Zūd nauda no priekšapmaksas kartēm
Mūsdienās mobilais tālrunis ir teju katram. Un tā piedāvātās opcijas jau sen vairs neaprobežojas tikai ar zvanīšanu un īsziņu sūtīšanu – var klausīties mūziku vai arī izklaidēties, spēlējot spēlītes. Šādas papildu iespējas, izrādās, var sagādāt arī neērtības, kuru dēļ nākas šķirties no naudiņas, nemaz neapzinoties, par ko maksā.
Liepājas 5.vidusskolas skolnieks Jānis un viņa klasesbiedrs nesen savā telefonā saņēmuši īsziņas no mobilo tālruņu izklaides pakalpojumu firmas “CellXL”, kas piedāvā ielādēt telefonā dažādas melodijas, attēlus, spēles utt. Sākumā puiši šīs īsziņas ignorējuši, taču pēc tam atskārtuši, ka viņu priekšapmaksas kartēm “Zelta zivtiņa” pazudusi daļa no naudas summas, kaut arī jaunieši nekad nav izmantojuši “CellXL” pakalpojumus. Sazinoties ar šīs firmas informatīvo dienestu, izdevās uzzināt, ka šādas situācijas nav retums un tajās atbildība jāuzņemas konkrētajā gadījumā mobilo sakaru, fiksēto telekomunikāciju un datu pārraides operatoram “Tele 2”, kas, izsniedzot jaunajam klientam pilna komplekta priekšapmaksas karti, nav bloķējis iepriekšējā klienta lietotos pakalpojumus.
Lai noskaidrotu sīkāk, kā rīkoties šādās situācijās un vai iespējams naudu atgūt, “Kurzemes Vārds” interesējās “Tele 2” centrālē, un pēc vairākiem savienojumiem atbildi tomēr izdevās saņemt. “Tele 2” apkalpošanas daļas speciāliste pastāstīja, ka šādas situācijas varot rasties, ja iepriekšējais klients, atsakoties no priekšapmaksas kartes pakalpojumiem, nav bloķējis arī pārējos izmantotos pakalpojumus, kas saistās ar attiecīgo numuru. Apkalpošanas daļas speciāliste skaidroja, ka telefona numuru lietotāju ir tik daudz, ka gluži vienkārši visiem nav iespējams izsekot līdzi un šādi gadījumi var atkārtoties. Katrā ziņā “Tele 2” šiem un citiem neveiksminiekiem sola zaudēto naudu atmaksāt, taču tad ir jāzvana uz “Tele 2” informatīvo tālruni, kur jums visu paskaidros. Piemēram, Jāņa zaudējumi bija viens lats un 90 santīmu, taču tie varēja būt lielāki, ja viņš būtu turpinājis katru nedēļu saņemtās īsziņas ignorēt.
Šādās un līdzīgās situācijās mobilo sakaru operatori aicina klientus zvanīt uz informatīvo tālruni un interesēties, citādi neviens jums zaudēto naudu neatmaksās.
Miks Kuncītis,
“Kurzemes Vārds”