Ceturtdiena, 25. aprīlis Līksma, Bārbala
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Papildināts (12:17) – Pasažiere: Ceļā no Liepājas uz Travemindi bīstami sasveras “Stena Line” prāmis

Papildināts (12:17) – Pasažiere: Ceļā no Liepājas uz Travemindi bīstami sasveras “Stena Line” prāmis
24.04.2014 10:06

liepajniekiem.lv

Atslēgvārdi

Portāls saņēma informāciju, ka 9.aprīlī  ceļā no Liepājas ostas uz Travemindi Vācijā bīstami sasvēries “Stena Line” prāmis. Par to portālam pastāstīja prāmja pasažiere Zane Dzalbe, kura septiņu cilvēku kompānijā devās ceļojumā uz Nīderlandi, ceļu uzsākot jau minētājā prāmī. Piedāvājam pasažieres izklāstu par notikumu hronoloģiju:

9. aprīlī pulksten 4:00
no rīta Stena Line prāmis atstāj Liepājas ostu.
Kravas automašīnas uz prāmja tiek nostiprinātas ar “koka
klucīšiem” zem riteņiem. Esmu viena no nedaudzajiem tūristiem
kravas automašīnu šoferu vidū.

Ap pusdienas laiku prāmis
sāk svērties uz vienu pusi.

Ap pulksten 18:00 prāmis
ir sasvēries aptuveni par 15 grādiem, pasažieru kajītes
pārplūdušas ar kanalizāciju. Ieeju personāla ēdamtelpā un
vēlos noskaidrot situāciju. Darbinieki skaidro, ka prāmis ir
sasvēries, jo pārkrauts un nepareizi uzkrauts, ka slīpi turpinās
braukt visu nakti. Ceļas vējš un prāmis turpina svērties.

Ap 19:30 prāmis
sasvēries aptuveni par 20 grādiem. Uz kuģa sākas panika, cilvēki
ir sabijušies, apkalpe cilvēkus nemierina, nekomunicē. Runāju ar
kapteiņa otro palīgu, kurš saka, ka prāmim pēc remonta radušas
problēmas un tas sveras uz vienu pusi, lai prāmi līdzsvarotu,
parasti pumpē iekšā ūdeni, bet tagad ūdens esot beidzies. Kad
jautāju, kādēļ ūdeni nevar ņemt no jūras, kapteiņa otrais
palīgs klusē. Sarunā iesaistās vīrietis no Klaipēdas, kurš jau
reiz esot bijis uz kuģa, kas grimst. Viņš saka, ka situācija esot
nopietna un pieprasa risinājumu. Kapteiņa otrais palīgs atbild, ka
risinājuma nav un prāmis turpinās braukt. Prāmis tā varot
svērties līdz 45 grādiem, tad apmetas un grimst.

Smago automašīnu šoferi
sāk raizēties, ka automašīnas sakritīs kaudzē un sāks krist
pāri prāmja malai ūdenī. Uz kuģa nav lietojamas pat
koplietošanas tualetes.

Pieprasu sarunu ar
kapteini un saņemu atbildi, ka kapteinis aizņemts. Tā kā esam
netālu no Zviedrijas krastiem, uz īsu brīdi parādās iespēja
piezvanīt. Sazvanu aktīvu draudzeni, kura sazvana kompānijas PR
konsultanti Anglijā (vārds gan nav iegaumēts),
kura savukārt iedod Stena Line galvenā preses sekretāra Zviedrijā
kontaktus. Tiek izskaidrota situācija un prasīts
risinājums. Preses sekretārs atzīst, ka prāmis sasvēries, esot
sakontaktēts kapteinis un mainīts kurss – pa vējam. Tiek apsolīts,
ka turpmāk komunicēs ar pasažieriem.

Pie pasažieriem ierodas
manāmi uztraucies kuģa kapteinis Birgel Hanson, kurš sola, ka tiek
mainīts prāmja kurss, lai vējš pūstu no citas puses. Naktī vējš
vairāk necelšoties un viņš kontrolējot situāciju. Apsola visiem
prāmja pasažieriem kompensācijas – pilnu naudas atmaksu.
Kanalizācija turpina kajītē plūst līdz prāmja apstāšanās
brīdim ostā, prāmis ceļu visu nakti turpina ievērojami
sasvēries.

