Pa trepēm nokritis liepājnieks lamā zvanu centra darbiniekus
Vakar ap pulksten 13.30 Valsts policijā (VP) saņemta informācija, ka Liepājā vīrietis veicis vairākus zvanus uz tālruņa numuru 112, lamājoties necenzētiem vārdiem, informē VP pārstāve Madara Šeršņova.
"Kurzemes Vārds"
Likumsargi dzīvesvietā sastapa šo vīrieti un Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) darbiniekus.
Vīrietis sarunā ar policistiem apstiprināja, ka veicis zvanus, kuru laikā sadusmojies un vairākkārt necenzētiem vārdiem lamājies.
Zvanītājs paskaidroja, ka caur Vienoto ārkārtas palīdzības izsaukumu numuru 112 vēlējies izsaukt NMPD darbiniekus, jo esot nokritis pa trepēm.
Mediķi vīrieti apskatīja un paskaidroja, ka viņu nogādāt medicīnas iestādē nav nepieciešams.
VP pret vīrieti uzsākts administratīvā pārkāpuma process par sabiedriskās kārtības traucēšanu, pārkāpjot vispārpieņemtās uzvedības normas un traucējot personu mieru, iestāžu, komersantu vai citu institūciju darbu vai apdraudot savu vai citu personu drošību (sīkais huligānisms).
Valsts policija atgādina par savstarpējo cieņu un sapratni.
Vienotā ārkārtas palīdzības izsaukuma numura 112 dispečeri ir apmācīti, kā pieņemt zvanus un komunicēt ar iedzīvotājiem, tāpat operatīviem darbiniekiem tiek nodrošinātas apmācībās, kā komunicēt ar agresīviem cilvēkiem, jo nevaram izslēgt, ka šādi zvani diemžēl arī tiek saņemti.
Taču numura
112 dispečera uzdevums ir pēc iespējas ātrāk iegūt nepieciešamo informāciju, lai varētu nosūtīt palīdzību nelaimē nonākušajiem.
Tāpat jāpiebilst, ka telefonsarunas tiek ierakstītas.
Operatīvie dienesti atgādina – ja ir noticis negadījums un ir nepieciešams zvanīt uz tālruņa numuru 112, vispirms centies nomierināties. Gaidi savienojumu ar 112 kontaktu centru.
Sagatavojies atbildēt uz šādiem jautājumiem:
- nosaukt precīzu adresi vai aprakstīt notikuma vietu;
- īsi pastāstīt, kas ir noticis;
- centies par negadījumu atcerēties visu pēc iespējas precīzāk;
- pēc dispečera lūguma nosaukt savu vārdu, uzvārdu un tālruņa numuru;
- Atceries – nepārtrauc sarunu pirmais!
Saglabā mieru un atbildi uz dispečera jautājumiem.
Atceries!
- Esi sazvanāms gadījumam, ja dispečeram var rasties nepieciešamība ar Tevi sazināties atkārtoti.
- Konkrētas atbildes var paātrināt palīdzības saņemšanu.
- Neviens dispečera jautājums nav lieks.
Ja 112 kontaktu centra dispečers atbild, ka savienos Tevi ar citu dienestu, esi pacietīgs un gaidi savienojumu!
Ātrākai palīdzības saņemšanai iepriekš neaizmirsti savā telefonā aktivizēt atrašanās vietu, to redzēs tikai numura 112 dispečers zvana laikā!