Viesnīcu bieds – negodprātīgi klienti
Latvijā viesnīcu biznesu uzskata par plaukstošu nozari. Taču arī tajā ir jāsaskaras ar problēmām. Proti, lai arī ne masveidā, tomēr laiku pa laikam uzrodas negodprātīgi klienti, kas izvairās no samaksas par pakalpojumiem. Un cīņa ar viņiem reizēm var būt diezgan ilgstoša un nogurdinoša.
Daira Jēce jau trīs gadus ir direktore hosteļa tipa viesnīcā “Hotel 21”, kas atrodas Karostā. Viņa stāsta, ka klienti parasti esot godprātīgi, ļaunprātīgi nemaksātāji uzrodas tika paretam. Taču viens uzņēmums aizvien vēl ir parādā 800 latu, kas nelielajai viesnīcai ir diezgan liela summa.
Pagājušajā gadā SIA “Siltums Jums”, kas bāzējas Rīgas rajona Ķekavā, bija ieguvusi pasūtījumu Liepājā. Tādēļ vairāki uzņēmuma darbinieki ieradušies vēju pilsētā. Par strādnieku mītnesvietu darba devējs izraudzījies viesnīcu “Hotel 21”, kur viņi dzīvojuši četrus mēnešus. Pirmos trīs mēnešus uzņēmums naudu maksājis, bet, par ceturto palicis parādā.
Viņa ķērusies arī pie radikāliem līdzekļiem un mēģinājusi pieteikt SIA “Siltums Jums” maksātnespēju. Taču viņas prasība noraidīta, jo parāda summa ir pārāk maza. “Tiesā sūdzēt arī nav jēgas, jo tas izmaksā pārāk dārgi, un vēl nav zināms, kāds būs rezultāts. Faktiski iznāk, ka nav tāda mehānisma, kas negodprātīgus uzņēmumus piespiestu norēķināties,” secina D. Jēce. Un norāda, ka turpmāk acīmredzot ir jāpievērš lielāka vērība līgumiem un garantijas vēstulēm, ja kāds vēlas saņemt pakalpojumu ar pēcapmaksu.
Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvaldes priekšnieka palīdze Jolanta Knīse atzina, ka laiku pa laikam tiekot saņemti iesniegumi par negodprātīgiem viesnīcu klientiem. Taču viņu atrašanu atvieglo tas, ka viesnīcās klientu datus reģistrē.
Plašāk lasiet laikraksta “Kurzemes Vārds” 25. augusta numurā.
#kvards-20110825-10#