20140424-1628-535911603290f.jpg

Runāju ar kravas
automašīnu šoferiem, kuri ar šo prāmi kravas pārvadā regulāri.
Šoferi stāsta, ka pirms kāda laika Lībekas ostā šim prāmim
sānos ietriecies cits prāmis, izrauts caurums, nogrimušas uz
prāmja esošās automašīnas. Prāmis saremontēts un kopš tā
laika sveras uz vienu pusi. Līdz šim tik nopietna situācija, kā
šai reisā nav bijusi.

Travemundē bija
paredzēts iebraukt 10. aprīļa rītā pulksten 8:00. Iebraucām
aptuveni 9:30. Dodamies uz Stena Line biroju, skaidrojam situāciju,
iesniedzam fotogrāfijas. Tiek solīts kompensēt braucienu.

Uzskatu, ka par šo
situāciju nevar klusēt – cilvēkus NEDRĪKST pārvadāt ar
novecojušiem, bojātiem, cilvēka dzīvību apdraudošiem transporta
līdzekļiem! Manuprāt, kravas automašīnas nesakrita uz viena sāna
un prāmis nenogrima vienīgi laimīgas sagadīšanās rezultātā.

Papildināts…  

Savukārt “Stena
Line” reģionālais vadītājs Baltijas valstīs Aivars
Tauriņš portālam, skaidrojot šo situāciju, uzsvēra, ka
situācija, protams, ir nepatīkama, taču noliedza informāciju, ka
varētu būt radusies kāda kļūda vai nepilnība, uzkraujot kravas.
Viņš prāmja sasvēršanos un šūpošanos skaidro ar lielo vēju
un nelabvēlīgiem laikapstākļiem. “To es viennozīmīgi varu apstiprināt,
ka attiecībā uz kravu kraušanu, prāmju līdzsvarošanu visi darbi
tiek izpildīti ar visaugstāko atbildību un precizitāti. Tas
nekādā gadījumā nav jautājums par nepareizu kravu kraušanu,”
uzsver A. Tauriņš.

Arī situāciju ar
noplūdušo kanalizāciju viņš skaidro, pamatojoties uz lielo vēju:
“Gadās, ka liela vēja laikā un spēcīgā vilnī prāmis
sašūpojas asāk un, ja šo kanalizācijas sistēmu iešūpo, gadās
arī kanalizācijas noplūde. Tas nav ārkārtas gadījums, bet,
protams, tas ir nepatīkami.”

“Stena Line”
pārstāvis arī apstiprināja faktu, ka iepriekš prāmis Lībekas
ostā cietis negadījumā, tomēr kategoriski noliedz versiju par to,
ka šobrīd prāmis nebūtu atbilstošā tehniskā stāvoklī un šādu
pasažieres apgalvojumu sauc par spekulācijām. “Šajā nozarē
ir tik daudz kontrolējošās institūcijas, ka šāda situācija
noteikti nevar pastāvēt. Katrs prāmja bojājumu gadījums tiek
izmeklēts, tiek veidota speciāla komisija, pēc tam notiek
remontdarbi un vēlreiz jāveic sertifikācija. Tik ļoti kontrolēts
bizness kā jūras pārvadājumi ir reti kurš. Ir vesela rinda
cilvēku, kas strādājuši, lai prāmis atkal būtu ierindā – gan
apdrošinātāji, gan prāmja operatori, komanda un kapteinis,”
skaidro A. Tauriņš.

Iepazinusies
ar “Stena
Line” situācijas skaidrojumu, pasažiere Zane Dzalbe vēlreiz
sazinājās ar portālu un norādīja, ka šādam skaidrojumam
nepiekrīt, jo brauciena laikā nav bijis liels vējš un viļņi.

Uz
minētā prāmja
šodien ārkārtas pārbaudi veiks Latvijas Jūras administrācijas
Kuģošanas drošības inspektori.
“”Stena
Line”
gan nav Latvijas kompānija un šīs kompānija prāmji nav
reģistrēti zem Latvijas karoga, taču, tā kā tie piestāj
Latvijas ostās, tad arī mūsu inspektori starptautisko tiesību
aktos noteiktajā kārtībā veic šo kuģu ostas valsts kontroles
uzraudzību.
Šim
prāmim pēdejo reizi pārbaude bija veikta marta sākumā Vācijā,”
šādu informāciju pasažierei sniegusi Latvijas Jūras administrācijas
sabiedrisko attiecību speciāliste Sarma Kočāne.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz