Trešdiena, 1. maijs Ziedonis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Mēģinot izkrāpt personu datus, krāpnieki uzdodas par 112 zvanu centra dispečeriem

Aizvadītajās dienās Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests (VUGD) saņēmis informāciju no vairākiem iedzīvotājiem, ka viņi saņēmuši telefona zvanus no krāpniekiem, kas uzdodas par vienotā ārkārtas palīdzības izsaukumu tālruņa numura 112 dispečeriem un, visticamāk, krāpnieciskos nolūkos vēlas iegūt cilvēka personas datus, aģentūru LETA informēja dienests.

Mēģinot izkrāpt personu datus, krāpnieki uzdodas par 112 zvanu centra dispečeriem
Ilustratīvs (Foto: unsplash.com)
29.08.2022 16:07

LETA

Atslēgvārdi

VUGD uzsvēris, ka glābšanas dienesta dispečeri var iedzīvotājam zvanīt tikai tad, ja cilvēks pats ir zvanījis un pieteicis notikumu, kā arī lai precizētu informāciju vai turpinātu pārtrauktu sarunu. Turklāt iedzīvotājs šādā situācijā saņems zvanu no fiksētā astoņu ciparu numura, nevis no trīs ciparu numura.

“Vēlamies uzsvērt, ka vienotā ārkārtas palīdzības izsaukumu tālruņa numura 112 zvanu centra dispečeri nekad nezvana pirmie. Zvans no glābšanas dienesta dispečeriem iespējams tikai tad, ja iedzīvotājs ir zvanījis, bet saruna ir pārtrūkusi vai arī nepieciešams precizēt iepriekš saņemtu informāciju. Mums nav nepieciešams identificēt zvanītāju un tāpēc mēs neprasām, lai viņš to darītu, sniedzot mums sensitīvos datus, piemēram, personas kodu,” skaidro VUGD Zvanu apstrādes un resursu vadības nodaļas priekšnieks Hermanis Plisko.

112 zvanu centra dispečeri, saņemot iedzīvotāju zvanu, vispirms jautās pēc iespējas precīzāku notikuma vietu, kā arī pat nelaimes gadījumu, kas ir noticis, kā arī var uzdot papildus jautājumus par notikušo.

Noslēgumā zvanītājam tiks lūgts nosaukt savu vārdu un uzvārdu, kā arī tālruņa numuru, lai nepieciešamības gadījumā vēlreiz var sazināties. Nekāda papildus zvanītāja vai citu cilvēku identificējoša informācija – personas kods, bankas konta numurs, dzīvesvietas adrese – netiek prasīta. Līdz ar to nav iespējama situācija, ka 112 zvanu centra dispečeri zvana uz iedzīvotāja tālruņa numuru un informē par it kā notikušu negadījumu.

Plisko aicina gadījumos, ja saņemts aizdomīgs zvans no tālruņa numura 112, nekavējoties informēt savu mobilo sakaru operatoru, bet, ja esat cietis no krāpnieciskām darbībām, tad vērsties ar iesniegumu Valsts policijā.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz