Riska sadale attaisnojas krīzes apstākļos
Kaut gan apstākļi uzņēmumos nav vienkārši, Liepājas ostas darbībā vērojama stabilitāte. Oktobrī pārkrautas 440 747 tonnas kravu – par 40,4 procentiem vairāk nekā šajā mēnesī pērn.
Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieks Guntars Krieviņš uzskata, ka kravu plūsmas stabilitāti nodrošina ostas uzņēmumu daudzfunkcionālais raksturs. Tas ļauj dažādot kravu struktūru un savstarpēji sadalīt risku. Tāpēc šā gada desmit mēnešos osta pietuvojusies pērnā gada līmenim un atpaliek no tā vairs tikai par 15 tūkstošiem tonnu jeb 0,4 procentiem, kas uz kopējā fona tāds nieks vien ir.
Oktobrī lielākā kravu plūsma bijusi akciju sabiedrībai “Liepājas osta LM”, kur pārkrautas 120 002 tonnas, kas ir par 63,5 procentiem vairāk nekā šajā mēnesī pērn. Pavisam neliels kravu kritums, salīdzinot ar pagājušo gadu, ir kompānijai “Transwide Service”, kur pagājušajā mēnesī pārkrautas 109 160 tonnu. Sekmīgāk norit kokmateriālu un enerģētisko kravu kustība. Ostas uzņēmēji aktīvi sadarbojas ar Skandināvijas kolēģiem, tādēļ var eksportēt šķeldu, kūdru un kūdras briketes. Tādējādi SIA “Laskana”, salīdzinot ar pērnā gada 10 mēnešiem, oktobrī sasniegusi 128,7 procentu pieaugumu, bet SIA “Duna” – 87 procentus lielu kāpinājumu.
Pēteris Jaunzems,
“Kurzemes Vārds”
Visvairāk kravu oktobrī apkalpots akciju sabiedrības “Liepājas osta LM” piestātnēs, kas apgādātas ar jaudīgu tehniku.