Latvijas un Lietuvas fotomākslinieki mērojas prasmē
“Vislabāk sarīkojumi izdodas, ja tie nav īpaši plānoti, bet notiek spontāni,” atzīst Liepājas Tautas fotostudijas vadītājs Varis Sants. To viņš secinājis pēc nesen notikušās Latvijas un Lietuvas fotomākslinieku divu dienu tikšanās Aizputē un Liepājā.
Iniciatīva esot nākusi gandrīz vienlaikus no divām pusēm. Apciemot Liepājas Tautas fotostudijas dalībniekus pieteikušies kolēģi no Klaipēdas fotoklubiem “FotoPeda” un “FotoBure” ar ilggadējo liepājnieku draugu fotogrāfu Aļģirdu Kalvaiti priekšgalā, bet Rīgas fotogrāfu apvienības “Fotomobilizācija” biedri, braucot uz Aizputi, pa ceļam vēl līdzi uzaicinājuši arī Saldus fotogrāfus. Tā iznācis, ka starpnozaru mākslas grupas “Serde” telpās sapulcējušies vairāki desmiti radoši noskaņotu mākslinieku, kuri tūdaļ ierosinājuši sarīkot uzņemto attēlu demonstrēšanu un darbu apspriešanu, kaut arī tas sākotnēji nemaz neesot bijis paredzēts. Diskusija raisījusies dedzīga, jo izrādījies, ka Klaipēdas fotoklubos ir apvienojušies cilvēki, kas ne tikai fotografē ar zivs acs objektīvu, bet vispār cenšas strādāt visnotaļ mūsdienīgā manierē, liekot lietā neparastu izdomu un paņēmienus. Vēlāk bilžu vērtēšanā dzirdētās atziņas lieti noderējušas, kad viņi lēnām satumstošās novakares gaismā visi kopā devušies fotografēt Aizputi.
Bet nākamajā dienā Lietuvas un Latvijas fotogrāfu tikšanās turpinājusies Liepājā, kur rīta agrumā fotomākslinieki centušies fotodarbos iemūžināt gan Pētertirgu un tā tirgotājus, gan vēsturnieka Jura Raķa pavadībā apmeklējuši fotogēniskos Pulvera noliktavas gaiteņus Karostā, kā arī fotografējuši Liepājas seno arhitektūru, ko tiem laipni izrādījis Latvijas Piļu un muižu asociācijas priekšsēdētājs arhitekts Juris Zviedrāns.
Vara Santa foto
Starptautiskās fotomākslinieku tikšanās laikā Liepājā, Karostas Pulvera noliktavā.