Ceturtdiena, 2. maijs Sigmunds, Zigismunds, Zigmunds
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Pētījums: Trīs lielākajām Latvijas ostām jāveido vienotas administrācijas un uzraudzības iestāde

Pētījums: Trīs lielākajām Latvijas ostām jāveido vienotas administrācijas un uzraudzības iestāde
13.12.2011 17:20

Visām trīs lielākajām Latvijas ostām, Rīgai, Ventspilij un Liepājai, nepieciešams izstrādāt vienotu ilgtermiņa stratēģiju un izveidot vienotas administrācijas un uzraudzības iestādi, secināts šodien prezentētajā KPMG pētījumā “Kravu pārvadājumu nozare Latvijā”.

Pētījuma autori uzskata, ka trīs atsevišķu konkurējošu ostu pastāvēšana relatīvi ierobežotā tirgū nenāk par labu jūras transporta tirgum Latvijā.

Patlaban sīvā ostu konkurence reģionā Latvijas konkurētspēju iespēju negatīvi, ko, piemēram, nevarot teikt par Klaipēdas ostu, uzsvēra KPMG pārstāvji. Tāpat ostām ieteikts orientēties uz pievienotās vērtības kāpināšanu, piemēram, domājot par ražotņu izveidi.

Raksturojot dzelzceļa kravu pārvadājumu sfēru, uzsvērts, ka pārvadāto kravu apjomi atkarīgi no politiskās situācijas kaimiņvalstīs. Kā trūkums tiek minēts dzelzceļa tarifu caurskatāmības trūkums. Svarīgi esot panākt, lai termināļi, strādājot ar ārvalstu klientiem, zinātu tarifus gadu uz priekšu. Lielāka caurskatāmība būtiski uzlabotu visas dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgus konkurētspēju un veicinātu izdevīgāku tarifu izstrādi transporta kompānijām un kravu īpašniekiem, secināts pētījumā.

Sauszemes kravu pārvadājumu sfērā savukārt būtisks aspekts ir infrastruktūra un nodokļu un nodevu politika. Latvijas autoceļu pārvadājumu tirgus ir izteikti sadrumstalots – vidējais Latvijas autoceļu pārvadātāja autoparka apjoms ir pieci līdz septiņi kravas auto. Vairāki nozares uzņēmumi norādījuši, ka nozares attīstību sekmētu valsts atbalsts nodokļu atvieglojumu formā. Tas, ka Latvijā nav ātrgaitas šosejas, palielinot pārvadātāju izmaksas un neļauj tiem attīstīties un augt.

Prezentācijas diskusijā loģistikas eksperts Andris Spūlis norādīja, ka nozari var attīstīt veicinot starpnozaru sadarbība, to veidojot uz klasteru bāzes, tas ļautu samazināt izmaksas. Rīgas brīvostas pārstāvis Edgars Sūna savukārt uzsvēra, ka ilgtermiņā jādomā, ka ostai piesaistīt lielos okeāna konteineru kuģus. Tieši tā ostai sevi arī esot jāpozicionē. Arī patēriņā pieaugums Centrālāzijā un Krievijā balstītu šīs idejas realizāciju.

KPMG pārstāvis Edgars Voļskis savukārt norādīja, ka jādomā par Ķīnas investīciju piesaisti, jo to apjomi Austrumeiropā strauji pieaugot.

KPMG publicētais apskats par kravu pārvadājumiem jūras, dzelzceļa un auto transportā, kas izpēta Latvijas konkurētspēju transporta nozarē, tapusi sadarbībā ar lielākajiem transporta uzņēmumiem Latvijā un atspoguļo gan statistisko, gan arī lielāko nozares spēlētāju viedokli.

KPMG ir globāls profesionālu kompāniju tīkls, kas sniedz revīzijas, nodokļu un konsultāciju pakalpojumus. KPMG darbojas 150 valstīs un visā pasaulē nodarbina 138 000 strādājošo. KPMG Baltijas valstīs ir viens no vadošajiem profesionālu pakalpojumu sniedzējiem reģionā.

Nozare.lv, LETA

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz