Svētdiena, 5. maijs Ģederts, Ģirts
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Fonteina kuģītis nogrimis vaļā atnākušo korpusa šuvju dēļ

Fonteina kuģītis nogrimis vaļā atnākušo korpusa šuvju dēļ
Foto: Egons Zīverts
07.12.2014 12:17

lsm.lv

Atslēgvārdi

Sestdienas rītā Liepājas ostas Tirdzniecības kanālā nogrimušajam, pie piestātnes pietauvotajam vietējā uzņēmēja Luija Fonteina kuģītim atnākušas vaļā iepriekš labotā korpusa šuves, rezultātā kuģī ieplūda ūdens, pēc sākotnējās apskates secinājuši ūdenslīdēji.

Nelielais zvejas kuģis ” Spurn” Liepājas Tirdzniecības kanālā blakus tramvaju tiltam stāvēja pietauvots jau kopš vasaras. Sliktā tehniskā stāvokļa dēļ tam atņemta kuģošanas atļauja, un  Liepājas ostas kontroles dienests informēja, ka jau vairākkārt īpašniekam Stīnam Lorensam jeb Luijam Fonteinam aizrādīts, ka šī vieta tādam kuģim nav piemērota.

Kuģim bija vajadzīgs remonts, tas bija jāpārvieto uz remontrūpnīcu, bet līdz šim tas nebija izdarīts, pastāstīja Liepājas ostas kontroles dienesta vadītājs Imants Aizkalns.

Visticamāk kuģa sliktais tehniskais stāvoklis arī bijis iemesls, kāpēc tas sāka grimt. Ūdenslīdēji korpusā pamanījuši šuves, kas laiž cauri ūdeni. Notikuma vietu apsekoja Valsts vides dienests un ugunsdzēsēji – glābēji. Ieraugot, ka ūdenī nonākusi kuģa tilpnēs esošā degviela, ap to nekavējoties izlika absorbējošās bonas.

Valsts vides dienesta Liepājas reģionālās pārvaldes vadītāja Ingrīda Sotņikova pastāstīja, ka kuģa tilpnēs atradās aptuveni 100 litri degvielas. 

”Pagaidām tā ir kuģa sistēmā. Ja tas turpina grimt, tad spiediena rezultātā, degviela var nokļūt kanālā. Pagaidām izskatās, ka vienkārši kaut kādi netīrumi noskaloti no aparatūras,” stāstīja Sotņikova.

”Kuģis sēž uz grunti, uz dibena. Līdz ar to tas kuģis nav apgāzies apkārt un tālāk negrimst,” skaidroja Liepājas ostas kapteinis Pēteris Gudkovs.

Par kuģa izcelšanu atbildīgs tā īpašnieks – Fonteins. Viņš sestdien televīzijai sniegt interviju atteicās.

Savukārt ostas amatpersonas spriež, ka kuģīša izcelšanas darbu izmaksas varētu pārsniegt paša kuģa vērtību.

”Šeit arī kaut kādus celšanas mehānismu ir problemātiski izveidot. Pat grūti pateikt, vai ar krānu varēs piepacelt, jāmeklē citi ceļi,” sprieda Aizkalns.

Nogrimušais kuģis būvēts pagājušā gadsimta četrdesmitajos gados Dānijā un joprojām  atrodas Dānijas kuģu reģistrā. Fonteins to šogad iegādājies, lai izmantotu izklaides braucieniem. Pagaidām kuģīša nākotne nav zināma.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz