Tankkuģa gultnis strādājis nepareizi
0
Turpinās O.Kalpaka tiltā ieskrējušā ar Gruzijas karogu peldošā tankkuģa “Anna” tehniskā ekspertīze. Kā zināms, kuģis nedēļas sākumā, atbrīvots no eļļas kravas, tika ievietots kuģu būvētavas “Tosmare” sausajā dokā, lai noskaidrotu avārijas iemeslus. Kā pastāstīja Liepājas ostas kapteinis Eduards Raits, apstiprinājās aizdomas, ka nelaimes iemesls bojāta stūres iekārta. Izjaucot iekārtu, atklājās, ka viens no stūres gultņiem strādājis nepareizi: “Gultnis nepareizi izdilis – strādājis ar ārmalu, kad tam vajadzēja strādāt ar iekšmalu.
Kad izņēma stūri, gultnis vienkārši izkrita.” E.Raits atsakās izvirzīt versijas par iemesliem, kādēļ tā noticis: “Vai gultnis bijis nepareizi iemontēts, vai arī nepareizi ekspluatēts, lai spriež eksperti, taču braukt ar tādu kuģi nevarēja.”
Piektdien iekārtas tika izjauktas un fotografētas. Ostas kapteinis norādīja, ka eksperti vēl pāris dienas strādās, lai sagatavotu detalizētu slēdzienu, taču jau tagad ir skaidrs, kā dēļ notika nelaime. Tiks arī noskaidrots, kas tankkuģim izdevis kuģošanas apliecību, tādējādi apstiprinot, ka tas ir tehniskā kārtībā un derīgs kuģošanai, kā arī, kur tas kuģojis un vai jau iepriekš nav novērotas tehniskas problēmas.
Atgādināsim, ka negadījums ar “Annu” notika 12.jūlijā. Tankeris, izejot no Karostas kanāla jūrā, ieskrēja vēsturiskā Kalpaka tilta ziemeļu balstā un to sadragāja.