Noslēdz līgumu par Liepājas ostas auto ievadceļa būvniecību
Liepājas speciālās ekonomiskās zona pārvalde noslēgusi līgumu ar SIA “Aizputes ceļinieks” par Liepājas ostas auto pievadceļa būvniecību.
Plānotais ostas ievadceļš savienos autoceļu A9 jeb Liepājas Rīgas autoceļu ar Pulvera ielas apli Liepājā. Jaunais autoceļš tiks uzbūvēts paralēli dzelzceļa līnijai un ievērojami uzlabos smagā transporta plūsmu uz un no Liepājas ostas. Tā ir ES Kohēzijas fonda infrastruktūras projekta “Liepājas ostas pievadceļi” viena no trim sadaļām.
SIA “Aizputes ceļinieks” ar lētāko piedāvājumu uzvarēja LR Satiksmes ministrija izsludinātajā konkursā par Liepājas ostas auto ievadceļa būvniecību. Izsludinātajam konkursam par Liepājas ostas autoceļa ievadceļa izbūvi pieteicās deviņi pretendenti. Saskaņā ar līgumi darbi jāuzsāk mēneša laikā, bet jāpabeidz līdz nākamā gada rudenim.
Projekts paredz izbūvēt pilnīgu jaunu autoceļu 2,7 km garumā, no kuriem 2,1 km būs divu joslu ceļš, bet pievadu Pulvera ielas aplim veidos divas braukšanas joslas abos virzienos jeb tā sauktās “ieskriešanās joslas” aptuveni 600 m garumā. Tāpat tiks izbūvētas caurtekas, jo plānotajā teritorijā ir sarežģīta lietus ūdeņu un kanalizācijas sistēma, kā arī apgaismojuma sistēma, pārbrauktuves un autobusa pietura.
Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks Jānis Lapiņš uzsver projekta nozīmīgumu. Pirmkārt, tiks uzlabota satiksmes drošība. Otrkārt, atslogos Brīvības ielu, smago transportu novirzot uz jauno ievadceļu. Treškārt, tiks izbūvēts pilnīgi jauns, līdz šim nebijis, autoceļa posms. Jauno maģistrālo ceļa posmu projektēja Elmāra Daniševska birojs. J.Lapiņš arī norāda, ka bijis visai smags projektēšanas posms, jo tika uzklausīti dažādu institūciju nosacījumi un ieteikumi. Tehnisko projektu no satiksmes dalībnieku viedokļa rūpīgi izvērtēja CSDD Audita nodaļa.
“Liepājas ostas pievadceļi” ir projekts, kas sastāv no trīs nozīmīgām un vērienīgām ostas infrastruktūras attīstības sadaļām – dzelzceļa pievadceļa un Ziemeļu parka, ostas auto pievadceļa būvniecība un Karostas izgriežamā tilta rekonstrukcija. Dzelzceļa pievadceļš un Ziemeļu parks 2008. gada februārī tika nodots ekspluatācijā. Karostas tilta rekonstrukcija tika pabeigta šā gada augustā. Savukārt auto ievadceļam likumdošanā noteiktā kārtībā izraudzījās būvnieku, kam autoceļa izbūve jāpabeidz līdz 2010. gada 30. septembrim. Projekta kopējās izmaksas 9, 5 milj. latu. Projektu finansē no ES Kohēzijas fonda, Valsts budžeta, Liepājas SEZ pārvaldes un Liepājas domes finanšu līdzekļiem.
Līga Ratniece-Kadeģe,
Liepājas speciālās ekonomiskās zonas
Sabiedrisko attiecību speciāliste