Osta februārī kravu apgrozījumu palielinājusi par 20,8 %
liepajniekiem.lv
2015.gada februārī Liepājas ostā pārkrauts 498 912,16 tonnas kravu, kas ir par 13,4%
vairāk, nekā šā gada janvārī un 20,8% vairāk, nekā 2014.gada februārī, portālam
pastāstīja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) sabiedrisko attiecību
speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.
Šā gada februārī Liepājas ostā apkalpoti 117 kuģi, bet
iebraukuši un izbraukuši 2418
pasažieri.
Februārī no kravu veidiem lielākais kravu apjoms
tradicionāli bija beramkravu segmentā – 352,7 tūkst. tonnu, kas veidoja 70,7 %
no visām kravām. Lielākais īpatsvars bija labībai un labības produktiem – 264,4
tūkst. tonnu jeb 75%. Vēl beramkravu grupā stabila kravu plūsma ir celtniecības
materiāliem (februārī – 47,5 tūkst. tonnas jeb 13,47%), bet šā gada februārī
Liepājas ostā atgriezās cukura kravas – 28,3 tūkt. tonnu, kas veidoja 8% no
visām beramkravām.
Kā pastāstīja LSEZ SIA ”Liepaja Bulk Terminal” termināla
vadītājs Juris Matvejevs, stividorkompānija strādā, meklē jaunus kravu veidus,
lai nodrošinātu nepārtrauktu un efektīvu termināla darbību. Termināls esot
veidots tā, lai varētu pieņemt pēc iespējas plašāku beramkravu sortimentu un ar
pilnu noslodzi strādātu ne tikai aktīvajā graudaugu sezonā. Līdzīgas jēlcukura kravas varētu būt arī
turpmāk.
Ģenerālkravu apjoms Liepājas ostā februārī bija 121,2 tūkst.
tonnas, kas veidoja 24,3 % no visām kravām. Ģenerālkravu grupā joprojām dominē
ro-ro kravas, kurām gan līdz ar Krievijas rubļa kursa kritumu ir neliels kravu
apjoma samazinājums salīdzinot ar pagājušā gada, savukārt stabils pieaugums jau
vairākus mēnešus vērojams kokmateriālu segmentā. Februārī kokmateriālu
apgrozījums dubultojies salīdzinot ar 2014. gada februāri un veido 53,7 tūkst.
tonnu jeb par 105,8% vairāk.
Ģenerālkravu grupā februārī līdz ar AS ”KVV Liepājas
metalurgs” darbības atsākšanu atgriezušās metāla kravas. Šobrīd apjomi ir
nelieli, bet uzņēmums plāno, ka jau vasaras vidū caur Liepājas ostu varētu
pārvadāt gan izejmateriālu, gan gatavo produkciju.
Liepājas ostā februārī pārkrautas vien 25 tūkst. tonnas
lejamkravu un tas veido 5% no visām kravām. Kā skaidro LSEZ SIA ”DG Terminal”
valdes loceklis Jānis Millers, lejamkravu apgrozījumu vistiešāk ietekmē naftas
cenas pasaules tirgū, kā arī citi ekonomiskie un politiskie faktori. Tieši tādēļ uzņēmums diversificējis savus
uzņēmējdarbības veidus un uzsācis biodīzeļdegvielas ražošanu no rapšu eļļās,
kas ir videi draudzīgs nākotnes produkts.
Lielākais kravu apjoms šā gada februārī bija ostas
kompānijai SIA LSEZ ”Liepaja Bulk terminal”, kas pārkrāvusi 257 132, 48
tonnas jeb par 33,7 % vairāk nekā gadu iepriekš. Savukārt lielākais kravu
apgrozījuma pieaugums 187 % ir LSEZ SIA ”Mols L”, kas to skaidro ar izmaiņām
menedžmenta, efektīvāku darbību un jaunu kravu piesaisti.
Šā gada divos mēnešos Liepājas ostā pārkrautas 939 006,36
tonnas, kas ir par 14,9 % vairāk nekā gadu iepriekš, no kurām beramkravas ir
72%, ģenerālkravas 23%, bet lejamkravas 5%. Janvārī un februārī kopumā
apkalpoti 219 kuģi un 5141 pasažieri,
bet pārkrauto konteineru (TEU) skaits bija 489 vienības.