Piektdiena, 3. maijs Uvis, Gints
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Karostas sagrautā tilta lietu turpinās skatīt 2010.gada aprīlī

Karostas sagrautā tilta lietu turpinās skatīt 2010.gada aprīlī
17.06.2009 16:10

Atslēgvārdi

Karostas sagrautā tilta lietu Kurzemes apgabaltiesa turpinās skatīt 2010.gada 12.aprīlī, uzzināja Kurzemes apgabaltiesā.

Lieta šodien tika atlikta, lai pēc prasītāja lūguma lietā uzaicinātu trešo personu – Ukrainā reģistrētu uzņēmumu, kuram tagad pieder kuģis, kas 2006.gada jūlijā ieskrēja Karostas tilta balstā un to sagrāva.

Prasītāji lietā par zaudējumu piedziņu ir Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvalde un apdrošināšanas AS “Ingosstrakh”, bet atbildētājs “Clan Marine LTD”.

Prasības summa ir 4 104 954 lati. Pērn SEZ palielināja prasību no 1 768 530 līdz 4 104 954 latiem, tiesa arī saņēma lietai papildinājumu no prasītāja uz vairāk nekā 90 lapām.

Liepājas SEZ pārstāve Jana Frīdmane iepriekš tiesā paskaidroja, ka prasības summa ievērojami palielināta, jo palielinājušās iepriekš prognozētās Karostas tilta atjaunošanas izmaksas.

Iepriekš tika pieļauta iespēja, ka puses mēģinās vienoties par izlīgumu, bet atbildētāja pārstāve Ināra Plankova lietas tālāko virzību atteicās komentēt.

Jau ziņots, ka 2006.gada jūlijā Liepājas ostā, Karostas kanālā, ar Gruzijas karogu peldošais tankkuģis “Anna” ieskrēja vēsturiskā Kalpaka tilta ziemeļu daļā un to sadragāja.

Karostas tilts projektēts 1903.gadā. Tas uzbūvēts un nodots ekspluatācijā 1906.gadā, bet Pirmā pasaules kara laikā tilts daļēji nopostīts. Tilts atjaunots 1932.gadā. No 1941. līdz 1945.gadam tiltam atkal tika nodarīti bojājumi vācu un padomju aviācijas uzlidojumos. Tilta metāla konstrukcijas tika saliektas, savērptas vai sacaurumotas, un kara sekas redzamas vēl tagad.

Tilts būvēts pagriežams, lai nodrošinātu kuģu kustību pa Karostas kanālu un lai būtu iespējams arī nodrošināt sauszemes kustību uz Karostas rajonu. Tilta metāla konstrukcijas izgatavotas Brjanskā, bet izgriežamie mehānismi un elektromotors – Beļģijā.

Izgaismošanai kalpoja astoņi dekoratīvi laternu stabi, no kuriem palicis tikai viens. Tiltam ir divi laidumi, nesošo konstrukciju veido divas mainīga augstuma tērauda kopnes.

Brauktuves platums ir 7,3 metri, katrā brauktuves pusē ir 1,5 metru platas ietves gājējiem. Brauktuvi un ietves sedz koka dēļu klājums.

Tilta garums ir 132,28 metri, centrālā laiduma garums – 64 metri, bet augstums virs jūras līmeņa – 8,32 metri.

LETA

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz