Sestdiena, 20. aprīlis Mirta, Ziedīte
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Tiesa tankkuģa sadragātā Karostas tilta lietu turpinās skatīt jūnija vidū

Tiesa tankkuģa sadragātā Karostas tilta lietu turpinās skatīt jūnija vidū
28.05.2012 22:21

Atslēgvārdi

Kurzemes apgabaltiesa pirmdien nolēmusi izsludināt pārtraukumu Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) prasībā pret grieķu kuģniecības kompāniju “Clan Marine Ltd.” par zaudējumu piedziņu saistībā ar tankkuģa “Anna” sadragāto Karostas tiltu.

Liepājas SEZ sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe pavēstīja, ka prasītāji tiesai izteikuši lūgumu iesniegt papildu pierādījumus. Līdz ar to lietu plānots atsākt skatīt 15.jūnijā.

Jau ziņots, ka Kurzemes apgabaltiesā pēc divu gadu pārtraukuma šomēnes atsāka skatīt tankkuģa sadragātā Karostas tilta lietu.

2010.gada aprīļa vidū Kurzemes apgabaltiesa uz laiku apturēja tiesvedību šajā civillietā, jo Liepājas SEZ pieteica tilta ziemeļu daļas balsta ekspertīzi.

Eksperti veica mehānisku tilta balstu ekspertīzi, lai konstatētu, vai to stiprību ietekmēja kuģa avārija, sadārdzinot tilta rekonstrukcijas izmaksas.

Tiesvedība starp Liepājas SEZ un kuģniecības kompāniju sākās 2008.gadā.

Liepājas SEZ pārvalde no “Clan Marine Ltd.” vēlas piedzīt 4,1 miljona latu zaudējumus par 2006.gada vasarā tankkuģa “Anna” sadragāto Karostas tiltu. Kā trešā persona atbildētāja pusē pieaicināta Krievijas apdrošināšanas kompānija “Ingosstrah”.

2006.gadā “Clan Marine Ltd.” bija kuģa “Anna” īpašnieks. Tankkuģis bija reģistrēts Batumi ostā Gruzijā. Pašlaik kuģim ir jauns īpašnieks.

2006.gada jūlijā kuģis ietriecās Karostas tiltā, sadragājot tā ziemeļu daļu. Izmeklēšanā vēlāk secināts, ka tankkuģa avārijas iemesls bijis stūres iekārtas bojājums, kā arī kuģa kapteiņa un ostas loča pasīvā rīcība.

2006.gada 17.jūlijā bija paredzēts sākt tilta rekonstrukciju, taču plānus izjauca 12.jūlijā notikusī kuģa sadursme ar tiltu. Līdz ar to tilta nesadragātās daļas rekonstrukciju sāka tikai 2007.gada sākumā.

Tilta renovācija ir viena no Kohēzijas fonda atbalstītā vērienīgā Liepājas ostas pievedceļu projekta sastāvdaļām.

Pēc rekonstrukcijas tiltu atklāja 2009.gada augusta beigās.

Tilts projektēts 1903.gadā, tas uzbūvēts un nodots ekspluatācijā 1906.gadā. Pirmā pasaules kara laikā tilts pa daļai nopostīts, bet atjaunots 1932.gadā. No 1941. līdz 1945.gadam tilts postīts atkal ‒ vācu un padomju aviācijas uzlidojumos.

BNS

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz