Aizputē noslēdzies “A” projekts
liepajniekiem.lv
Visas vasaras garumā Aizputes jauniešu “Ideju mājā” norisinājās ”A” projekts, kurā jaunieši ar vairāku darbnīcu palīdzību strādāja pie vienota mērķa – radīt Aizputei un tās novadam jaunas atpazīstamības iespējas, kuras būtu izmantojamas tūrisma attīstībā, portālam pavēstīja “Ideju mājas” vadītāja Paula Āboliņa – Ābola.
Projekts tika balstīs uz 6 darbnīcām,
kuru laikā radīti dažādi produktu, kuri ne tikai prasīja jauniešu aktīvu
iesaisti to veidošanā, bet arī ļāva ieraudzīt tās pozitīvās lietas, kuras
saistās ar vārdu “mājas”. Tāpat šie produkti ir pielietojami arī
citam mērķim – radīt lielāku atpazīstamību Aizputei un tās novadam, izmantojot
tos tūrisma piesaistes nolūkos.
Tūrismā izmantojamie produkti, kuri
tapuši projekta laikā – “A” kreklu sērija un jauniešu radīts dizains;
foto izstāde “jūties kā mājās”, kura apskatāma “Ideju mājas” telpās;
video “sekundes Aizputē”, kur aptvertas vairāks Aizputē ievērojamas
vietas; video “Kas tu esi, Aizpute?”, kurā ietverti jauniešu izvēlēti
Aizputes simboli; jauni slēpņu punkti, kas nodrošina alternatīvu veidu, kā
cilvēkam viesoties Aizputē.
Lai gan oficiāli projekts ir noslēdzies
līdz ar “A” festivāla izskaņu 30.augustā, idejas par dažu no projektā
aizskarto tematu attīstību paliek. Īpaša vērība tiek piešķirta “A” kreklu darbnīcai un dizainam. Jau tagad ir pieprasījums pēc jauniem krekliem un
dizaina adaptācijām citām vajadzībām, piemēram, “A” zīmola uzlīmes
automašīnām, komplekts, kuru dāvināt vidusskolēniem beidzot skolu u.c.
produkti. Tiks strādāts arī pie tā, kā vēl vairāk un saistošāk varētu veidot
stāstus par mūsu pilsētas kultūrvēsturiskajām un nemateriālajām vērtībām.
Tēla radīšana nenotiek 3 mēnešu laikā,
tādēļ visupirms “Ideju mājas” uzdevums ir ļaut pašiem jauniešiem noticēt, ka
Aizpute ir vieta, kur būt, un pēc tam radīt tiem iespējas stāstīt par to arī
citiem. Kā izteicies viens no projektā iesaistītajiem jauniešiem, Toms Ķeķis: “”A” projekts, tas man nozīmē pastāstīt cilvēkiem Rīgā cik
Aizpute ir lieliska, un lepoties ar Aizputi un to ko darām. “A” kreklu
valkāju ar paceltu galvu, jo pat kolēģi darbā man ir apjautājušies, kas ir “A” projekts un kur var iegūt šādus kreklus. Ir lieliska lepnuma
sajūta, par to kā mēs visi kopā ar šiem krekliem radām cilvēkiem interesi par
mums, par Aizputi!”
Projekts īstenots Jaunatnes politikas
valsts programmas 2014.gadam valsts budžeta finansējuma ietvaros.
Iespēja iegūt savu “A” kreklu
būs 13.septembrī mākslas rezidences “Serde” rīkotajā “Āboļošanā”.