmieļevskis tikās un vienojās par sadarbību ar unikāla projekta Speciālās Ekonomiskās Zonas Khorgos – Eastern Gate vadību Kazahstānas pierobežā ar Ķīnu.