Karostas sagrautā tilta lietā vienojas par izlīguma iespēju
0
Kurzemes apgabaltiesā Karostas sagrautā tilta lietā puses šodien vienojās meklēt izlīgumu, tāpēc lietas izskatīšana atlikta uz nākamā gada 27.martu plkst.11, aģentūra LETA uzzināja Kurzemes apgabaltiesā. Prasītājs lietā par zaudējumu piedziņu ir Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvalde un AAS “Ingosstrakh”, bet atbildētājs “Clan Marine LTD”. Prasības summa ir Ls 1 768 537,16.
Jau ziņots, ka pērn 12.jūlijā Liepājas ostā, Karostas kanālā, ar Gruzijas karogu peldošais tankkuģis “Anna” ieskrēja vēsturiskā Kalpaka tilta Ziemeļu daļā un to sadragāja.
Karostas tilts projektēts 1903.gadā. Tas uzbūvēts un nodots ekspluatācijā 1906.gadā, bet Pirmā pasaules kara laikā tilts daļēji nopostīts. Tilts atjaunots 1932.gadā. No 1941. līdz 1945.gadam tiltam atkal tika nodarīti bojājumi vācu un padomju aviācijas uzlidojumos. Tilta metāla konstrukcijas tika saliektas, savērptas vai sacaurumotas, un kara sekas redzamas vēl šodien.
Tilts būvēts pagriežams, lai nodrošinātu kuģu kustību pa Karostas kanālu un lai būtu iespējams arī nodrošināt sauszemes kustību uz Karostas rajonu. Tilta metāla konstrukcijas izgatavotas Brjanskā, bet izgriežamie mehānismi un elektromotors – Beļģijā.
Izgaismošanai kalpoja astoņi dekoratīvi laternu stabi, no kuriem palicis tikai viens. Tiltam ir divi laidumi, nesošo konstrukciju veido divas mainīga augstuma tērauda kopnes.
Brauktuves platums ir 7,3 metri, katrā brauktuves pusē ir 1,5 metru platas ietves gājējiem. Brauktuvi un ietves sedz koka dēļu klājums.
Tilta garums ir 132,28 metri, centrālā laiduma garums – 64 metri, bet augstums virs jūras līmeņa – 8,32 metri.
LETA