Piektdiena, 19. aprīlis Vēsma, Fanija
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Par ostas piesārņošanu Portugāles kuģa kompānijai piemērots 2000 eiro sods

Par ostas piesārņošanu Portugāles kuģa kompānijai piemērots 2000 eiro sods
Foto: Ilustratīvs foto
07.11.2019 07:06

"Kurzemes Vārds"

Negadījums, kad ar Portugāles karogu kuģojošais sauskravas kuģis “Lyra” uztriecās Liepājas ostas 51.A piestātnei, iespējams, noticis kapteiņa rīcības dēļ. Kuģa kompānijai jau piemērots 2000 eiro liels administratīvais sods, tāpat tai būs jāsedz avārijas seku novēršanas darbu izmaksas.

Jūras negadījumu izmeklēšanas nodaļas vadītājs Aleksandrs Pavlovičs “Kurzemes Vārdam” pauda, ka 26.oktobra rītā notikusī kuģa avārija joprojām tiek izmeklēta, taču sākotnējie secinājumi liecina, ka negadījums noticis cilvēciskā faktora dēļ.

Brīdī, kad kuģim bija atļauts ienākt ostā, vējš pierimies, taču vēlāk tas atkal pastiprinājies. “Neapšaubu Liepājas ostas darbinieku kompetenci, jo tobrīd laikapstākļi kuģa kustībai ostā bija pieņemami.

Drīzāk šeit bija cilvēku kļūda, nevis nepiemēroti laikapstākļi.”

Liepājas ostas noteikumi nosaka, ka kuģu satiksme ostā var tikt ierobežota, ja vēja ātrums pārsniedz 14 metrus sekundē.

Liepājas ostas kapteinis Pēteris Gudkovs saka, ka vējš pastiprinājies pēc tam, kad kuģis jau bija ienācis osta. “Brīdī, kad tas sadūrās ar piestātni, vēja ātrums bija aptuveni 11 metri sekundē. Kuģim ostā palīdzēja ienākt locis, bet, kad “Lyra” tauvojās piestātnei, peldlīdzekļa vadību pilnībā pārņēma kuģa kapteinis. Iespējams, viņš pietiekami nenovērtēja vēja spēku, iespējams, neieklausījās locī, un vējš kuģi, tā teikt, uzspieda virsū piestātnes stūrim.”

Sadursmes rezultātā kuģa labā sāna korpusā izsists caurums vietā, kur atrodas mazuta tvertne. Bojājumi novērsti turpat ostā, un pēc kravas uzkraušanas kuģis devies tālāk.

Tikmēr ostas akvatorijā vēl vairākas dienas pēc sadursmes likvidēja avārijas sekas, satīrot piesārņojumu.

“Nelaimē bija arī viena laime, proti, vējš visu piesārņojumu sadzina stūrī, kas tika norobežots ar bonām,” sacīja Valsts vides dienesta Liepājas Reģionālās vides pārvaldes direktors Ruslans Pečulis.

Mazuta degviela, ar to sasmērētie ostas saneši un koksne izvākti no ūdens un nodoti utilizācijai. Savukārt krasta akmeņi mazgāti ar uzkarsēta ūdens strūklu un ar absorbcijas bonām savākta atdalītā mazuta plēve.

Iepriekš tika ziņots, ka no kuģa degvielas tvertnes ūdenī nonākuši vairāk nekā 100 litri mazuta degvielas. Reģionālās vides pārvaldes inspektori gan pieļauj, ka izlijušās degvielas daudzums pārsniedz kuģa kapteiņa iepriekš sniegtos datus.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz