Liela daļa negadījumu – uz mūsu kuģiem
Pagājušajā gadā Valsts darba inspekcija reģistrējusi 12 nelaimes gadījumu, kuros cietuši Latvijas kuģu darbinieki. Desmit no šiem negadījumiem bijuši ar letālām sekām, pārējos cietušie guvuši smagus ievainojumus. Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, negadījumu skaits stipri palielinājies: 2004.gadā reģistrēti astoņi letāli nelaimes gadījumi, 2005.gadā – viens, 2006.gadā negadījumi netika reģistrēti, 2007.gadā bija trīs letāli gadījumi, bet šogad notikuši jau divi kuģu negadījumi.
VDI direktore Rita Elce uzsver, ka 2008.gadā notikušie nelaimes gadījumi jūrā liecina, ka nav sakārtoti ar darba drošību saistītie jautājumi. Liela daļa negadījumu notikuši tieši ar Liepājas kuģiem. 29.septembrī uz kuģa “Alora” gāja bojā akciju sabiedrības “Liepājas osta LM” darbinieks. Izkraujot kravu ar portālceltni, viņam uzkrita apmēram tonnu smags zivju miltu maiss. Nelaimes gadījuma cēloņi bija darba devēja pieļautie trūkumi darba organizācijā un nepietiekama kontrole. 2.decembrī, apgāžoties un nogrimstot SIA “Balticfich” zvejas kuģim “Beverīna”, gāja bojā seši tā apkalpes locekļi. Divi no tiem ir atrasti, bet četri joprojām tiek uzskatīti par bezvēsts pazudušiem. Turpinās notikušā nelaimes gadījuma izmeklēšana. Viens no būtiskākajiem gadījumiem, kuru pērn izskatīja VDI, bija 2008.gada 18.janvārī pie Lielbritānijas krastiem Duvras jūras šaurumā notikušais nelaimes gadījums, kurā gāja bojā divi SIA “Liepaja Shipping Company” piederošā kuģa “Sava Lake” matroži. Izmeklēšanā konstatēts, ka abu jūrnieku nāvi izraisījusi nosmakšana skābekļa trūkuma dēļ kuģa priekšgala pieliekamajā telpā, kas atradās blakus kravas tilpnei. VDI konstatēja, ka SIA “Liepaja Shipping Company” kā darba devēja ir atbildīga par darba aizsardzības normatīvo aktu pārkāpumu pieļaušanu uz kuģa “Sava Lake”, kas izraisīja letālas sekas. Akti un izmeklēšanas materiāli par notikušo nelaimes gadījumu tika nosūtīti Valsts policijai.
“Kurzemes Vārds”