Plānojot slēgt līgumu ar “Scandline”
Kaut gan aprīlis teju būs pusē, nav piepildījušies apgalvojumi, ka Liepājas ostā jau pirms Lieldienām atkal ieraudzīsim ienākam prāmi.
Taču aktualitāti, kā apgalvoja Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieka vietnieks Jānis Lapiņš, šis jautājums neesot zaudējis un pašlaik tiekot darīts viss iespējamais, lai līniju uz Travemindi Vācijā atjaunotu.
Ne velti arī nupat aizvadītajā zonas valdes sēdē runāts par šīm lietām. Prāmju īpašniekus galvenokārt neesot apmierinājušas pastāvošās cenas. Lai līnija būtu konkurētspējīga pārvadājumu tirgū, ir nācies izmainīt speciālo ostas maksu. Izvērtējot, kāda ir situācija ro-ro kravu pārvadājumiem Baltijas jūras reģionā, valde nolēmusi pastāvīgo maksu par vienu ostas apmeklējumu samazināt no 1339 eiro līdz 200 eiro. Tā esot summa, kas aptuveni tiekot maksāta arī citās ostās.
Tomēr domstarpības starp stividorkompāniju un kravu pārvadātājiem ar to vēl pilnīgi neesot atrisinātas. “Mēs sarunās, kas risinās starp diviem uzņēmējiem, cenšamies piedalīties un aizstāvam savu pozīciju. Zinu, ka arī jaunie piestātņu apsaimniekotāji ir ieinteresēti saglabāt prāmju satiksmi,” sacīja J. Lapiņš. Savukārt uzņēmuma “Ave Lain” direktors Rauls Štukas vakar “Kurzemes Vārdam” teica, ka, neraugoties uz termiņu atlikšanu, vēlēšanos strādāt Liepājā uzņēmēji neesot zaudējuši. “Mēs vakar ienācām Ventspilī, ieiesim arī Liepājā,” direktors apņēmīgi sacīja. Līdzīgu viedokli pauda arī komercdirektors Harijs Rapoports, kurš pastāstīja, ka turpinoties sarunas ar “Terrabalt” vadītājiem. “Pašlaik nav runa par ostu, bet par piestātnēm,” viņš teica. Tikmēr stividoruzņēmuma valdes loceklis Āris Ozoliņš paziņoja, ka līgums ar “Ave Lain” nav noslēgts, par velti strādāt stividori nevarot un tāpēc aprīļa beigās vai maija sākumā “Terrabalt” gatavojoties noslēgt līgumu ar dāņu kompāniju “Scandline”.
Pēteris Jaunzems,
“Kurzemes Vārds”